Pierwsza jazda Scenic

Robsonics

Posiadacz elektryka
Taaa jasne, bo tańszy niż 100 tys, kompaktowy ice, to będzie to wszystko miał w standardzie już od najniższej wersji.
To jest właśnie kwintesencja pierdalamento hejtera.

PLONK
Dobra, sorry. Nie doczytałem, że Ci chodzi o cenę poniżej 100 tys, ale może dlatego, że nie przykładam za bardzo uwagi do dopłat (nie każdy otrzyma wyższy próg 27 tys). Niemniej, nie licząc dopłat to w cenie MG4 jest np. Corolla, która już w podstawie ma 2 strefy.
Zależy kto co potrzebuje i czy ma możliwość ładowania się pod domem.
Corolla oferuje w zamian większy zasięg, lepsze materiały w środku i lepsze wyposażenie. Interfejs ma podobnie zrypany, jednak najważniejsze funkcje są sterowane fizycznymi przyciskami.
Więc "pierdolamento hejtera" to jest gadanie typu "kup sobie MG4, bo masz wybujałe wymagania, jak je urealnisz, to kupisz sobie elektryka, który bije na głowę auta spalinowe".
Nie zadajesz podstawowych pytań:
- czego adresat wypowiedzi oczekuje od auta?
- czy adresat łapie się na wyższe dotacje?
- czy ma możliwość taniego ładowania samochodu elektrycznego?
- jakim budżetem dysponuje? (Chociaż to pytanie akurat nie ma większego znaczenia, bo ceny nowych aut poszły dzisiaj tak w górę, że to jakaś paranoja)

Oczywiście moja wypowiedź o zakupie auta spalinowego zamiast elektryka miała w sobie cień ironii, niemniej dla mnie hejterskim, trollingiem czy też "fobiczną" jest wypowiedź w stylu "masz wybujałe wymagania wobec samochodu".
Że oczekuję większego zasięgu, bo chcę się zatrzymywać kiedy ja uznam za stosowne, a nie wg wskazań licznika?
Że oczekuję, że zasięg i czas "tankowania" będzie zbliżony latem i zimą?

I na koniec, pewnie ku Twojej uciesze, przyznam Ci rację w tym, że teoretycznie mógłbym kupić elektryka spełniającego w największym stopniu moje potrzeby lub skalkulować i "przemęczyć się" z dłuższym czasem ładowania, mając kilkanaście kilkadziesiąt tysięcy więcej w kieszeni.
Osobiście wychodzę jednak z założenia, że przy określonym budżecie lepiej jest kupić auto spełniające potrzeby w większym stopniu, ale nawet używane paruletnie z relatywnie niewielkim przebiegiem i pełną historią serwisową, niż nowe "za ciasne buty"
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Wracając do wątku, bo zrobiliśmy zbyt duży offtopic.
Czekam na możliwość odbycia jazdy próbnej Sceniciem.
Ostatnio w moje ręce wpadł film porównawczy Scenica z 3008. Najbardziej ciekawiło mnie porównanie bagażników.
Generalnie wychodzi na to, że Scenic nie jest tutaj taki zły. Co prawda szerokość podłogi 97 cm to mało jak na tej wielkości samochód (tyle ma np. Clio), ale długość 90 cm już jest znośna (dla przypomnienia- Megane ma... 65 cm)
Biorąc pod uwagę wystarczającą baterię i bufor brutto (87 kWh netto, 92 brutto), dobrze to wróży na przyszłość za kilka lat, gdy będę przymierzał się do zakupu pierwszego BEV-a. Liczę, że do tego czasu infrastruktura będzie na tyle już rozwinięta, że czas ładowania nie będzie mieć aż takiego znaczenia.
Póki co to jedyny BEV, który maksymalnie spełnia moje oczekiwania.
 

Attachments

  • Screenshot_20240628-142508_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240628-142508_Samsung Internet.jpg
    414,2 KB · Liczba wyświetleń: 14

Ev3

Pionier e-mobilności
tak samochód robi dobre pierwsze wrażenie ale niestety cena też :)
Pojawiły się reklamy Scenica, ze niby dobre finansowanie za 1400 czy 1600 (z hakiem) netto, więc postanowiłem sprawdzić o co kaman.

