Tutaj nie dyskutuje się o BMW, bo to forum Tesli

  • Thread starter Konto skasowane na życzenie 2023/11/09
  • Start date
  • Tags
    None

Beep21

Posiadacz elektryka
Miałem farta i nie, bo majster który stawiał mi dom miał jakiś zapas stali i sprzedał w bardziej normalnych cenach. Plus budowałem dom szkieletowy to stali nie było potrzeba aż tyle co przy murowanym budynku.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
To średnie zużycie porównywalnej wielkości auta w dieslu i w podobny sposón eksploatowanym wyjdzie 4,5-5l. 5x6,5= 32,5zł, a większość prywatnych ludzi jeżdżących dieslami nie koniecznie kupuje go na stacji.
a skąd go bierze?
produkuje diesla w termomiksie?

jeździłem dieslem i jakoś średniej 5l/100 km nie miałem

w sumie nieważne
nawet jeżeli to są porównywalne koszty, to w czym problem?
 

Beep21

Posiadacz elektryka
W ogóle to jest zabawa sytuacja bo wszyscy których znam też zawsze opowiadali/ją że ich diesel to pali 5l/100.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Tak samo jak wszystkim elektryki palą 12-15kwh/100
Miesiąc temu zrobiłem trasę 200km w jedną autostradą i enyag przy 140 na tempomacie wyszedł 24kwh/100. W optymalnych warunkach temperaturów 15-20C

f11 kombi 3.0D przy takiej prędkości pali 8

więc elektryk zużywa 3x tyle kwh co litrów ON, podejrzewam, 2 x tyle kwh co litrów etyliny

Zobaczymy jak przyjdzie zima

PS. Nie liczę strat na ładowaniu, tylko podaję odczyt z tableta
 

Beep21

Posiadacz elektryka
No raczej nie, mało który elektryk wciąga tak mało na autostradzie i raczej tutaj też wszyscy większe wartości podają. Plus masz świadomość ile kwh jest w jednym litrze ON? około 10 kWh na 1L ON. Więc kopciuch palący 5L/100, zużywa 50 kWh na 100 km, znacznie więcej niż jakikolwiek elektryk.

Operowanie na różnych jednostkach tak jak podajesz to w swojej wypowiedzi jest bez sensu.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
dojazdówek zwykłymi drogami było w tym jakieś 35km
dieslem, też mam dojazdówki
ale proporcje masz

DS 1,6D na krajówkach w rządku jak wszyscy bez butowania i używania pedału hamulca pali 3,5
ja`dy podmiejskie i po prowincji po około 10km do celu latem 5-5,5
zimą 6

Podejrzewam, że elektryk latem będzie zużywał 2,5-2,8 x więcej kwh niż diesel litrów ON
ale zimą to może być już 3,2-3,5 razy więcej
Nie liczymy strat na ładowaniu i podejrzewam, że część użytkowników nagrzeje wnętrza i aku bedąć na kablu, a tej energii już tablet nie pokaże

Pewnie znów dalej będe trollem, mimo że w firmie użytkujemu już EV i sam dla siebie zamierzam kupić, na razie szukam EQ4 w wywalonej wersji i bez kubłów do 272tys.
Bo dla części użytkowników EV liczą się tylko odczyty z tableta i naciąganie faktów na swój światopogląd, a nie czysta ekonomia i fakty, twarde dane.
Często jest to porównanie zużycia energii małego średniej klasy elektryka, do dużego spalinowego SUVA, a póżniej pitolenie, że nie widziałem diesla palącego 5l
Przy spokojnej jeździe poniżej 5l/100 pali focus ST diesel 200km mech
140km/h autostradą 7l nie przekroczy,
Zużycie energii zależne jest od masy, gabarytu budy i częstotliwości używania pedału hamulca!!!!!
Prędkość swoją drogą.
 
Last edited:

tom9001

Zadomawiam się
dojazdówek zwykłymi drogami było w tym jakieś 35km
dieslem, też mam dojazdówki
ale proporcje masz

DS 1,6D na krajówkach w rządku jak wszyscy bez butowania i używania pedału hamulca pali 3,5
ja`dy podmiejskie i po prowincji po około 10km do celu latem 5-5,5
zimą 6

Podejrzewam, że elektryk latem będzie zużywał 2,5-2,8 x więcej kwh niż diesel litrów ON
ale zimą to może być już 3,2-3,5 razy więcej
Nie liczymy strat na ładowaniu i podejrzewam, że część użytkowników nagrzeje wnętrza i aku bedąć na kablu, a tej energii już tablet nie pokaże
Ale Ty tak na poważnie? 🤔
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Często jest to porównanie zużycia energii małego średniej klasy elektryka, do dużego spalinowego SUVA
Albo dużego elektrycznego najszybszego na świecie SUVa do małego średniej klasy spaliniaka. Zależy jaką tezę chcemy potwierdzić.
 
Top