Tesla 3 opony wielosezonowe 235/45 R18

inter

Pionier e-mobilności
Tak, ale ona ma duże opory toczenia efektywność energetyczną - D i ma bardzo przeciętną przyczepność na mokrej nawierzchni - C. Średnia opona patrząc na etykietę. Jedyna zaleta, że jest cicha.
I dlatego ma pozostałe parametry do bani, poza tym że jest cicha.
Na youtubie jest facet, który tłumaczy zalezności parametrów.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
I dlatego ma pozostałe parametry do bani, poza tym że jest cicha.
Na youtubie jest facet, który tłumaczy zalezności parametrów.
Ja niczego lepszego wielosezonowego niż Hankook iON FlexClimate nie znalazłem. Jest najbardziej zrównoważona, a i tak to jest kompromis.

B - Klasa efektywności paliwowej
B - Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
B/70dB - Poziom hałasu zewnętrznego

Opona nie posiada homologacji Tesla, posiada homologację dla samochodów elektrycznych. Natomiast na większości przebitek z testów widać, że jest testowana w Tesla Model 3 LR przedlift, założona na felgę 19 calową. Wersja tej opony w tym rozmiarze posiada klasę efektywności C, pozostałe parametry są takie same.
 
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
Ja niczego lepszego wielosezonowego niż Hankook iON FlexClimate nie znalazłem.
Jest najbardziej zrównoważona, a i tak to jest kompromis.

B - Klasa efektywności paliwowej
B - Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
B/70dB - Poziom hałasu zewnętrznego
I Hankook, będzie moją oponą wielosezonowa.
 

chris89

Posiadacz elektryka
Ja niczego lepszego wielosezonowego niż Hankook iON FlexClimate nie znalazłem. Jest najbardziej zrównoważona, a i tak to jest kompromis.

B - Klasa efektywności paliwowej
B - Klasa przyczepności na mokrej nawierzchni
B/70dB - Poziom hałasu zewnętrznego

Opona nie posiada homologacji Tesla, posiada homologację dla samochodów elektrycznych. Natomiast na większości przebitek z testów widać, że jest testowana w Tesla Model 3 LR przedlift, założona na felgę 19 calową. Wersja tej opony w tym rozmiarze posiada klasę efektywności C, pozostałe parametry są takie same.

Przecież Pirelli SF3 ma B A 71 i jest to jedyny producent, który mi podał mailowo dokładną efektywność paliwową. Ta opona ma 7,3 kg/t.

Decybel więcej, ale klasa wyżej w hamowaniu na mokrym.

Dla przykładu efektywność paliwowa Pirelli P Zero E to 6,3 więc 5% mniej zużycia w samochodzie, ale to opona letnia.

Porównywałem czy lepiej mieć lato/zima czy wielosezon.

Hankook nie chciał podać efektywności, te wszystkie super reklamy dotyczą wersji amerykańskiej gdzie efektywność jest naprawdę świetna, ale w Europie według testów wychodziło mi 8,5 kg/t więc nie wiem dlaczego ma klasę B bo powinien mieć klasę C. Dla mnie tutaj trochę idzie jakaś reklama.

Mówimy cały czas o 235/45/18.
 

Eljal

Fachowiec
Tak, ale ona ma duże opory toczenia efektywność energetyczną - D i ma bardzo przeciętną przyczepność na mokrej nawierzchni - C. Średnia opona patrząc na etykietę. Jedyna zaleta, że jest cicha.
Klasa ekonomiczna, w testach nie jest najgorzej, ale fakt, że d. nie urywa, Na wyścigi nie wybieram się. Za to ciszę sobie cenię. Dam znać jak wrażenia.
 

chris89

Posiadacz elektryka
Tutaj są dokumenty, które udało mi się pozyskać. Ewidentnie na jednym z nich jest na dole tabela, na której 235/45/18 ma etykietę C.

Zresztą ten cały test zlecony przez Hankook do SUD Test to jakaś kpina, w każdej dziedzinie brane są wyniki pozostałych konkurentów i sumowane i na ich tle ta opona wypada całkiem fajnie, tylko te zsumowane wyniki dają średnią, a opony ze średniej mogą być dużo powyżej i dużo poniżej średniej.

