Nie może być bardziej płaska. Moc, to moment * prędkość obrotowa. Nie można przekraczać maksymalnego momentu, bo to oznacza więcej amperów niż może przenieść uzwojenie i więcej Nm niż może przenieść mechanika. W Tesli masz stałe przełożenie. W P mogli dać trochę więcej momentu na początku i trochę więcej mocy maksymalnej.
W praktyce tak jak w ICE moc maksymalna znaczy niewiele, tak w EV jest to wartość, która nie mówi nic. Tesla LR ma ~stały moment obrotowy na kołach aż do osiągnięcia 80 km/h. Przy tej prędkości osiągana jest maksymalna moc, która następnie utrzymuje się jeszcze trochę, ale samochód przyśpiesza już wolniej, bo spada moment obrotowy na kołach. W ICE, jak chcesz szybko przyśpieszyć, to musisz utrzymywać silnik w okolicach maksymalnej mocy, żeby skrzynia biegów mogła dobrać przełożenie tak, aby moment na kołach był możliwie duży. Osiągi EV nie biorą się z tego, że jest tam jakaś niebotyczna moc (oczywiście musi być, cudów nie ma), tylko z tego, że jest w stanie jechać na jedynce w zakresie 0-201 km/h.