Zużycie energii na trasie Model 3

newbe

Posiadacz elektryka
Witam,
Nie jestem zasmuczony zasięgiem ponieważ i tak lepiej niż inne samochody nad którymi zastanawiałem. Czszególnie przy autostradowych prędkościach. Maksymalnie zaobserwowałem 299 Wh/km od bramki do zjazdu, ale pogoda była bardzo kiepska...
Takich wyjazdów można zrobić 2 razy na pełnej baterii, ale po połowie już był potrzebny odpoczynek.
 

simen

Zadomawiam się
W ostatnim czasie wybralem sie z Holandii do Polski (w sumie 2500 km w dwie strony) i chce sie z wami podzielic zuzyciem w trasie. Moja Tesla to wersja SR+ z Chin, bez pompy ciepla, wyp[rodukowana pod koniec 2020 roku (jeszce przed faceliftingiem)

Trasa do Polski:

czas ladowania (min)Bateria % przyjazdBateria % wyjazdtemp [C]LadowarkaPobrano energiiDystans od ost
ladowania [km]
Zuzyta
energia
Zuzycie
[Wh/km]
Max predk ladowania [kW]
Wyjazd100%5 °C
00:4542%92%6 °CFastNed (50kW)181.1 km29 kW15950 kW
00:3317%89%8 °CSC (150kW)37 kWh191.1 km36 kW18955 kW
00:1872%95%8 °CAllego (?)13.5 kWh53.3 km8 kW157
00:4853%94%6 °CSC (150kW)22 kWh113.8 km40 kW186
00:4212%100%2 °CSC (150kW)46 kWh201.8 km40 kW196130 kW
11%95%-1 °CSC (150kW)42 kWh241.8 km43 kW176
00:1129%43%-2 °COrlen (100kW)8 kWh141.9 km30 kW21048.6 kW
Przyjazd10%-3 °C74.5 km15 kW199
 

simen

Zadomawiam się
Trasa z Polski

czas ladowania (min)% przyjazd% wyjazdtemp [C]LadowarkaPobrano energiiDystans od ost
ladowania [km]
zuzyta energia
[kW]
Zuzycie
[Wh/km]
Max predk ladowania [kW]
Wyjazd96%1 °C
00:1768%80%2 °COrlen (100kW)10.3 kWh74.21621345.9 kW
00:4617%98%5 °CSC (150kW)42 kWh155.630192
00:419%96%7 °CSC (150kW)45 kWh240.34317898 kW
00:4026%80%8 °CAllego (?)29.79 kWh15933210
00:1064%80%6 °CSC (150kW)10 kW499191
00:355%92%4 °CSC (150kW)46 kW164.936218140 kW
00:537%80%4 °CFastNed (50kW)190.141215
Przyjazd2%5 °C181.538207

W sumie wg komputera przejechane 2558 km, zuzyte 492 kWh i srednie zuzycie 192 kW/km

W wiekszosci predkosci w przedziale 120 km/h do 130 km/h.

Podsumowujac w optymalnych warunkach (rozladowanie do 5%) na SC w 35 minut mozna sie doladowac do 90%. Szkoda tylko ze optymalne warunki nie zawsze istnieja.
 
Last edited:

Soltys83

Zadomawiam się
Witam. Zacząłem temat w innym temacie lecz ten będzie bardziej właściwy. Mieszkam 112 km od lotniska w Gdańsku przy autostradzie A1. Pytałem czy SR pokonam trasę 300km na jednym ładowaniu jadąc 120-140 zima. Odpowiedz dostałem że nie bez ładowania. A czy jadąc wolniej np 100km/h da się? Żona mnie przechści jak zmienię jej spalinówke na 3 i nie pokona tego dystansu na raz. Czy tylko LR jest to w stanie zrobić?
 

Adi

Zadomawiam się
Gorzej będzie jak będziesz chciał go zostawić na lotnisku, załóżmy na tydzień, zimą bez podpiętego kabla, nawet z baterią 100%. Jak wrócisz do samochodu po tygodniu najprawdopodobniej będzie blisko 0%
 

Soltys83

Zadomawiam się
To raczej się nie stanie. Żona mnie zawozi i przywozi, taniej niż zostawiać tam samochód tylko nie chce tego gadania że stalinówki nie musiała po drodze tankować:eek:
 

Adi

Zadomawiam się
Jak się raz przejedzie Teslą to nawet jak podrodze będzie miała dwa razy się łądować to już do spalinówki raczej nie będzie chciała wracać
 
Top