2024.8

ciastek

Pionier e-mobilności
Ok ale to jest góra świateł mijania a nie drogowych. To skąd obcięcie albo obniżenie góry świateł drogowych?
Racja, szkoda że nie zrobiłem fotki.
Jak włączasz drogowe (zwykłe) to odpala po prostu wszystkie diody w projektorze i snop całej lampy podciąga nieco w górę.
Tu masz ładny obrazek Samsunga PixCell, na którym ładnie widać piksele:
1712618729167.png
Tesla ma podobne, chyba 2 piksele więcej.
Na ostatniej mojej fotce widać, że dwa dolne rzędy odpalone są całe, trzeci od doły w części, a czwarty wcale.
EDIT: W sumie nie odpowiedziałem na pytanie. :D Zgaduję, że obniża by mieć pewność, że dolna część nie będzie oślepiać. Zwróć uwagę, ze górna część reflektora i dolna projektora na siebie nachodzą, więc samo wyłączenie dolnych pikseli mogłoby być niewystrarczające.
 
Last edited:

ciastek

Pionier e-mobilności
Ja mam wrażenie, że mijania zaczęły świecić niżej gdzieś w styczniu po pierwszym update z tego roku.
Zmienili procedurę regulacji świateł. Wcześniej regulowało się przy braku obniżenia lamp (patrz #38, gdzie każą umieścić taśmę na wyskości 71cm, gdzie wysokość lampy to 70 cm). Teraz reguluje się dla obniżenia 1% (https://service.tesla.com/docs/Mode...UID-29CF03C8-9755-42C2-B45B-6B61900806B0.html). Zmiana w procedurze weszła 1.04.2024.
Jednak nie. :( #374
 
Last edited:

jnsk3k

Zadomawiam się
Zmienili procedurę regulacji świateł. Wcześniej regulowało się przy braku obniżenia lamp (patrz #38, gdzie każą umieścić taśmę na wyskości 71cm, gdzie wysokość lampy to 70 cm). Teraz reguluje się dla obniżenia 1% (https://service.tesla.com/docs/Mode...UID-29CF03C8-9755-42C2-B45B-6B61900806B0.html). Zmiana w procedurze weszła 1.04.2024.

W sekcji "Headlights - Adjust - EMEA (Tool Method)" (światła przed-matrycowe) - jest -1.0%,
ale w "Headlights - Adjust - Global (Tool Method)" (światła matrycowe) - nadal jest 0.0%
 

inter

Pionier e-mobilności

piotrazz

Posiadacz elektryka
Nikt jeszcze nie dostał 2024.8.9?
Ja dostałem w TM3 dzisiaj nad ranem. Przetestuję wieczorem autopilota czy faktycznie mniej jest komunikatów. Ze światłami to ciężko porównywać - 2024.8.7 działał fajnie, może tylko w przypadku, gdy na zakręcie barierka z dodatkową osłoną - to mógł oślepiać kierowcę TIRa. Tego pewnie nie będą w stanie wyłapać.
 

piotrazz

Posiadacz elektryka
Ja dostałem w TM3 dzisiaj nad ranem. Przetestuję wieczorem autopilota czy faktycznie mniej jest komunikatów. Ze światłami to ciężko porównywać - 2024.8.7 działał fajnie, może tylko w przypadku, gdy na zakręcie barierka z dodatkową osłoną - to mógł oślepiać kierowcę TIRa. Tego pewnie nie będą w stanie wyłapać.
Co do świateł, to widzę różnic. Autopilot coś jakby mniej się upominał o trzymanie kierownicy. Przyzwyczajenie do ciężarka jakoś nie zwracałem większej uwagi na upominanie się. Mam wrażenie, że jest lepiej, ale jak z wszystkim to jest subiektywne.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
W sekcji "Headlights - Adjust - EMEA (Tool Method)" (światła przed-matrycowe) - jest -1.0%,
ale w "Headlights - Adjust - Global (Tool Method)" (światła matrycowe) - nadal jest 0.0%
Podzielę się taką ciekawostką. Pojechałem po 3 latach na badanie techniczne. Wybrałem ASO renomowanej marki posiadające stanowisko diagnostyczne. Ogólnie miła atmosfera, pooglądali auto, Tesli jeszcze nigdy nie mieli, kompletnie nic nie sprawdzili, nawet auta nie dotknęli i wbili pieczątkę. Ale jak już byłem to poprosiłem, aby sprawdzili, czy światła mam dobrze ustawione. Podjechali przyrządem do reflektora, patrzą na wyświetlacz i drapią się w głowę, „a niech pan trochę obniży lub podniesie wiązkę światła”, no to podniosłem, potem obniżyłem. Gość mówi „ja widzę, że wiązka zmienia położenie, ale komputer w ogóle jej nie widzi. Mamy najnowocześniejszy przyrząd w mieście, ma najnowsze oprogramowanie. Jest przystosowany do świateł matrycowych, ale nie widzi. Jutro będę dzwonił to producenta przyrządu”. I tak zakończyła się moja wizyta. Chciałem ustawić światła, a wyjechałem z ustawionymi na oko,
 

faktory

Fachowiec
Podzielę się taką ciekawostką. Pojechałem po 3 latach na badanie techniczne. Wybrałem ASO renomowanej marki posiadające stanowisko diagnostyczne.
Czyli ASO bardziej skorzystało niż Ty :)
 
Top