Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E

poochaty

Posiadacz elektryka
Cześć.
Jak w temacie. Jestem na etapie wyboru autka a segmencie C/D. Budżetowo myślę, że ogarnę wszystkie powyższe. Co byście poradzili? Myślę chętnie o wariantach z największą baterią i ewentialnie 4x4 (warto dopłacić?). Jechałem już Id4 i MachE, Ioniqa 5 - oglądałem i jest NIEZWYKŁY, ale ma cholernie słaby zasięg. Z Mustangiem jest problem śmieszny, ale chyba istotny. Nie da się tam zamontować bagażnika na dach i nie ma rękawa w siedzeniu na włożenie nart = transport nart na dedykowanym stojaku na haku. Koszmar.
Jakie są wasze odczucia w tym segmencie?

A może zrezygnować z fantazji i kupić najlepiej wyposażone eNiro, króre mogę mieć w super cenie w leasingu 1700 brutto (3 lata, 60000 km, pełne ubezpiecznie i serwisy w cenie)?
 
Solution
Faktycznie! Spodziewalem sie ze to marketing i malo realna wartosc, ale nie ze realny max to tylko 220kW. I w sumie jak zajrzalem w cennik to mowa jest o ladowaniu na stacjach 350kW, a nie o ładowaniu z moca 350kW :D

Natomiast nawet przy 220kW laduje sie duzo szybcziej niz mach-e, bo od 20 do 80% w 15 minut (pewnie od 10% do 80% w 18 min tez da rade). Podczas gdy mach-e laduje sie od 20% do 80% w prawie 40minut, czyli 2x dluzej - no bo 150kW to dziala tylko przez 2 minuty, a potem spada do 100kW. Ok, mach-e ma nieco wieksza baterie (88kWh zamiast 72kWh) ale to i tak wyjdzie z 50% dluzej.


Na szczescie mam dzieci lvl 0 i lvl 2 wiec bedzie im bardzo dobrze ;)


Wszystko co wyczytalem z roznych recenzji raczej stawia EV6 blizej Ioniq...

ATnet

Posiadacz elektryka
Ja patrzę na cenniki od tyłu, czyli ile kosztuje topowa wersja, bo taka mnie interesuje. Nie chcę jeździć golasem, jeśli auto ma napęd na obie osie to chcę go mieć z największą baterią i najlepszym wyposażeniem. Co do bagażnika to ma też znaczenie dla mnie otwór załadunkowy. Bo jeśli mogę poskładać fotele i mam z tyłu normalną klapę jak w kombi to przeżyje, sedany odpadają. Mustang gabarytowo ok, ale odpadł na przedbiegach za dolepiony tablet, po prostu nie nawidzę tego.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Przecież mustang to żaden sedan. Klapa otwiera się z szybą. Na pewno patrzyłeś na właściwe auto? Na cennik chyba raczej powinno się patrzeć na takie same wersje. Odpowiednikiem volvo jest mustang z mniejszą baterią, bo ma identyczny zasięg jak volvo. Nawet po maksymalnym wyposażeniu w AWD, najdroższy lakier, kamery 360 stopni i szklany dach kosztuje 267tys. Czyli mniej niż bazowa wersja volvo :D

