Tesla 3 Highland Standard czy Long Range

swistak

Posiadacz elektryka
Tyle widziałem różnych informacji, a na stronie Tesli też tego nie podają. Ile mocy jest w T3HL LR?
Przyspieszenie do setki 4,4s - to widnieje na stronie Tesli.

Czy te (znalezione w necie) dane są poprawne? 440KM?
No ale w Performance podają 460KM a przyspieszenie 3,1s.

Screenshot_2.jpg
 

eimi

Pionier e-mobilności
Bo to teoretyczna moc chwilowa. Żeby sumiennie porównać potrzebujesz wykres ile idzie prądu z baterii w zależności od RPM silnika. W performance ta charakterystyka jest bardziej płaska.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności

piotrpo

Pionier e-mobilności
W performance ta charakterystyka jest bardziej płaska
Nie może być bardziej płaska. Moc, to moment * prędkość obrotowa. Nie można przekraczać maksymalnego momentu, bo to oznacza więcej amperów niż może przenieść uzwojenie i więcej Nm niż może przenieść mechanika. W Tesli masz stałe przełożenie. W P mogli dać trochę więcej momentu na początku i trochę więcej mocy maksymalnej.
W praktyce tak jak w ICE moc maksymalna znaczy niewiele, tak w EV jest to wartość, która nie mówi nic. Tesla LR ma ~stały moment obrotowy na kołach aż do osiągnięcia 80 km/h. Przy tej prędkości osiągana jest maksymalna moc, która następnie utrzymuje się jeszcze trochę, ale samochód przyśpiesza już wolniej, bo spada moment obrotowy na kołach. W ICE, jak chcesz szybko przyśpieszyć, to musisz utrzymywać silnik w okolicach maksymalnej mocy, żeby skrzynia biegów mogła dobrać przełożenie tak, aby moment na kołach był możliwie duży. Osiągi EV nie biorą się z tego, że jest tam jakaś niebotyczna moc (oczywiście musi być, cudów nie ma), tylko z tego, że jest w stanie jechać na jedynce w zakresie 0-201 km/h.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Nie może być bardziej płaska. Moc, to moment * prędkość obrotowa. Nie można przekraczać maksymalnego momentu, bo to oznacza więcej amperów niż może przenieść uzwojenie i więcej Nm niż może przenieść mechanika. W Tesli masz stałe przełożenie. W P mogli dać trochę więcej momentu na początku i trochę więcej mocy maksymalnej.
W praktyce tak jak w ICE moc maksymalna znaczy niewiele, tak w EV jest to wartość, która nie mówi nic. Tesla LR ma ~stały moment obrotowy na kołach aż do osiągnięcia 80 km/h. Przy tej prędkości osiągana jest maksymalna moc, która następnie utrzymuje się jeszcze trochę, ale samochód przyśpiesza już wolniej, bo spada moment obrotowy na kołach. W ICE, jak chcesz szybko przyśpieszyć, to musisz utrzymywać silnik w okolicach maksymalnej mocy, żeby skrzynia biegów mogła dobrać przełożenie tak, aby moment na kołach był możliwie duży. Osiągi EV nie biorą się z tego, że jest tam jakaś niebotyczna moc (oczywiście musi być, cudów nie ma), tylko z tego, że jest w stanie jechać na jedynce w zakresie 0-201 km/h.
Nie wiemy w sumie na ile jest policzona mechanika i uzwojenie ale wiem z czasów modzenia ebików że silnik może chwilowo znieść duuużo więcej niż nominalna moc ;-). Nie jestem pewien jak jest w HL ale wydaje mi się że w poprzedniej 3 i Y silniki i inwertery były te same w LR oraz P, software determinował max moc i moment. Są nawet chip boxy "ghost upgrade" który daje w LR przyspieszenie nawet ciut lepsze niż w P.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Nie wiemy w sumie na ile jest policzona mechanika i uzwojenie ale wiem z czasów modzenia ebików że silnik może chwilowo znieść duuużo więcej niż nominalna moc ;-).
Silnik nie jest raczej problemem. W ICE kluczowe były elementy mechaniczne. Sprzęgło, skrzynia biegów, przeguby itd. W EV jest tego mniej, ale np. przeguby w przednionapędowym samochodzie musza być, trochę zębatek też się znajdzie. W obu przypadkach od dawna jest elektroniczny kaganiec, który ogranicza parametry pracy. Cały chip tuning to głównie zmiana tych limitów powyżej założeń projektanta / marketingu producenta.
 

swistak

Posiadacz elektryka
Takie niewinne pytanie na które oczekiwałem jednego zdania odpowiedzi a się mega offtop zrobił ;).
Ale dzięki za wykład.
Pytanie wcale nie jest takie szerokie jak się wydaje. Tak jak porównujemy zasięgi wg normy WLTP i cośtam one mówią (ale nie ile ja tym autem przejadę, bo to też zależy od mnóstwa okoliczności - ale porównać auto do auta już się da).
Podobnie z mocą. Wyłącznie dla porównania. Pewnie, że można (i lepiej) porównywać podawane czasy do setki. Więcej o dynamice powiedzą. Jednak zawsze pada pytanie - to ile on ma koni?
Wszyscy producenci tę moc podają. Tesla też. Ale nie dla tej wersji. Przecież mamy moc Plaida, Mamy moc Tesli 3P.
A do tego też jest lub powinna być norma (niektórzy podają ogólnie EWG).
 
Top