Summa summarum jak zobaczymy poszczególne testy to Hankook leży, głównie na tle Michelina Crosclimate 2. Według ich własnego testu po dokładnej analizie wybrałbym Michelin, ale konkurentem jest Pirelli SF2, a przecież mamy już SF3. Nie wiem czy celowo wybrano SF2 do tego testu, ale z pewnością jest gorsza od SF3.

Prowadziłem z nimi dłuższą wymianę maili, jednak jak dociekałem o dokładne dane dotyczące oporów to ucięli kontakt.
 

Attachments

  • HK_Sales Guide_iON Flexclimate_PL_compressed.pdf
    2,7 MB · Liczba wyświetleń: 113
  • iON Flexclimate Test Result.png
    iON Flexclimate Test Result.png
    370 KB · Liczba wyświetleń: 36
  • TÜV SÜD Tire Test 2024_713312678-AS-BM_Hankook iON FlexClimate EV_Benchmark Test.pdf
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 201

Bartosz

Pionier e-mobilności
Tutaj są dokumenty, które udało mi się pozyskać. Ewidentnie na jednym z nich jest na dole tabela, na której 235/45/18 ma etykietę C.

Zresztą ten cały test zlecony przez Hankook do SUD Test to jakaś kpina, w każdej dziedzinie brane są wyniki pozostałych konkurentów i sumowane i na ich tle ta opona wypada całkiem fajnie, tylko te zsumowane wyniki dają średnią, a opony ze średniej mogą być dużo powyżej i dużo poniżej średniej.

Summa summarum jak zobaczymy poszczególne testy to Hankook leży, głównie na tle Michelina Crosclimate 2. Według ich własnego testu po dokładnej analizie wybrałbym Michelin, ale konkurentem jest Pirelli SF2, a przecież mamy już SF3. Nie wiem czy celowo wybrano SF2 do tego testu, ale z pewnością jest gorsza od SF3.

Prowadziłem z nimi dłuższą wymianę maili, jednak jak dociekałem o dokładne dane dotyczące oporów to ucięli kontakt.
Możesz przedstawić swój punkt widzenia w kontekście wyższości Michelina nad Hankook’em na podstawie tego dokumentu, bo ja patrzę na te wykresy i nie umiem tego dostrzec. Widzę wyższe słupki raz przy jednej, a raz przy drugiej oponie. Nie specjalnie się na tym znam i z chęcią posłucham kogoś mądrzejszego.

Hankook to jedyne opony wielosezonowe, które mają piankę wygłuszającą, a Tesla z jakiegoś powodu takie opony stosuje. Ja się tym kierowałem, ponieważ hałas na potrzeby etykiety EU jest mierzony na zewnątrz pojazdu, a to mnie średnio interesuje. Natomiast zakładam, że pianka może tłumić hałas, który jest przenoszony do wnętrza.

Według karty informacyjnej EPREL (European Product Registry for Energy Labelling) Hankook iON FlexClimate 235/45R18 ma 3 x B.
 

Attachments

  • Hankook.pdf
    82,5 KB · Liczba wyświetleń: 68
  • Pirelli.pdf
    82,1 KB · Liczba wyświetleń: 64
Last edited:

chris89

Posiadacz elektryka
Nie jestem mądrzejszy tylko mnie krew zalewa ich reklama, lecąca na famie tejże opony w wersji AS na rynek USA. Z ich testu, który sami mi podesłali wychodzi, że CrossClimate 2 jest 14% efektywniejsza, a według EPREM ma C w oporze toczenia. To jak ich opona może mieć B?

Do tego z ich tabelek wynika, że ma 8,5 kg/t co klasyfikuje go w C.

Interesuje mnie to bo chciałem uzyskać maksymalny możliwy zasięg w swoim Performance przechodząc na 18 cali i tak, średnio każde 1 kg/t zmniejsza zużycie o około 5%. Klasa B np. jest w widełkach 6,5 - 7,7 więc napisałem do kilku poważniejszych producentów prośbę o szczegółowe dane bo to, że jakaś opona ma klasę B to nie znaczy, że nie ma bliżej A lub bliżej C, a w tym wypadku to 1,2 kg/t różnicy więc 6% zużycia.

