Tutaj nie dyskutuje się o BMW, bo to forum Tesli

  • Thread starter Konto skasowane na życzenie 2023/11/09
  • Start date
  • Tags
    None

Michal

Moderator
W DE za taką pojemność płaci się się 300€, wątpię aby zrobili wyższe niż u niemiaszków
Powinni zrobić zależną od wartości auta i emisji rosnące wykładniczo w obu przypadkach. Żeby jednak bolało też tych w landroverach, ferakach i Gklasach za bańkę.
 

Michal

Moderator
Wykładniczo, to dla mnie 20-100x więcej, a nie 3x ;)
 

tom9001

Zadomawiam się
Wykładniczo, to dla mnie 20-100x więcej, a nie 3x ;)
Ale karać ich tylko dlatego że ma drogie auto?
Takie Ferrarki często kupowane są po to żeby mieć, w niedzielę odpalić i zrobić rundkę 10km po mieście, tym do szkoły dzieci nie wozisz a takie passerati w tedeiku szkodzi o rząd wielkości więcej.

Może wprowadźmy też to w elektrykach, kto ma baterie większą niż 40kWh niech płaci extra bo więcej surowców trzeba było wydobyc
 

Michal

Moderator
Moim zdaniem to powinno być tak skonstruowane, że nie płaci się dużo za drogie auto z niską emisją ale już za drogie z dużymi emisjami tak. Trochę tak jak z mandatami w Szwecji, gdzie są one zależne od dochodów i wtedy przynoszą prawdziwe skutki w postaci prewencji. Chodzi mi tylko o to, że właśnie jak będzie opłata tylko od emisji, to taki biedak zapłaci powiedzmy 1000 zł (duży procent swojego budżetu), a bogatemu to będzie wisiało i w żaden sposób nie wpłynie na jego decyzję zakupową, bo samo AC/OC go kosztuje kilkadziesiąt tyś rocznie.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
No ale przecież kasa w kraju zostaje. Więc w czym problem? Pomyślałeś o tym, że każdy litr kupionego paliwa to kasa, która idzie daleko poza kraj?
A prąd dla mieszkańca bloku, lub każdego innego użytkownika zimą to z czego jest?
Nasz węgiel zaspokaja tylko połowę naszych potrzeb, ewentualnie można go wyeksportować za granicę.
Widzę że też masz bardzo szerokie horyzonty myślowe. Kopciuch albo śmierć. Ważne, że kasa w kraju. Za równowartość 20-25 letniego 'premium' w dyzlu można mieć o wiele młodsze nie premium w benzynie z LPG. Tylko trzeba trochę popuścić z aspiracji, co patrząc na nasze ulice jest dla sporej części społeczeństwa niewykonalne. Dawanie przyzwolenia na trucie innych z biedy umysłowej to nie rozwiązanie.
Czemu chcesz komuś narzucać czym ma jeździć, jeździ tym na co go stać, a jak 20letnie premium go dowartościowuje, to tylko cieszyć się z tego, że mu lepiej. Jaki % ludności jeździ 20-25 letnimi premium w diezlu? One za chwilę i tak zginą śmiercią naturalną
Tak na prawdę już 15 letnie premium nie nadaje się do eksploatacji, jest tam tyle wszystkich psujących się pierdół, że i tak stoi pod płotem.
Moje średnie zużycie to 14,5 kWh/100km
Przy prądzie po 2 zł to 29 zł/100 km. OK. 35 zł uwzględniając straty.
To faktycznie bariera cenowa?
To średnie zużycie porównywalnej wielkości auta w dieslu i w podobny sposón eksploatowanym wyjdzie 4,5-5l. 5x6,5= 32,5zł, a większość prywatnych ludzi jeżdżących dieslami nie koniecznie kupuje go na stacji.
Powinni zrobić zależną od wartości auta i emisji rosnące wykładniczo w obu przypadkach. Żeby jednak bolało też tych
Głównie wykładniczo wraz ze wzrostem masy auta, a to nie tylko dużo większa emisja, ale ile więcej pyłu hamulcowego i pyłu z opon.
Hipokryzja Niemiec, zakaz jazdy autem klasy B, bo juz nie spełnia normy eur 5
A wypasionym 2,5-3 tonowym czołgom z adBlue i innymi dpf wolna, mimo że taka benzyna, emisje ma 5 x większą niż ta corsa z dieslem.
Ważne, że za auto dla niemieckiego przymysłu wpada 300tys-800tys, a nie jakieś tam 70-100 tys za nowego malucha. I tam nikt ideologicznie już do tego nie podchodzi, jak koledzy powyżej co chcą u nas zakazy robić.
OK, można zakazać wjazdu kopcącym autom do miast, tam gdzie auta na postoju robią smog.
Na trasach i w małych miastach wiatr wszystko rozwieje i spadnie na ziemię, a rosluny przerobią tę sadzę.
MY nie Chiny, NL czy nawet DE , gęsto zaludnione kraje
w landroverach, ferakach i Gklasach za bańkę.
JW
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem to powinno być tak skonstruowane, że nie płaci się dużo za drogie auto z niską emisją ale już za drogie z dużymi emisjami tak. Trochę tak jak z mandatami w Szwecji, gdzie są one zależne od dochodów i wtedy przynoszą prawdziwe skutki w postaci prewencji. Chodzi mi tylko o to, że właśnie jak będzie opłata tylko od emisji, to taki biedak zapłaci powiedzmy 1000 zł (duży procent swojego budżetu), a bogatemu to będzie wisiało i w żaden sposób nie wpłynie na jego decyzję zakupową, bo samo AC/OC go kosztuje kilkadziesiąt tyś rocznie.
W kwestii mandatów to raczej nieuchronność kary cokolwiek może zmienić.
 
Top