Tesla 3 Highland Standard czy Long Range

inter

Pionier e-mobilności
Dla mnie LR jest głośniejszy (słychać silnik z przodu), ma podobny zasięg przy ładowaniu do zaleconej wartości (80% vs 100%), ma gorsze audio (większy bas, ale nie byłem w stanie tak ustawić aby osiągnąć podobną czystość dźwięku jak w SR). Boczki drzwi też wolę z SR. Ma gorszą sprawność, tj. zużyjemy te 5-10% energii więcej przy takim stylu jazdy. W razie poważnego wypadku większe ryzyko zapalenia się baterii (w SR jest LFP która się nie pali przy reakcji z tlenem).

Ma też zalety, które raczej przeważają. Przy naładowaniu do 100% zrobi 50-100km więcej, co w większości przypadków mi by nie było potrzebne, ale jednak czasem jest kluczowe i dlatego czasem lepiej mieć niż nie mieć. Ponadto ładując do 80% w trasie zrobimy więcej niż ładując SR do 80% (a do 100% SR nie naładujemy w trasie bo za długo to trwa). Ma lepszą rekuperację (z dwóch silników). Szybciej się nagrzewa na mrozie (bo 2x3.5kW zamiast 1x3.5kW). Ma lepsze osiągi i napęd na 4 koła.
Szybciej się nagrzewa na mrozie (bo 2x3.5kW zamiast 1x3.5kW).
Gdzie to wyczytałeś? Bo w obu wersjach jest jeden klimatyzator z pompa ciepła.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
jak ktoś jeździ raz w roku w trasę to nawet w ogóle da sobie radę bez prywatnego samochodu.
Takich ludzi też nie jest mało.
Tylko co to zmienia? Ktoś pyta... odpowiedz jaką zaserwowałeś nic nie wnosi do tematu.

Jedyne co możemy zrobić to przedstawić własne i prywatne punkty widzenia.
Może one pomogą przelać szalę wyboru. Bo decyzję nie my podejmujemy.
No nie wiem, ja 20k rocznie robię "dookoła komina", wystarczą codzienne dojazdy do pracy, załatwianie codziennych spraw, raz na któryś weekend trasa 60km w jedną stronę do rodziców i powrót.
Szybciej się nagrzewa na mrozie (bo 2x3.5kW zamiast 1x3.5kW).
Gdzie to wyczytałeś? Bo w obu wersjach jest jeden klimatyzator z pompa ciepła.
każdy silnik może robić za 3,5kw grzałkę
 

eimi

Pionier e-mobilności
Szybciej się nagrzewa na mrozie (bo 2x3.5kW zamiast 1x3.5kW).
Gdzie to wyczytałeś? Bo w obu wersjach jest jeden klimatyzator z pompa ciepła.
Ciepło idzie z silników przestawione w nieefektywny tryb. Każdy silnik może wytworzyć do 3.5kW i jest to główne źródło ciepła zimą.
 

inter

Pionier e-mobilności
No nie wiem, ja 20k rocznie robię "dookoła komina", wystarczą codzienne dojazdy do pracy, załatwianie codziennych spraw, raz na któryś weekend trasa 60km w jedną stronę do rodziców i powrót.

każdy silnik może robić za 3,5kw grzałkę
Silnik za grzałkę jak pracuje, a przedni wg. statystyk pracuje 5-6% jazdy.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Silnik za grzałkę jak pracuje, a przedni wg. statystyk pracuje 5-6% jazdy.
No właśnie nie, podczas dogrzewania baterii albo wnętrza oba silniki są przestawiane w niefektywny tryb pracy i wydzielają do 3.5kW na każdy - nawet jak auto stoi. Dodatkowo ciepło jest zbierane z głównego komputera autopilota, sprężarki klimatyzacji (też jest przestawiana w nieefektywny tryb) i kilku mniejszych źródeł, ale główną robotę robią silniki (lub 1 silnik w SR).
 

inter

Pionier e-mobilności
No właśnie nie, podczas dogrzewania baterii albo wnętrza oba silniki są przestawiane w niefektywny tryb pracy i wydzielają do 3.5kW na każdy - nawet jak auto stoi. Dodatkowo ciepło jest zbierane z głównego komputera autopilota, sprężarki klimatyzacji (też jest przestawiana w nieefektywny tryb) i kilku mniejszych źródeł, ale główną robotę robią silniki (lub 1 silnik w SR).
Chyba się kolegom silnik spalinowy z elektrycznym pomylił.
 

eimi

Pionier e-mobilności

inter

Pionier e-mobilności
Chyba kolega nadal nie rozumie jak silnik elektryczny może wydzielać ciepło a przy tym się nie kręcić.

Brak wiedzy to nic złego, ale upieranie się przy swoim już tak. Proszę:

Mówimy o silniku trakcyjnym czy sprężarce która z zasady jest elektryczna.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Mówimy o silniku trakcyjnym czy sprężarce która z zasady jest elektryczna.
Obejrzyj materiał, naprawdę warto. Mówimy o każdym silniku elektrycznym - nawet tym od dmuchawy powietrza.
W filmie są również przykłady z jakich obszarów jest odzyskiwane ciepło, np. ze sprężarki klimatyzacji która też się grzeje. To jeden z powodów czemu wydajność tesli zimą jest trochę wyższa niż innych EV.
 

Michal

Moderator
Mówimy o silniku trakcyjnym czy sprężarce która z zasady jest elektryczna.
@eimi ma rację - w razie potrzeby silniki się grzeją, płyn chłodzący odbiera od nich ciepło i przekazuje tam gdzie potrzeba.
Przy czym tutaj jest to robione celowo i świadomie, a w silniku spalinowym jest tak zawsze i bez sensu :p
 
Top