CyanAppl16
Posiadacz elektryka
Z tymi punktami, które wymieniłeś masz jak najbardziej racjęNikt ci na to pytanie nie odpowie. W "twardych danych" Tesla wygrywa:
+ cena, cena, cena
+ zasięg
+ dynamika
+ napęd AWD vs RWD
+- bardzo dobrze działające infotainment, płynne, ma prawie wszystko czego potrzeba, ale brak AA i Car Play (dla AA są działające obejścia)
+ Aplikacja mobilna (ale nie wiem jak jest w BMW). Brak fizycznego kluczyka, pewność, ze nie zapomnę telefonu wychodząc z domu (ale w samochodzie już można zostawić...), bardzo dobrze działająca aplikacja to moim zdaniem duży plus tego samochodu (piszę o Androidzie, nie wiem jak jest w przypadku Apple)
Porównując twarde dane, BMW i5 eD40 pasuje parametrami technicznymi (napęd, dynamika, zasięg) bardziej do poziomu TM3SR
Nie jeździłem BMW i5, ale zakładam, że plusy to:
+ większy samochód (jeżeli potrzebujesz tej wielkości)
+ dostępność serwisu (ale serwis mobilny Tesli to łagodzi)
+ karta BMW do ładowania (trzeba się zorientować co i za ile, ale w PL Tesla Superchargers to żadna przewaga)
+ prawdopodobnie lepsze fotele (w Tesli podparcie ud jest moim zdaniem niewygodne)
+ możliwość większego skonfigurowania "pod siebie" - koła, lakier, pakiet M
+ kierunkowskazy (ale to BMW)
+- mniej elektryczny wygląd, nie jest to aż tak "ikoniczna" marka. BMW jeździ po naszych drogach sporo i nie wybijasz się z tłumu.
+ nikt nie proponuje ci wstąpienia do kościoła Tesli.
+ kamera 360 stopni, czujniki USS, czujniki radarowe. O ile czujniki cofania to dla mnie pierdoła, bo czuję samochody na ogół lepiej niż dokładność tych czujników, to brak kamery 360 stopni uważam za niedoróbkę, brakuje mi radarowych czujników martwego pola z ostrzeganiem o ruchu poprzecznym.
Ja kupowałem EV i skoncentrowałem się na "twardych danych". Pewnie mniej patrzyłbym aktualnie na zasięgi, ale cieszę się z AWD i dynamiki. Po 10 tysiącach kierunkowskazy mi kompletnie nie przeszkadzają (stały się naturalne). Miałem trochę problem z adaptacją do tego samochodu. Przesiadka z przednionapędowego gokarta z sztywnym, bezpośrednim układem kierowniczym, takim jak kiedyś miały BMW (ale podobno to już trochę wspomnienie - nie wiem). Cenię sobie wnętrze - ta Ikea nie każdemu musi odpowiadać, ale ogarnięcie wnętrza to dosłownie 5 minut ze szmatką - żadnych błyszących plastików, szczelin z których trzeba wydłubać kurz. Na fotelach prawdziwa skóra z plastikowej świni - odkurzyć, przetrzeć szmatą, zrobione. Jak planujesz wozić materiały budowlane, albo zwierzęta, albo co gorsza dzieci i żonę - polecam. Serio, wnętrze tesli nadaje się na taksówkę, albo radiowóz.
TM3:
- jest trochę ciasno na tylnej kanapie dla trzech osób (lub ewentualnie 2 foteliki i 1 osoba w środku)
- bagażniki: mają łącznie 680litrów razem z frunkiem, ale odliczając frunk robi się już tylko 600, odliczając schowek pod podłogą pewnie 500, a dodatkowo jest mały otwór załadunkowy.
- kanapa dzielona w proporcjach 60/40
- brak podparcia ud (nie ma wysuwanego podparcia, w moim aktualnym aucie bardzo mi tego brakuje)
- jeżeli chodzi o kościół Tesli to nawet jeżeli się na nią zdecyduję to nie zamierzam do niego wstępować, trochę mnie śmieszy takie podejście
- odgłos silników elektrycznych jest słabo wyciszony, przy przyspieszaniu bardzo to słychać, nie podoba mi się to jeżdżąc o wiele starszym eGolfem nie doświadczyłem tego dźwięku (niedługo będę go znowu mieć na kilka dni, więc odświeżę sobie pamięć w tym zakresie)
+ lepszy infotaiment
+ brak środkowego tunelu z tyłu
+ zasięg
- brak zawieszenia adaptacyjnego
-/+ szklany dach, który jednak pewnie się nagrzewa
-/+ wygląd TM3 tak średnio mi odpowiada, tj. przód jest super, ale z tyłu stare światła bardziej mi się podobały.
+ wygląd wnętrza tj. kokpitu kierowcy w TM3 bardziej mi się podoba niż w i5
- sposób maskowania uchwytów ISOFIX jest taki, że bardzo łatwo można uszkodzić sobie tapicerkę
- klamki przy drzwiach
i5:
+ zakładam, że tutaj pomimo tunelu środkowego, tego miejsca będzie trochę więcej, ale nie wiem, nie siedziałem w środku
+ bagażnik w i5 to 570 litrów, ale jest to nadwozie kombi więc o wiele łatwiej coś załadować, szerokość bagażnika to około 117 cm, a głębokość około 106cm, więc jest o wiele bardziej ustawny
+ kanapa dzielona w propocjach 40/20/40 + otwierany tunel do przewożenia np. nart.
+ podparcie ud jest wysuwane, przez co można je wydłużyć
+ zakładam lepsze wyciszenie kabiny niż w TM3 dzięki czemu brak jest gwiżdżącego odgłosu silnika elektrycznego przy przyspieszaniu
- gorszy infotaiment
- środkowy tunel z tyłu
- zasięg
+ zawieszenie adaptacyjne jako dodatkowo płatna opcja
+ szklany dach jako opcja lub z zasuwaną roletą
+ wygląd zewnętrzny (wiem, jeździ się w środku
- wygląd wnętrza tj, kokpitu kierowcy
+ lepszy sposób maskowania mocowań ISOFIX podobnie jak w TMS
+ bardziej tradycyjne klamki do drzwi
Miałem tutaj jeszcze jakiś 1 punkt na myśli, może sobie przypomnę to wyedytuję posta
Neutralne:
Kamera 360 nie jest dla mnie jakimś must have, to co ma Tesla jest dla mnie wystarczające
Co mnie zastanawia w przypadku Tesli, to co w sytuacji jak system się zawiesi, wtedy nawet nie wiem ile km/h jadę, muszę pewnie gdzieś zjechać i zrestartować komputer pokładowy. Czy to nie jest trochę niebezpieczne?
O kierunkowskazy się nie obawiam
Ogólnie wolałbym wydać mniej niż więcej na auto, ale na wybrane modele BWM elektrycznego jest teraz np. promocja leasing 0%, więc to też jest jakiś argument.
Last edited: