Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E

poochaty

Posiadacz elektryka
Cześć.
Jak w temacie. Jestem na etapie wyboru autka a segmencie C/D. Budżetowo myślę, że ogarnę wszystkie powyższe. Co byście poradzili? Myślę chętnie o wariantach z największą baterią i ewentialnie 4x4 (warto dopłacić?). Jechałem już Id4 i MachE, Ioniqa 5 - oglądałem i jest NIEZWYKŁY, ale ma cholernie słaby zasięg. Z Mustangiem jest problem śmieszny, ale chyba istotny. Nie da się tam zamontować bagażnika na dach i nie ma rękawa w siedzeniu na włożenie nart = transport nart na dedykowanym stojaku na haku. Koszmar.
Jakie są wasze odczucia w tym segmencie?

A może zrezygnować z fantazji i kupić najlepiej wyposażone eNiro, króre mogę mieć w super cenie w leasingu 1700 brutto (3 lata, 60000 km, pełne ubezpiecznie i serwisy w cenie)?
 
Solution
Faktycznie! Spodziewalem sie ze to marketing i malo realna wartosc, ale nie ze realny max to tylko 220kW. I w sumie jak zajrzalem w cennik to mowa jest o ladowaniu na stacjach 350kW, a nie o ładowaniu z moca 350kW :D

Natomiast nawet przy 220kW laduje sie duzo szybcziej niz mach-e, bo od 20 do 80% w 15 minut (pewnie od 10% do 80% w 18 min tez da rade). Podczas gdy mach-e laduje sie od 20% do 80% w prawie 40minut, czyli 2x dluzej - no bo 150kW to dziala tylko przez 2 minuty, a potem spada do 100kW. Ok, mach-e ma nieco wieksza baterie (88kWh zamiast 72kWh) ale to i tak wyjdzie z 50% dluzej.


Na szczescie mam dzieci lvl 0 i lvl 2 wiec bedzie im bardzo dobrze ;)


Wszystko co wyczytalem z roznych recenzji raczej stawia EV6 blizej Ioniq...

solik

Pionier e-mobilności
Jak udostepnia Superchargery dla innych marek to nie bedzie juz to takim ogromnym plusem ;) a do tego to dazy jesli Elon chce korzystac z rzadowych doplat.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ja przypomnę jeszcze tylko o jednej bardzo istotnej przewadze Tesli nad innymi autami - sieć ładowania! Dzięki niej można naprawdę mieć tylko jedno auto nawet na długie podróże.
Tutaj fajny filmik o tym z CNBC:

Może warto jednak się nagiąć na te 300k i później mieć spokój z ładowaniem w podróży, bez kart, aplikacji i strachu, że nie będzie działać jak dojedziesz (ostatnio częsty problem na Orlen).
Bez zastanowienia pojedziesz do Świnoujścia, Gdańska, Ustrzyk Górnych, Splitu, Nicei, Lizbony...

Kolejne pytanie to spadek wartości auta. Ile będzie kosztował za 2-3-5 lat używany Mach-e a ile TMY. Przecież to i tak tylko forma inwestycji ;)
Eeeee do Aten nie umie mi znalezc trasy 😜
 

Michal

Moderator
Eeeee do Aten nie umie mi znalezc trasy 😜
Serbia, Macedonia i Kosowo to trochę dzikie kraje i chyba ogólnie ciężko tam o ładowarki ;)
A sama Grecja jeszcze niestety jest słabo pokryta. Jak poszukasz w Mach-e / ID4 to dostaniesz przystanek z ładowaniem 12h na Type2 :p
 
Last edited:

turez

Zadomawiam się
Ja przypomnę jeszcze tylko o jednej bardzo istotnej przewadze Tesli nad innymi autami - sieć ładowania! Dzięki niej można naprawdę mieć tylko jedno auto nawet na długie podróże.
Tutaj fajny filmik o tym z CNBC:

Może warto jednak się nagiąć na te 300k i później mieć spokój z ładowaniem w podróży, bez kart, aplikacji i strachu, że nie będzie działać jak dojedziesz (ostatnio częsty problem na Orlen).
Bez zastanowienia pojedziesz do Świnoujścia, Gdańska, Ustrzyk Górnych, Splitu, Nicei, Lizbony...

Kolejne pytanie to spadek wartości auta. Ile będzie kosztował za 2-3-5 lat używany Mach-e a ile TMY. Przecież to i tak tylko forma inwestycji ;)
Żona by mnie wysmiala gdybym jej powiedział, że ma.jechac na serwis do Warszawy w razie czego. Zarabia kiedy siedzi przed kompem a nie kierownica😀
 

Michal

Moderator
Żona by mnie wysmiala gdybym jej powiedział, że ma.jechac na serwis do Warszawy w razie czego. Zarabia kiedy siedzi przed kompem a nie kierownica😀
Serwis to chyba raczej rzadkość w nowym aucie ale kupisz coś innego, pojedziesz na wycieczkę i wtedy pogadamy. Ciekawe co powie żona jak będziesz odwiedzał 3 ładowarkę bo 2 poprzednie popsute albo się nie łączą ;)
 

Michal

Moderator
Pamiętam jak mi przeszesły pomysły na EV inne niż Tesla po obejrzeniu tego filmu:
Gość jedzie przez kraje Europy zachodniej, a ma takie problemy...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Serbia, Macedonia i Kosowo to trochę dzikie kraje i chyba ogólnie ciężko tam o ładowarki ;)
A sama Grecja jeszcze niestety jest słabo pokryta. Jak poszukasz w Mach-e to dostaniesz przekaż z ładowaniem po 12h na Type2 :p
Raczej wjade od strony Bulgarskiej do Grecji. Planuje przyszloroczny urlop. Moze cos dobuduja :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
3 lata prawie i obylem się bez serwisu, przeglądu gwarancyjnego. Czeka mnie samodzielna wymiana filtra kabinowego. To w Tesli.
Inni zawracają tylek obowiązkiem przeglądu
Nissan Leaf 2x na początku odwiedził serwis, blisko bo 50km, ale z 10 dni jezdzilem zastępczym spaliniakiem.
 
Top