Sprzedaż Tesli i wybór chińczyka.Tylko po kiego grzyba BYD Seal?!

inter

Pionier e-mobilności
Ale czego autoreklama? Miśkafiśka? Czy uważasz, że pracownik dealera udaje użytkownika forum, taka bieda w sprzedaży? 😀

Dane techniczne każdy może sobie sam znaleźć. Mi zresztą zwisa bardzo niskim kalafiorem czy ktoś się tym autem zachwyca czy nie.

Masa to fakt, ale nic zaskakującego. Byd stosuje blade battery czyli technologie LFP. Tesla NMC. Stąd różnica w masie i odczuciach. Dla mnie M3 Long Range dyskwalifikowała właśnie bateria NMC a z kolei RWD ma mniejszy zasięg.

Ja dałem 4200 za full opcje w PZU. Co do odczuć z prowadzenia to rzecz bardzo subiektywna. Rzeczywiście wiele osób chwali M3.
Wygląda na to, że nie wiesz jakie baterie są w Teslach.
 

inter

Pionier e-mobilności
To tesla m3 Long Range ma baterie LFP?
Nie w tym rzecz, BYD ma bardzo dużą baterie, a LFP są ciężkie.
A optymalizacja prądu, nie jest imponująca w BYD.
Sam w sobie BYD, jeżdzi jak słoń w porcelanie, już trochę testów pooglądałem.
 

MisiekFisiek

Zadomawiam się
Nie w tym rzecz, BYD ma bardzo dużą baterie, a LFP są ciężkie.
A optymalizacja prądu, nie jest imponująca w BYD.
Sam w sobie BYD, jeżdzi jak słoń w porcelanie, już trochę testów pooglądałem.
To wyjaśnij proszę z czego wywodzisz to że nie wiem jakie baterie stosuje tesla
 

inter

Pionier e-mobilności
To wyjaśnij proszę z czego wywodzisz to że nie wiem jakie baterie stosuje tesla
Dobra wiesz, tylko w opisie źle się wyraziłeś, jakby Tesla miała tylko jeden typ baterii.
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Dla mnie M3 Long Range dyskwalifikowała właśnie bateria NMC
W sumie dlaczego dyskwalifikująca dla ciebie była bateria o lepszych parametrach? Pytam z czystej ciekawości bo ten pomysł się przewijał już na forum ale w sumie nigdy nie zrozumiałem dlaczego ktoś woli LFP nad NMC
 

MisiekFisiek

Zadomawiam się
Dobra wiesz, tylko w opisie źle się wyraziłeś, jakby Tesla miała tylko jeden typ baterii.
Rozumiem, dziękuję.
W sumie dlaczego dyskwalifikująca dla ciebie była bateria o lepszych parametrach? Pytam z czystej ciekawości bo ten pomysł się przewijał już na forum ale w sumie nigdy nie zrozumiałem dlaczego ktoś woli LFP nad NMC
Mysle, że łatwo sie domyślić, że chodzi o bezpieczeństwo. Wiem, że ryzyko pożaru NMC to promile i bateria jest bezpieczna, ale jednak jakieś jest. Jak zacznie się fajczyć to spali się razem z domem. Jak mam do wyboru rozwiązanie bezpieczne i takie, które zaklada nawet bardzo niewielkie ryzyko to wolę te bezpieczne. W Korei trwa aktualnie duża dyskusja na temat bezpieczeństwa baterii do samochodów elektrycznych po tym jak mercedes EQS zrobił jakiś potężny pożar w parkingu podziemnym. Rozważają wprowadzenie państwowej certyfikacji baterii żeby uniknąć takich kwiatków. Swego czasu Taycan zatopił cały statek. Takich przypadków będzie przybywać.

Zresztą w tym kierunku idzie obecnie argumentacja przeciwników elektromobilnosci. Nie tyle, że elektryki się palą często bo wszyscy juz chyba zrozumieli, ze spalinowe robia to czesciej, co jak już się zapalą to razem z garażem, domem sąsiada i pobliskim lasem.

