S
Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27
Gość
Czyżby nowy trend na horyzoncie? Czy sprzedaż Tesli to dobry ruch?
Wygląda na to, że nie wiesz jakie baterie są w Teslach.Ale czego autoreklama? Miśkafiśka? Czy uważasz, że pracownik dealera udaje użytkownika forum, taka bieda w sprzedaży? 😀
Dane techniczne każdy może sobie sam znaleźć. Mi zresztą zwisa bardzo niskim kalafiorem czy ktoś się tym autem zachwyca czy nie.
Masa to fakt, ale nic zaskakującego. Byd stosuje blade battery czyli technologie LFP. Tesla NMC. Stąd różnica w masie i odczuciach. Dla mnie M3 Long Range dyskwalifikowała właśnie bateria NMC a z kolei RWD ma mniejszy zasięg.
Ja dałem 4200 za full opcje w PZU. Co do odczuć z prowadzenia to rzecz bardzo subiektywna. Rzeczywiście wiele osób chwali M3.
To tesla m3 Long Range ma baterie LFP?Wygląda na to, że nie wiesz jakie baterie są w Teslach.
Nie w tym rzecz, BYD ma bardzo dużą baterie, a LFP są ciężkie.To tesla m3 Long Range ma baterie LFP?
To wyjaśnij proszę z czego wywodzisz to że nie wiem jakie baterie stosuje teslaNie w tym rzecz, BYD ma bardzo dużą baterie, a LFP są ciężkie.
A optymalizacja prądu, nie jest imponująca w BYD.
Sam w sobie BYD, jeżdzi jak słoń w porcelanie, już trochę testów pooglądałem.
Dobra wiesz, tylko w opisie źle się wyraziłeś, jakby Tesla miała tylko jeden typ baterii.To wyjaśnij proszę z czego wywodzisz to że nie wiem jakie baterie stosuje tesla
W sumie dlaczego dyskwalifikująca dla ciebie była bateria o lepszych parametrach? Pytam z czystej ciekawości bo ten pomysł się przewijał już na forum ale w sumie nigdy nie zrozumiałem dlaczego ktoś woli LFP nad NMCDla mnie M3 Long Range dyskwalifikowała właśnie bateria NMC
Rozumiem, dziękuję.Dobra wiesz, tylko w opisie źle się wyraziłeś, jakby Tesla miała tylko jeden typ baterii.
Mysle, że łatwo sie domyślić, że chodzi o bezpieczeństwo. Wiem, że ryzyko pożaru NMC to promile i bateria jest bezpieczna, ale jednak jakieś jest. Jak zacznie się fajczyć to spali się razem z domem. Jak mam do wyboru rozwiązanie bezpieczne i takie, które zaklada nawet bardzo niewielkie ryzyko to wolę te bezpieczne. W Korei trwa aktualnie duża dyskusja na temat bezpieczeństwa baterii do samochodów elektrycznych po tym jak mercedes EQS zrobił jakiś potężny pożar w parkingu podziemnym. Rozważają wprowadzenie państwowej certyfikacji baterii żeby uniknąć takich kwiatków. Swego czasu Taycan zatopił cały statek. Takich przypadków będzie przybywać.W sumie dlaczego dyskwalifikująca dla ciebie była bateria o lepszych parametrach? Pytam z czystej ciekawości bo ten pomysł się przewijał już na forum ale w sumie nigdy nie zrozumiałem dlaczego ktoś woli LFP nad NMC
Ale wiesz, że to że np. cały garaż sie spali nie jest rezultatem tego jaką baterię zastosowano tylko tego jak w takim podziemnym garażu gdzie auto stoi obok auta jedno od drugiego się zapala? I że nie jest istotne czy to jest auto spalinowe czy elektryczne, czy ma baterię LFP czy NMC, bo koniec końców i tak głównie palą się tworzywa użyte do wytworzenia tego auta?Zresztą w tym kierunku idzie obecnie argumentacja przeciwników elektromobilnosci. Nie tyle, że elektryki się palą często bo wszyscy juz chyba zrozumieli, ze spalinowe robia to czesciej, co jak już się zapalą to razem z garażem, domem sąsiada i pobliskim lasem.
Samochody zapalają się często przy zderzeniach, szczególnie tak efektownych jak tamto centralnie w lampę. Z różnych przyczyn BEV i EV. To jest całkowicie normalne że iskry z instalacji niskiego napięcia mogą doprowadzić do zapłonu. Tam faktycznie zapaliła się bateria, ale LFP również w takim przypadku może się zapalić. Jest to mniej prawdopodobne ale bzdurą jest twierdzenie że LFP się nie pali. Oczywiście że się pali i utlenia lit znajdujący się w baterii. Zatem argument że LFP nie zapali się przy dzwonie jest wytargany z dość głębokiej d...I mimo wszystko nmc przy rozerwaniu łapią ogień, co dobitnie pokazał słynny przykład Lucida.