Rodzinny elektryk do 225k? Czy Tesla Y jest bezkonkurencyjna?

SokolEV

Posiadacz elektryka
Cześć,

rozglądam się za elektrykiem rodzinnym z dopłatą do 225k. W ostateczności może być maks do 248k, bo biorę na firmę 50/50 ale Tesla mi się mieści w 225k, więc do tego porównuję. Oczekuję sporo miejsca w środku, sporo miejsca w bagażniku/ach, komfortowej jazdy. Jesteśmy wysoką rodziną, więc samochód musi przejść pozytywnie test dwumetrowca. Poza tym interesuje mnie to co wszystkich generalnie, czyli zasięg, prędkości ładowania itd.

Model Y mi się podoba, jeździłem, spełnia moje wymagania. Dodatkowo na plus atrakcyjny leasing. Tak się w niego zapatrzyłem, że nie widzę dla niego konkurencji. Pytanie czy takowej nie ma, czy jestem zaślepiony po prostu i jednak powinienem rozważyć jakieś inne auto?
 

nabrU

Moderator
Co do rozłączania ładowania po otwarciu drzwi, to podobnie się dzieje w Stellantisach, jednak tylko przy ładowaniu AC odblokowanie drzwi z pilota rozłącza na chwilę proces ładowania, jednak po chwili zostaje on wznowiony, nawet jeśli auto jest otwarte. W przypadku szybkiego ładowania DC nic takiego się nie dzieje.

I dokładnie tak to się odbywało (o ile pamiętam) jak miałem ID.3. Więc gdzieś dzwonią, tylko nie wiadomo w którym kościele ;)
 

JED 3City

Fachowiec
Mam 189 cm, żona trochę niższa. TMY LR był kupiony z myślą o jazdach wokół komina ale ze względu na przestronność i komfort podróży stał się autem na codzień i w trasy. Jako drugie auto mamy jeszcze Lexus NX komfort porównywalny ale zdecydowanie mniej miejsca na tylnej kanapie i w bagażniku więc teraz jeździ wokół komina.
Jak ci się podoba TMY to bierz wersję LR która sprawdza się w trasy w deszczu i zimą (4x4) i będziesz mega zadowolony
TO.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jeśli Tesla Ci odpowiada to nie ma. Są takie które się szybciej ładują, są takie które mają większy zasięg, ale wyjdą drożej.
Ale w sensie że gdy spełniają oba te kryteria naraz?
Bo jeśli jedno z nich, to niekoniecznie wyjdą drożej.

Ev6 z dużą baterią, w wyprzedaży potrafi kosztować poniżej 200, Ioniq5 podobnie.
Ale faktycznie nie są tak wydajne jak Tesla Y, za to potrafią się szybciej ładować.
 

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
I dokładnie tak to się odbywało (o ile pamiętam) jak miałem ID.3. Więc gdzieś dzwonią, tylko nie wiadomo w którym kościele ;)
ale tylko jak 2razy nacisnie się otwieranie z pilota.
jak masz otwieranie bezkluczykowe to nic się nie dzieje. tak samo jak raz naciśniesz pilota.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ale w sensie że gdy spełniają oba te kryteria naraz?
Bo jeśli jedno z nich, to niekoniecznie wyjdą drożej.

Ev6 z dużą baterią, w wyprzedaży potrafi kosztować poniżej 200, Ioniq5 podobnie.
Ale faktycznie nie są tak wydajne jak Tesla Y, za to potrafią się szybciej ładować.
Ale bedzie naped na 4 kola ? Bo zdaje sie tylko rwd sa w takiej cenie z 2023r?
 

itguy

Posiadacz elektryka
Jak tak was czytam to się zastanawiam jak przetrwałem jeżdżąc w 5 w Fordzie Sierra czy Escorcie :)
pamiętam te czasy :) często jeździłem na kolanach, a na tylnej kanapie w dużym fiacie ojca nie było pasów i to nie przeszkadzało nikomu zawieść bezpiecznie rodzinę na drugi koniec Polski :)
Dzisiaj już raz poczułem się jak zbrodniaż bo przewoziłem 7 letnią córkę na przedni fotelu pasażera (po kilku godzinach jazdy zaczeły się spinki z tyłu więc zwyczajnie ją przesadziłem do przodu żeby ochłoneli bo się jechać nie dało). Oczywiście poduszka wyłączona, fotelik odpowiedni itd... no ale pan na ładowarce był zdziwiony jak tak można. Wg niego to bardzo nie odpowiedzialne przewodzić tak dzieci. A był starszy ode mnie więc na 100% pamięta dawną motoryzację. Więc czasy się zmieniły, wymagania ludzi też :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale w sensie że gdy spełniają oba te kryteria naraz?
Bo jeśli jedno z nich, to niekoniecznie wyjdą drożej.

Ev6 z dużą baterią, w wyprzedaży potrafi kosztować poniżej 200, Ioniq5 podobnie.
Ale faktycznie nie są tak wydajne jak Tesla Y, za to potrafią się szybciej ładować.

Jak dla mnie 460km vs 390km to jednak zauważalna różnica. Wiem, ładują się szybciej, ale jednak to 15% różnicy w zasięgu.
 
Top