Są prywatne parkingi na które juz nie można wjechać elektrykiem i można zarządcy naskoczyć. Nie wiem czy rodzaj chemii kogoś przekona, ale zawsze to jakiś argument w rozmowie.

I mimo wszystko nmc przy rozerwaniu łapią ogień, co dobitnie pokazał słynny przykład Lucida. Przy mniejszej prędkości w mieście to pół biedy bo zdążysz wysiąść, ale dzwon w trasie może skończyć się źle, jeśli nikt Cie w porę nie wyciągnie. I ponownie: ryzyko marginalne, ale zawsze. I wiem, że spalinowe przy dzwonie też potrafią się zapalić, ale nie wybierałem między spalinowym a EV tylko między LFP a NMC.
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Zresztą w tym kierunku idzie obecnie argumentacja przeciwników elektromobilnosci. Nie tyle, że elektryki się palą często bo wszyscy juz chyba zrozumieli, ze spalinowe robia to czesciej, co jak już się zapalą to razem z garażem, domem sąsiada i pobliskim lasem.
Ale wiesz, że to że np. cały garaż sie spali nie jest rezultatem tego jaką baterię zastosowano tylko tego jak w takim podziemnym garażu gdzie auto stoi obok auta jedno od drugiego się zapala? I że nie jest istotne czy to jest auto spalinowe czy elektryczne, czy ma baterię LFP czy NMC, bo koniec końców i tak głównie palą się tworzywa użyte do wytworzenia tego auta?
I mimo wszystko nmc przy rozerwaniu łapią ogień, co dobitnie pokazał słynny przykład Lucida.
Samochody zapalają się często przy zderzeniach, szczególnie tak efektownych jak tamto centralnie w lampę. Z różnych przyczyn BEV i EV. To jest całkowicie normalne że iskry z instalacji niskiego napięcia mogą doprowadzić do zapłonu. Tam faktycznie zapaliła się bateria, ale LFP również w takim przypadku może się zapalić. Jest to mniej prawdopodobne ale bzdurą jest twierdzenie że LFP się nie pali. Oczywiście że się pali i utlenia lit znajdujący się w baterii. Zatem argument że LFP nie zapali się przy dzwonie jest wytargany z dość głębokiej d... :)

Tak na prawdę to mam przekonanie graniczące z pewnością, że wmawianie nam wyższości baterii LFP nad NMC wynika tylko z wysokich nakładów na promocje owych przez Chińskie koncerny. Co do wspomnianego EQS to wprowadzenie certyfikacji baterii powyżej kilku kWh to jest całkiem spoko pomysł ponieważ za chwile jakiś chłam importowany z chin bez jakiejkolwiek kontroli jakości może narobić bałaganu całemu rynkowi BEV. Widać jakiej jakości baterie stosowane są choćby w chińskich hulajnogach elektrycznych.

A no i zapomniałem o najważniejszym. LFP SĄ TAŃSZE :D
 
Last edited:

MisiekFisiek

Zadomawiam się

Podobnych testów jest masa, robionych jeszcze zanim chinczycy zaczęli stosowac LFP w samochodach. Chińczycy zresztą robią też baterie NMC.

Temperatury ucieczki termicznej dla LFP I NMC też są zgoła różne. To są rzeczy oczywiste dla każdego kto choć odrobinę interesuje się elektromobilnoscia. LifePO4 nieprzypadkowo są wykorzystywane również w magazynach energii.

Więc szkoda mojego czasu na tę dyskusję.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Sprawdzałeś, jak BYD zachowuje się w cięższe mrozy, jak z możliwością jego ładowania itd?
Ja tam bym się tego bał bardziej niż pożaru.
Żeby nie wyszło jak z Seresem, który polską zimą ładować się nie chciał.
 
Top