Światła matrycowe 3/Y

TomRS

Pionier e-mobilności
Nie ma pojazdów autonomicznych, więc o czym mówisz?
Doskonale wiesz o czym mówię. Tesla nazywa to na swojej stronie "Pełna zdolność do samodzielnej jazdy" oraz "Automatyczne kierowanie na ulicach miast". Zdania są dosyć proste i ja je rozumiem w następujący sposób - wsiadam do Tesli, podaję w nawigacji cel jazdy i jeśli nawigacja go znajdzie oczywiście, to samochód "jadąc samodzielnie" i "kierując automatycznie" zawiezie mnie do tego wybranego celu bez mojego udziału w prowadzeniu, poruszając się oczywiście zgodnie z przepisami i zasadami. Być może rozumiem je źle, w takim razie poproszę Cię, żebyś mnie oświecił wyjaśniając co należy rozumieć pod ww. hasłami. Bo wg mnie, tam powinno być napisane "Nie pełna zdolność do samodzielnej jazdy" oraz Nie automatyczne kierowanie na ulicach miast" Wtedy sytuacja byłaby 100% czytelna ;)
Doczytaj uważnie do końca - interpretowanie i zgadywanie się nie sprawdza. Warto też poczytać coś więcej, niż opis producenta przed zakupem oprogramowania za kilkadziesiąt tysi

Doczytałem do końca. Doczytałem również opisy użytkowników oraz obejrzałem klika-kilkanaście recenzji na Youtube. I nadal uważam, że Tesla wprowadza kupujących w błąd nazwą funkcji, wyjaśnienia podając "drobnym druczkiem", które to wyjaśnienia nie omawiają w żaden szczegółowy sposób, jak te funkcje działają. Kilka ogólników, za pomocą których można wytłumaczyć się z dokładnie wszystkiego. Nadal też nie rozumiem oferowania nie działającej bądź częściowo działającej funkcji na rynku, na którym prawo nie pozwala na jej stosowanie (czyli w Polsce). Czy może jednak pozwala i czegoś nie wiem ? Ja z całą pewnością takiej funkcji nie kupię, zanim się osobiście nie przekonam, że to faktycznie działa i jest niezawodne. W sumie to nawet nie czekam na tą funkcję, nie bardzo też wierzę, że w ciągu kolejnych 4-5 lat trafi ona na rynek w działającej formie. Cała dyskusja zaczęła się od reflektorów. Tesla faktycznie chyba nigdy nie obiecywała "matrycowych" reflektorów. Tylko trochę słabo to wygląda w tak zaawansowanym samochodzie (bo napęd plus zarządzanie energią ma na topowym poziomie, wprowadzone podwójne dźwiękochłonne szyby też super, ogólna jakość wykonania nowej 3 świetna), gdzie większość producentów oferuje co najmniej możliwość wyboru takiej opcji. To samo tyczy się wycieraczek, braku radaru, czujników parkowania i czytania znaków . I na pozytywne zmiany w tych punktach czekam jak najbardziej.
 
Last edited:

MarcinEV

Posiadacz elektryka

inter

Pionier e-mobilności
Działa to naprawdę dobrze.
 

MarcinEV

Posiadacz elektryka
Fajnie. Czekam na aktualizację Y.
 
Testowałem ostatnio światła adaptacyjne na autostradzie A1:
- z samochodami na tej samej jezdni radzi sobie ok,
- oślepia czasami auta osobowe jadące na drugiej jezdni z naprzeciwka,
- często ślepia ciężarówki z naprzeciwka, gdy ich światła drogowe są zasłonięte np. przez bariery energochłonne i widać tylko ich kabinę i górne światła.

Da się wyłączyć światła adaptacyjne po uruchomieniu autopilota? Denerwujące jest oślepianie innych, więc autopilot nocą na autostradzie odpada i zostaje tylko tempomat adaptacyjny.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Testowałem ostatnio światła adaptacyjne na autostradzie A1:
- z samochodami na tej samej jezdni radzi sobie ok,
- oślepia czasami auta osobowe jadące na drugiej jezdni z naprzeciwka,
- często ślepia ciężarówki z naprzeciwka, gdy ich światła drogowe są zasłonięte np. przez bariery energochłonne i widać tylko ich kabinę i górne światła.

Da się wyłączyć światła adaptacyjne po uruchomieniu autopilota? Denerwujące jest oślepianie innych, więc autopilot nocą na autostradzie odpada i zostaje tylko tempomat adaptacyjny.
Te wszystkie światła adaptacyjne tak działają - największy problem jest z ciężarówkami bo ich po prostu nie widać kiedy mają zasłonięte światła.
 

jnsk3k

Zadomawiam się
Da się wyłączyć światła adaptacyjne po uruchomieniu autopilota? Denerwujące jest oślepianie innych, więc autopilot nocą na autostradzie odpada i zostaje tylko tempomat adaptacyjny.
Mam TM3 z normalnymi 'wajchami' i tam to działa tak, że za każdym razem po włączeniu autopilota muszę pchnąć dźwignię świateł tak jak się wł/wył długie światła i normalnie się wyłączają, nawet na AP. Niestety każde włączenie AP włącza je od nowa. Zakładam, że w Highland pewnie jest podobnie, jakkolwiek wyłącza się tam długie (pewnie przyciskiem?)
 
Te wszystkie światła adaptacyjne tak działają - największy problem jest z ciężarówkami bo ich po prostu nie widać kiedy mają zasłonięte światła.
Mam wrażenie, że w Skodzie działało mi to trochę lepiej :)
Sęk w tym, że ja te ciężarówki widzę, szczególnie jak mają dodatkowe światełka na górze kabiny w rogach, więc pewnie da się soft dopracować.
Albo chociaż ograniczyć światła na autostradzie, aby nie świeciły na przeciwległą jezdnię.

Mam TM3 z normalnymi 'wajchami' i tam to działa tak, że za każdym razem po włączeniu autopilota muszę pchnąć dźwignię świateł tak jak się wł/wył długie światła i normalnie się wyłączają, nawet na AP. Niestety każde włączenie AP włącza je od nowa. Zakładam, że w Highland pewnie jest podobnie, jakkolwiek wyłącza się tam długie (pewnie przyciskiem?)
Tak działało zanim weszły światła adaptacyjne - mogłem w trakcie jazdy wyłączyć automatyczne włączanie długich świateł na autopilocie. Teraz to niestety nie działa, adaptacyjne światła działają cały czas.
 
Top