I oczywiście porażka po całej linii, bo taki standardowy wynajem, czyli brak wpłaty własnej (a dokładnie wpłata własna w wysokości dotacji) i finansowanie na 3 lata, to wydatek 3300 netto miesięcznie.....
W reklamach były tylko cenowe wabiki, też mało atrakcyjne,, jak sprawdzić szczegóły.

Cena za gotówkę, za dość tanią wersję, ale LR, to 215 tys, już po rabatach, więc też drogo.....

Nie wróżę sukcesu sprzedażowego, chyba że rabatów będzie 50 tys....
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Cena za gotówkę, za dość tanią wersję, ale LR, to 215 tys, już po rabatach, więc też drogo.....

Nie wróżę sukcesu sprzedażowego, chyba że rabatów będzie 50 tys....
No niestety, elektryki były i są cały czas drogie.
Nie ma tanich BEV, zwłaszcza w tym segmencie
 
Last edited:

Przemmo

Posiadacz elektryka
No niestety, elektryki były i są cały czas drogie.
Nie ma tanich BEV, zwłaszcza w tym segmencie
Zwłaszcza w Europie... Oficjalnie... Potem znowu za kilka miesięcy można będzie dostać rabat 50 tys. ale po cichu, w salonie... Ech, oni wszyscy są ciągle w XX wieku 🤦
 

viallos

Pionier e-mobilności
o co chodzi z tym Renault? po co tak kłamią? w tych cenach i tak nikt tego nie kupi...
Francuzi kupią ...tych których na to stać.

No niestety, elektryki były i są cały czas drogie.
Nie ma tanich BEV, zwłaszcza w tym segmencie
Bo na tym etapie płaci się za 'know - how' i trzeba pokryć koszty wszystkich nieudanych eksperymentów. Jak się upowszechnią to będą tanie ... bo są dużo prostsze od ICE.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
o co chodzi z tym Renault? po co tak kłamią? w tych cenach i tak nikt tego nie kupi...
Chyba jeleni szukają, którzy nie zapytają, nie policzą itd
Nie wiem czy przy autach za 200 tys+ to tak może zadziałać?

Może przy zakupie Dacii 10 lat temu, mogli tak ludzi chwycić na odpicowane reklamy nie mające pokrycia w rzeczywistości.

Ale obecnie droższe elektryki kupują raczej ludzie bardziej lotni, choćby dlatego że musieli na nie wcześniej zarobić, (albo będą musieli później), ze sprzedaży buraków może być ciężko.....
 

Makus

Pionier e-mobilności
Pojawiły się reklamy Scenica, ze niby dobre finansowanie za 1400 czy 1600 (z hakiem) netto, więc postanowiłem sprawdzić o co kaman.

I oczywiście porażka po całej linii, bo taki standardowy wynajem, czyli brak wpłaty własnej (a dokładnie wpłata własna w wysokości dotacji) i finansowanie na 3 lata, to wydatek 3300 netto miesięcznie.....
W reklamach były tylko cenowe wabiki, też mało atrakcyjne,, jak sprawdzić szczegóły.

Cena za gotówkę, za dość tanią wersję, ale LR, to 215 tys, już po rabatach, więc też drogo.....

Nie wróżę sukcesu sprzedażowego, chyba że rabatów będzie 50 tys....
To jest standard który powinni już dawno temu ukrócić. Powinno to być jakoś ustandardyzowane - że w reklami finansowania wszystkie marki używają tych samych parametrów. Bo inaczej masz właśnie ofert typu „nowe Porsche w leasingu już za 600zł netto miesięcznie*
*przy wpłacie własnej 40% wartosci auta, wartości końcowej 55% wartości auta, i leasingu na 10 lat”
 

p0li

Pionier e-mobilności
o co chodzi z tym Renault? po co tak kłamią? w tych cenach i tak nikt tego nie kupi...
ale to wszedzie tak jest - jak bralem w leasing swoja cytrynke to lecialy reklamy w tv ze leasing od 149€ miesiecznie - jak sie przejechalem do salonu to pan policzyl 422€ o_O
 
Top