Tak jak pisałem - nie mam zamiaru nikogo bronić, ale też patrzyłem na volvo. Absolutnie ostatnią rzeczą, którą można o nim napisać, to że ma dobrą cenę. Jest kosmicznie drogi, wystarczy dołożyć kamery 360 stopni i wjeżdżamy na poziom ponad 280tys. Za auto, które realnie ma niewiele ponad 300km zasięgu. Żaden konkurent z segmentu C SUV nie wjeżdża na taki poziom, nawet w najdroższej opcji. Może z wyjątkiem EQA.
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Ale Volvo C40 Recharche kosztuje max 286K ofertowe na otomoto 256K za wersję max. i ma napęd na obie ośki oraz 420km/WLTP, co nie zmienia że go nie ma i trzeba znowu czekać. Jest od ręki właściwie tylko mustang i eniro.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Dzięki za odpowiedzi. Daliście mi duży ból głowy, ale to dobrze. Myślę o aucie na 3-4 lata, rodzina 2+2, starsze dziecko bedzie miało na finiszu 12 lat, więc powinno przeżyć na tylniej kanapie EV6. Co do materiałów e EV6 się nie wypowiadam zanim ich nie zobaczę i nie dotknę. Myślę o GT Line więc może tam jest już lepiej.
@krzyss Tesla Model Y jest dla mnie jak najbardziej też wyborem, tylko dlaczego to auto jest aż tak brzydkie! Ma za do niezależnie składane środkowe siedzenie i to jest dla mnie mega plus. Też muszę najpierw pomacać i dopiero będę się wypowiadał. Wygląda na to, że temat auta poczeka na październik.
Czy wiecie coś o przelotkach na narty/niezależnie składanych środkowych fotelach możliwości montażu bagażnika dachowego w EV6/Ioniq5/Id4?
Już chyba te 3 pozostały na placu boju.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale Volvo C40 Recharche kosztuje max 286K ofertowe na otomoto 256K za wersję max. i ma napęd na obie ośki oraz 420km/WLTP, co nie zmienia że go nie ma i trzeba znowu czekać. Jest od ręki właściwie tylko mustang i eniro.

Podeślesz linka? Jeśli piszesz o tym: https://www.otomoto.pl/oferta/volvo...o-xc40-z-silnikiem-elektrycznym-ID6DH7Dd.html

To to nie jest maksymalna opcja. Nie ma chociażby kamery 360 stopni.

Dzięki za odpowiedzi. Daliście mi duży ból głowy, ale to dobrze. Myślę o aucie na 3-4 lata, rodzina 2+2, starsze dziecko bedzie miało na finiszu 12 lat, więc powinno przeżyć na tylniej kanapie EV6. Co do materiałów e EV6 się nie wypowiadam zanim ich nie zobaczę i nie dotknę. Myślę o GT Line więc może tam jest już lepiej.
@krzyss Tesla Model Y jest dla mnie jak najbardziej też wyborem, tylko dlaczego to auto jest aż tak brzydkie! Ma za do niezależnie składane środkowe siedzenie i to jest dla mnie mega plus. Też muszę najpierw pomacać i dopiero będę się wypowiadał. Wygląda na to, że temat auta poczeka na październik.
Czy wiecie coś o przelotkach na narty/niezależnie składanych środkowych fotelach możliwości montażu bagażnika dachowego w EV6/Ioniq5/Id4?
Już chyba te 3 pozostały na placu boju.

W ID.4 w wersji 1st nie zarejestrowałem przelotki na narty. Ale też nie zwracałem na to uwagi, więc mogłem przegapić. Wydaje mi się, że widziałem taką opcję w cenniku Audi Q4.

W przypadku EV6 też patrzyłem na GT line, z powodu... kierownicy ;) Ja nie wiem, może się starzeję, ale wygląd kierownicy w bazowej EV6 mnie po prostu odrzucał. Zresztą w Ioniq 5 nie jest lepiej pod tym względem.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
To jest w ogóle bazowa wersja. Nie ma żadnego związku z wersją najbogatszą. No i z niego taki sam 'sedan' jak i z mach-e ;)

Edit:
Odnośnie nart w ID.4:
essai-volkswagen-id4-0020.jpg
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Dzięki!
@vwir gratuluję pięknego autka!
Sam mieszkam w Szwecji, więc zobaczę jak to będzie z dostawami. EV6 obiecują na październik.
Ale to nie moje autko, zdjęcie pochodzi z czeluści internetu. Moje będzie piękniejsze :D
Tylko że od 1 lipca już jest w Europie, ale jakoś nie może do mnie dotrzeć...
 
Top