Tak samo z letnimi, klasa A jest poniżej 6,5, ale czy ma 6,5 czy 5,5 nie wiadomo. Są dwie mocne opony letnie A A A (69db) więc napisałem do Continental w sprawie ContinentalUltraContact NXT 235/45/18, którą też cholernie reklamują i mnie zlali, oraz do Pirelli w sprawie nowej Pirelli P Zero E (nie mylić z Elect), obydwie mają A A A (69db), podczas kontaktu z Pirelli dowiedziałem się, że ich mają 6,3 kg /t.

Z moich wniosków wynika, że to Pirelli się w ogóle nie reklamuje, a ma najlepsze parametry, z kolei Continental i Hankook robią taki dym reklamą jakby Amerykę odkryli, a konkretów zero.

Generalnie Nokian, Michelin, Vredestein mnie zlali. Pirelli wysłało wyczerpująca informacje z numerem do przedstawiciela, z którym sobie porozmawiałem. Hankook powrzucał te testy, ale jak prosiłem o szczegółowe dane pytając dlaczego ma 8,5 kg/t, a mieści się w klasie B to przestali odpisywać.

Co do pianki to pianka działa w jakichś tam częstotliwościach i je obniża, z tego co wiem to na trasie bez znaczenia. Do tego testy są robione na zewnątrz, a nie wewnątrz pojazdu więc bez sensu. Czym jest hałas kawitacyjny w paśmie 180 - 250 Hz, którym chwali się Hankook to nie mam pojęcia.

Ogólnie pozostaje chyba poczekać na testy, jest nowy test opon na Tyre Reviews, ale nie ma tam FlexClimate zresztą to strona amerykańska to nie wiem czy będzie.


Sumując wydaje mi się, że Hankook leci na dobrym marketingu. Co do Tesli to tak bym się nie sugerował, wybrali też do Performance opony, które nie mają zbyt dobrych etykiet (Pirelli P Zero 235/35/20 ma C A B, a 275/30/20 ma D B A, choć są lepsze :)) i mają wadę fabryczną polegająca na huku opon powyżej 110 km/h/.

Rozeznałem się tak w temacie bo chciałem zobaczyć czy przechodząc na bardzo dobre opony 18 z lekkimi felgami to czy osiągnę zasięg Long Range w mojej 3P.

Podsumowując moje przemyślenia to takie:

- jeśli zdecyduję się na wielosezonowe to będzie CrossClimate 2 oraz czekam na testy FlexClimate i SF3 (chociaż ta jest porównana do CrossClimate 2 w teście na Tyre Reviews więc wypada lepiej).
- jeśli zdecyduję się na lato zima to będzie Pirelli P Zero E w klasie A A A (69), natomiast zima to będzie prawdopodobnie Pirelli Sotto Zero, które ma co prawda C B A (69), to jeśli znajdziemy wersję homologowaną dla BMW i Mercedesa (o czym mi powiedział ich przedstawiciel) to jest troszkę lepsza mieszanka i ma B B A (69) oraz opór 7,5 kg/t.

W sumie nie chce mi się wymieniać opon co sezon choć przy Performance myślałem o najlepszych możliwych oponach bo to auto ma niesamowitą zrywność i chyba zdecyduję się na opcję nr 2, chociaż w Polsce lato/zima trochę ciężki temat skoro mamy koniec lata i rano jest 6 stopni, a wieczorem 22 to bardziej pasuje wielosezonowa.
 

Attachments

  • Fiche_1876208_EN.pdf
    81,6 KB · Liczba wyświetleń: 67
  • Screenshot 2024-09-28 at 10.23.53.png
    Screenshot 2024-09-28 at 10.23.53.png
    655,8 KB · Liczba wyświetleń: 36
  • Screenshot 2024-09-28 at 10.06.07.png
    Screenshot 2024-09-28 at 10.06.07.png
    98,2 KB · Liczba wyświetleń: 38
  • Screenshot 2024-09-28 at 10.48.00.png
    Screenshot 2024-09-28 at 10.48.00.png
    1,8 MB · Liczba wyświetleń: 35
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
Nie jestem mądrzejszy tylko mnie krew zalewa ich reklama, lecąca na famie tejże opony w wersji AS na rynek USA. Z ich testu, który sami mi podesłali wychodzi, że CrossClimate 2 jest 14% efektywniejsza, a według EPREM ma C w oporze toczenia. To jak ich opona może mieć B?

