Tak to tutaj zostawię. Źrodło: Ministerstwo Klimatu i Środowiska
- https://www.google.com/url?sa=t&sou...sQFnoECBIQAQ&usg=AOvVaw3CrPwsbdiJ2Zar50pFLu36
- https://www.google.com/url?sa=t&sou...sQFnoECBIQAQ&usg=AOvVaw3CrPwsbdiJ2Zar50pFLu36
Jedna ładowarka AC to koszt około 5tys pln (ze słupkiem).Na razie tak. Za duże koszty
Jakoś nie widziałem jeszcze, by deweloper postawił taką ładowarkę. Pewnie od przyszłego roku zaczną montować na większych parkingach, gdy wejdą przepisy im tego nakazujące lub... podzielą parkingi na kilka mniejszych i nie będą musieli.Jedna ładowarka AC to koszt około 5tys pln (ze słupkiem).
Jestem nie-optymistą odnośnie tego, czy te słupki ktoś do zasilania podłączy. Pamiętacie, jak już po latach 90-tych telefonia stacjonarna się ogarnęła i każdy już mógł mieć telefon, tpsa (czy klon) poobstawiał Polskę słupkami telefonicznymi - niby pod automaty telefoniczne. Tylko że pojawiły się komórki i cały misterny plan w...w mieście powstaje całe mnóstwo słupków
Chodzi o to że chyba wiekszość aut w miastach stoi na ogólnych przestrzeniach które należa najczęściej do miasta i to miasto jest podmiotem który może pozwolić mieszkańcom takich budynków na ładowanie auta. Nowe osiedla mają już swoje drogi wewnętrzne, są czesto ogrodzone i tam spoldzielnia musi sobie rozwiązać ten "problem", ale stare bloki z lat 70-80 są przy publicznych drogach. To miasto musi zadbać o takie punkty AC. Połaczenie tez z parkowaniem to oczywista opcja, do 2025 narazie niedostępna. W misjcach gdzie jest dużo aut a mało miejsc może być opłata za godzine. Bardziej miałem na myśli lokalizacje gdzie w dzień jest w miare lużno ale nocą robi się tłok. Wiem że niektórzy są przeciwni takiemu podjeściu i uważają że tylko DC wystarczy. Ja jednak uważam że im więcej aut podłączonych do sieci tym lepiej dla systemu energetycznego. Bez sensu żeby wszyscy po pracy jechali na DC w godzinach 17-22 i sie tam ładowali. Po pierwsze dlatego że będzie tam bardzo dużo chętnych jak na stacji paliw tylko kolejki wieksze bo starsze auta będą się ładowąły po 30-60 minut, po drugie dlatego że to będzie powiekszało szczyt wieczornego zużycia energii i generowało ogromne koszty i problemy dla systemu energetycznego. Dlatego miasto już Powinno zacząć stawiać słupki AC, przynajmniej po jednej ulicy na dzielnicę, tylko nie takie co dają zawsze maks mocy ale takie systemy które naładują auto inteligetniej.Tutaj może być problem z parkowaniem bliżej centum miast. Takie całodobowe parkowanie może być drogie pod względem opłaty parkingowej
My potrzbujemy czegoś takiego, może to i plus że nie poajwiają się jescze takie, jak z innymi technologiami których późniejsze wejście sprawia że są nowocześniejsze. Jak sie już pojawią to fajnie jakby na całe miasto była jedna aplikacja. Wtykam kabel i auto samo się melduje a ładwaniem moge sobie zarządzać zdalnie z aplikacji. Oczywiście przy gniazdku terminal jak na myjni bezdotykowej żeby kartą zapłacić jak pojade do innego miasta. A lokalsi mogą się bawić aplikacją i ustawiać sobie profil ładowania (wspomniane już przeze mnie ładowanie smart/eco)Jestem nie-optymistą odnośnie tego, czy te słupki ktoś do zasilania podłączy. Pamiętacie, jak już po latach 90-tych telefonia stacjonarna się ogarnęła i każdy już mógł mieć telefon, tpsa (czy klon) poobstawiał Polskę słupkami telefonicznymi - niby pod automaty telefoniczne. Tylko że pojawiły się komórki i cały misterny plan w...
Nie wyobrażam sobie takiego słupka uniwersalnego na parkingu osiedlowym bo musiałby być system osiedlowego rozliczania (karty, aplikacje), może jakby "każdy miał swój" to mogłoby zadziałać choć z oczywistym limitowaniem mocy. Najrozsądniej więc mieć garaż w chałupie, tam swoje gniazdko 230V i z tego się ładować. W Rybniku nie widziałem jeszcze nigdy auta ładującego się z ładowarki (!) w ciągu 3 miesięcy jak obserwuje. To przekonuje mnie, że te "inwestycje" w słupki i stacje nie zwrócą się.
Tam masz odnośnik że to z cenników na publicznych stacjach ładowania. No i to prawda że licząc tylko km przejchane na prądzie z publicznych stacji DC wychodzi średnio troszke drożej niż paliwo w ICE. A jak robi sięto bezmyślnie(drogie sieci, bez aplikacji) to wychodzi dużo drożejNo nie wiem skąd te dane.
A dlaczego tylko DC? Założenia są błędne (założenia pod tezę).Tam masz odnośnik że to z cenników na publicznych stacjach ładowania. No i to prawda że licząc tylko km przejchane na prądzie z publicznych stacji DC wychodzi średnio troszke drożej niż paliwo w ICE. A jak robi sięto bezmyślnie(drogie sieci, bez aplikacji) to wychodzi dużo drożej
no tutaj kolega trafił w sednoStrasznie drogi ten prąd w Polsce, więc nic dziwnego , że elektryczne samochody tak się tragicznie sprzedają😉