Sprzedaż Tesli i wybór chińczyka.Tylko po kiego grzyba BYD Seal?!

lvlthn

Pionier e-mobilności
Zaczekałbym z takim hip hip hurra.

Chińczycy uwielbiają zakrzywiać rzeczywistość, i np. w teście MG4 nie pokazywał zimą zużycia większego niż 29kWh(wyświetlanie zablokowane przez soft, realnie zużycie było 35-40kWh)
Tesla, mercedes i bmw też kłamią, ale chiny to inny poziom oszustwa.

Ładowanie chińskich aut zimą to katorga.
Nie wspomnę o jakości izolacji elektrycznej(jest nawet afera w chinach, poraziło prądem kierowców) podczas użytkowania i ładowania.

Cena czyni cuda, więc na czymś też muszą oszczędzić.
Soft jest tragicznie niedopracowany, ale może się to w przyszłości zmienić. Nie chcę być betatesterem niedokończonego auta.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
W sumie dlaczego dyskwalifikująca dla ciebie była bateria o lepszych parametrach? Pytam z czystej ciekawości bo ten pomysł się przewijał już na forum ale w sumie nigdy nie zrozumiałem dlaczego ktoś woli LFP nad NMC
Głównie chyba niezrozumienie, ja też byłem przez pewien czas jego ofiarą. Dużo ludzi zakłada że LFP lepsze bo można ładować do 100%. Okazuje się że trzeba a nie można, i tak samo jak w NCA jest to szkodliwe dla baterii a przy tym konieczne. Na plus że ogólnie LFP wydają się wolniej degradować, ale ich niewątpliwą zaletą jest dużo wyższa odporność na ucieczkę termiczną.

Jak odporne są LFP to widziałem na własne oczy. Firma dla której pracuję produkuje zasilacze awaryjne dla telekomunikacji z bateriami LFP. Dali to jakiemuś instytutowi do testów żeby pokazać że są bezpieczne, zabrali to do jakiejś jednostki OSP, baterie były przeładowywane z pominięciem bms, traktowane za wysokim prądem, napięciem, przebijane gwoździem oraz hooligan toolem(ciekawy przyrząd ;-)), przypalane palnikiem gazowym. Przy przebiciu była emisja gazu i dymu, podczas przypalania zajęła się tylko plastikowa część obudowy, zgaszone wiaderkiem wody.
 
Last edited:

STMS

Pionier e-mobilności
Po teście 1000km, pomino clickbaitowego tytułu, DG jakoś specjalnie zachwycony nie jest. Kiepska krzywa ładowania + brak dokładnych i wiarygodnych danych o zużyciu i zasięgu, wyższa cena niż TM3 🤔 Trudno znaleźć co tam zmienia te zasady gry.
Dokładnie a dalej w to idzie co uwiarygadnia powód komercyjny … jakaś współpraca itp

co z tego że gorszy … ważne że płacą 🤣
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
W sumie to wychodzi na to że gorzej się ładuje niz konkurencja, jest wolniejszy, glosniejszy i drozszy.

Ale i tak gorąco polecam xD

Nie ma to jak wiarygodność współczesnych jutuberow.

Właściwie, powoli zawód jutubera to niedaleko od kurtyzany jest xD
 

krzyss

Pionier e-mobilności
W sumie to wychodzi na to że gorzej się ładuje niz konkurencja, jest wolniejszy, glosniejszy i drozszy.

Ale i tak gorąco polecam xD

Nie ma to jak wiarygodność współczesnych jutuberow.

Właściwie, powoli zawód jutubera to niedaleko od kurtyzany jest xD
Kasa, kasa, kasa :)
 

inter

Pionier e-mobilności
W sumie to wychodzi na to że gorzej się ładuje niz konkurencja, jest wolniejszy, glosniejszy i drozszy.

Ale i tak gorąco polecam xD

Nie ma to jak wiarygodność współczesnych jutuberow.

Właściwie, powoli zawód jutubera to niedaleko od kurtyzany jest xD
Czasem oglądam DG, ale test BYD już zakrawa na kpinę. Sam nie wie co powiedzieć dobrego, o tym samochodzie. A z miny widać, że wlazł w gów.....
 
Top