Tesla 3 Highland Standard czy Long Range

TKarol

Zadomawiam się
W środku tkanina z wersji SR wygląda lepiej niż pseudo alkantara w LR. Jakość dźwięku z głośników SR a LR po mimo dużej różnicy w ich ilości nie różni się znacząco. W LR jest lepszy bas bo ma subwoofer ale powoduje to że dominuje on nad innymi dźwiękami chyba że tego akurat szukasz w muzyce. SR zużywa mniej energii przez co jego efektywność jest największa dodatkowo degradacja baterii też jest dużo niższa niż w LR. LR używam od niedawna wcześniej przez pół roku jeździłem SR i jak przeczytałem Twój opis to zdecydowanie kupiłbym SR bo nie jest Ci potrzebny LR i szkoda tych pieniędzy. Ja kupiłem LR tylko dlatego żeby dostarczyć tej różnicy. W obu jeżdżę w trybie Chill więc przyspieszeniem się nie jaram. Zasięg w LR jest lekko większy ale tylko jak będziesz go ładował do 100% a tego nie będziesz robił często bo szkoda baterii. W SR będziesz częściej wyjeżdżał na 100% co finalnie daje Ci ten sam zasięg co LR przy 80%. W trasie czy Ty się będziesz doładowywał po 280 km czy po 350km to nie będzie mieć dużego znaczenia. Przemyśl to sobie bo rozsądek będzie przemawiał za SR a jak będziesz kupował sercem to bierz Performance nie LR.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
W środku tkanina z wersji SR wygląda lepiej niż pseudo alkantara w LR. Jakość dźwięku z głośników SR a LR po mimo dużej różnicy w ich ilości nie różni się znacząco. W LR jest lepszy bas bo ma subwoofer ale powoduje to że dominuje on nad innymi dźwiękami chyba że tego akurat szukasz w muzyce. SR zużywa mniej energii przez co jego efektywność jest największa dodatkowo degradacja baterii też jest dużo niższa niż w LR. LR używam od niedawna wcześniej przez pół roku jeździłem SR i jak przeczytałem Twój opis to zdecydowanie kupiłbym SR bo nie jest Ci potrzebny LR i szkoda tych pieniędzy. Ja kupiłem LR tylko dlatego żeby dostarczyć tej różnicy. W obu jeżdżę w trybie Chill więc przyspieszeniem się nie jaram. Zasięg w LR jest lekko większy ale tylko jak będziesz go ładował do 100% a tego nie będziesz robił często bo szkoda baterii. W SR będziesz częściej wyjeżdżał na 100% co finalnie daje Ci ten sam zasięg co LR przy 80%. W trasie czy Ty się będziesz doładowywał po 280 km czy po 350km to nie będzie mieć dużego znaczenia. Przemyśl to sobie bo rozsądek będzie przemawiał za SR a jak będziesz kupował sercem to bierz Performance nie LR.
Chyba że zwyczajowo robisz 370km tak jak ja robię wtedy różnica 40 minut ma znaczenie :)
 

nabrU

Moderator
Ja na przykład takiego zestawu kolorów nie wziąłbym nawet gdyby mi dopłacali :)

Super! Wielkiego wyboru w Tesli i tak nie ma ;)
 

tomA

Posiadacz elektryka
mi
A to ciekawe 🤔 Dlaczego tak sądzisz? Ja przymierzam się do kupna drugiej HL tylko LR a moją RWD chce dać żonie. Może nie powinienem 😉
miałem podobny plan :rolleyes: ale po przejechaniu 45k km stwierdziłem że bez sensu LR i albo kupię sobie performance dla większego fanu z jazdy albo może pokaże się tesla 2 i dla żony była by idelana bo drugą Tesle 3 RWD kupować to bez sensu.... więc czekam na rozwój sytuacji w głowie Elona 😄
 

Eljal

Fachowiec
mi

miałem podobny plan :rolleyes: ale po przejechaniu 45k km stwierdziłem że bez sensu LR i albo kupię sobie performance dla większego fanu z jazdy albo może pokaże się tesla 2 i dla żony była by idelana bo drugą Tesle 3 RWD kupować to bez sensu.... więc czekam na rozwój sytuacji w głowie Elona 😄
a dlaczego LR bez sensu?
 

eimi

Pionier e-mobilności
Dla mnie LR jest głośniejszy (słychać silnik z przodu), ma podobny zasięg przy ładowaniu do zaleconej wartości (80% vs 100%), ma gorsze audio (większy bas, ale nie byłem w stanie tak ustawić aby osiągnąć podobną czystość dźwięku jak w SR). Boczki drzwi też wolę z SR. Ma gorszą sprawność, tj. zużyjemy te 5-10% energii więcej przy takim stylu jazdy. W razie poważnego wypadku większe ryzyko zapalenia się baterii (w SR jest LFP która się nie pali przy reakcji z tlenem).

Ma też zalety, które raczej przeważają. Przy naładowaniu do 100% zrobi 50-100km więcej, co w większości przypadków mi by nie było potrzebne, ale jednak czasem jest kluczowe i dlatego czasem lepiej mieć niż nie mieć. Ponadto ładując do 80% w trasie zrobimy więcej niż ładując SR do 80% (a do 100% SR nie naładujemy w trasie bo za długo to trwa). Ma lepszą rekuperację (z dwóch silników). Szybciej się nagrzewa na mrozie (bo 2x3.5kW zamiast 1x3.5kW). Ma lepsze osiągi i napęd na 4 koła.
 
Top