Do tego z ich tabelek wynika, że ma 8,5 kg/t co klasyfikuje go w C.

Interesuje mnie to bo chciałem uzyskać maksymalny możliwy zasięg w swoim Performance przechodząc na 18 cali i tak, średnio każde 1 kg/t zmniejsza zużycie o około 5%. Klasa B np. jest w widełkach 6,5 - 7,7 więc napisałem do kilku poważniejszych producentów prośbę o szczegółowe dane bo to, że jakaś opona ma klasę B to nie znaczy, że nie ma bliżej A lub bliżej C, a w tym wypadku to 1,2 kg/t różnicy więc 6% zużycia.

Tak samo z letnimi, klasa A jest poniżej 6,5, ale czy ma 6,5 czy 5,5 nie wiadomo. Są dwie mocne opony letnie A A A (69db) więc napisałem do Continental w sprawie ContinentalUltraContact NXT 235/45/18, którą też cholernie reklamują i mnie zlali, oraz do Pirelli w sprawie nowej Pirelli P Zero E (nie mylić z Elect), obydwie mają A A A (69db), podczas kontaktu z Pirelli dowiedziałem się, że ich mają 6,3 kg /t.

Z moich wniosków wynika, że to Pirelli się w ogóle nie reklamuje, a ma najlepsze parametry, z kolei Continental i Hankook robią taki dym reklamą jakby Amerykę odkryli, a konkretów zero.

Generalnie Nokian, Michelin, Vredestein mnie zlali. Pirelli wysłało wyczerpująca informacje z numerem do przedstawiciela, z którym sobie porozmawiałem. Hankook powrzucał te testy, ale jak prosiłem o szczegółowe dane pytając dlaczego ma 8,5 kg/t, a mieści się w klasie B to przestali odpisywać.

Co do pianki to pianka działa w jakichś tam częstotliwościach i je obniża, z tego co wiem to na trasie bez znaczenia. Do tego testy są robione na zewnątrz, a nie wewnątrz pojazdu więc bez sensu. Czym jest hałas kawitacyjny w paśmie 180 - 250 Hz, którym chwali się Hankook to nie mam pojęcia.

Ogólnie pozostaje chyba poczekać na testy, jest nowy test opon na Tyre Reviews, ale nie ma tam FlexClimate zresztą to strona amerykańska to nie wiem czy będzie.


Sumując wydaje mi się, że Hankook leci na dobrym marketingu. Co do Tesli to tak bym się nie sugerował, wybrali też do Performance opony, które nie mają zbyt dobrych etykiet (Pirelli P Zero 235/35/20 ma C A B, a 275/30/20 ma D B A, choć są lepsze :)) i mają wadę fabryczną polegająca na huku opon powyżej 110 km/h/.

Rozeznałem się tak w temacie bo chciałem zobaczyć czy przechodząc na bardzo dobre opony 18 z lekkimi felgami to czy osiągnę zasięg Long Range w mojej 3P.

Podsumowując moje przemyślenia to takie:

- jeśli zdecyduję się na wielosezonowe to będzie CrossClimate 2 oraz czekam na testy FlexClimate i SF3 (chociaż ta jest porównana do CrossClimate 2 w teście na Tyre Reviews więc wypada lepiej).
- jeśli zdecyduję się na lato zima to będzie Pirelli P Zero E w klasie A A A (69), natomiast zima to będzie prawdopodobnie Pirelli Sotto Zero, które ma co prawda C B A (69), to jeśli znajdziemy wersję homologowaną dla BMW i Mercedesa (o czym mi powiedział ich przedstawiciel) to jest troszkę lepsza mieszanka i ma B B A (69) oraz opór 7,5 kg/t.

W sumie nie chce mi się wymieniać opon co sezon choć przy Performance myślałem o najlepszych możliwych oponach bo to auto ma niesamowitą zrywność i chyba zdecyduję się na opcję nr 2, chociaż w Polsce lato/zima trochę ciężki temat skoro mamy koniec lata i rano jest 6 stopni, a wieczorem 22 to bardziej pasuje wielosezonowa.
Widzę, że robisz doktoryzacje z opon, a tak na dobrą sprawę w testach bierą jakaś część rozmiarówek. A z info wynika, że inny rozmiar i szerokość, może mieć zupełnie inne wyniki w testach.
 
Last edited:
Top