miv

Posiadacz elektryka
Interesująca relacja @matros ❤️ Ciekawy jestem jakie miałeś ustawienia pod tą jazdę na torze? Podobnie jak Micha? Czy może regen jednak miałeś włączony?
 

matros

Posiadacz elektryka
Jedyne co przestawiłem to:
- kierownica ustawiona w tryb sport
- włączyłem „ruszanie na śliskim”
- wszystkie alarmy, przydasie itd itp. ustawione na minimum czujności
- ciśnienie w kołach na zimno 2.7 Bar

Nie znalazłem w HL możliwości regulacji regeneracji w żadnym menu. Może źle szukam.
Nie przeszkadzało mi jednak to jak to działało. Było chłodno a ja cisnąłem pewnie jakieś 70-80% tego co mógłbym wycisnąć sam z samochodu bez pasażerów, bateria się nie zagrzała ani razu. Robiłem trzy okrążenia pod rząd. Za to dzięki tej regeneracji przynajmniej hamulce się całkiem nie zagotowały.
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
A ja bym powiedział że całkiem realny.

Przy zużyciu średnim 13kwh jest to całkiem realna wartość.

Nie mam pewności czy na zimę też zmienia się prognoza.
Wyłącz km, włącz % i się nie martw na zapas ;)
Wjedz na trase expresowa i zima pojedz te 120km/h
Nie przejedziesz 200km :)
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Dziwię się tak "łagodnemu" podejściu do tematu kierunkowskazów.
Na rondzie po obróceniu kierownicy o blisko 180 stopni prawy kierunek staje się lewym i odwrotnie, to nie tylko nieergonomiczne, to jest po prostu groźne.
Dla mnie dziwne ze takie coś nie jest po prostu "zakazane" tak jak zakazany jest brak samochodów bez pasów bezpieczeństwa. Pasy groża pasażerowi, te nowe kierunkowskazy grożą wypadkiem nie tylko pasażerowi ale też innym uczestnikom ruchu.
Nawet jeśli samochód ma wiele zalet i jest bezkonkurencyjny w tej cenie to temat kierunkowskazów powinien być dmuchany, bez tego pojawią sie kolejne absurdalne dziadowskie oszczednosci pogarszajace ergonomię
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
A kto do tego łagodnie podchodzi? Jak w prawie nie ma zapisane w jaki sposób należy uruchamiać kierunkowskazy to nic z tym nie można zrobić. Jeśli dla kogoś jest to niedozakeptowania to nie kupuje takiego samochodu.
 

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Ale co proponujesz… mamy je (auta) spalić w akcie protestu? Krzyczeć na forum, pisać “tweety” do Muska czy dzwonić do ludzi z tesli w Polsce ?

No akceptujemy tą “inność”ze względu na przeważającą lość zalet i dobry stosunek ceny do jakości
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Wjedz na trase expresowa i zima pojedz te 120km/h
Nie przejedziesz 200km :)
Albo nie masz TM3 HL i/lub piszesz bzdury.

Zużycie przy 120kmh z wszystkimi udogodnieniami w zimie, na mokrej nawierzchni to ~18kwh/100km bez dodatkowych optymalizacji
A można zrobić jeszcze mniej, przy takiej samej prędkości


Więc wychodzi spokojnie 300km zimą
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Ale co proponujesz… mamy je (auta) spalić w akcie protestu? Krzyczeć na forum, pisać “tweety” do Muska czy dzwonić do ludzi z tesli w Polsce ?
Wszędzie ludzie piszą "no dziwne ale da się przyzwyczaić", "no myli się na rondzie ale jakoś dam radę".
Jak cały świat tak podejdzie do tematu to w następnej wersji zamiast kierownicy i pedałów będzie Joystick w okolicy podłokietnika - bo tak wyjdzie taniej i "nowocześniej"
 

6a8

Posiadacz elektryka
Jeszcze nie jeździłem HL'em, ale jak Was czytam, to widać że to średni patent.
Chyba już lepiej by było gdyby to był jeden przełącznik, taki kołyskowy L-0-R, ukształtowany na łatwe wyczucie dotykiem, bez patrzenia.
Wg mnie plus był by taki że zawsze jest w tym samym miejscu, a wciśnięcie zewnętrznej, lub wewnętrznej części też już by nie było tak uzależnione od położenia kierownicy.
Albo - taki okrągły pierścień na środku, naciskany po lewej lub prawej. Tutaj tylko wewnętrzne sterowanie musiało by być bardziej inteligentne, ale dzisiaj to raczej żaden problem.
Może E, to przemyśli w kolejnej iteracji ?

Ostatnio nie mam czasu na śledzenie forów zagranicznych, co tam ludzie mówią o tym ?
 

Pleśniak

Posiadacz elektryka
W teslowej sekcie za mało osób wychodzi z protestami. A gdyby wszyscy, którzy marudzą na kierunki, czujniki parkowania oraz czujnik deszczu, podnieśli wyraźny sprzeciw to musieliby to przemyśleć... Ale w hameryce nie ma rond, ulice i miejsca parkingowe większe, FSD beta jakoś działa to po co cokolwiek zmieniać dla jakichś tam europejczyków? Poza tym decyzje Tesli są nieomylne! :D
 
Top