Nie jestem mądrzejszy tylko mnie krew zalewa ich reklama, lecąca na famie tejże opony w wersji AS na rynek USA. Z ich testu, który sami mi podesłali wychodzi, że CrossClimate 2 jest 14% efektywniejsza, a według EPREM ma C w oporze toczenia. To jak ich opona może mieć B?
Do tego z ich tabelek wynika, że ma 8,5 kg/t co klasyfikuje go w C.
Interesuje mnie to bo chciałem uzyskać maksymalny możliwy zasięg w swoim Performance przechodząc na 18 cali i tak, średnio każde 1 kg/t zmniejsza zużycie o około 5%. Klasa B np. jest w widełkach 6,5 - 7,7 więc napisałem do kilku poważniejszych producentów prośbę o szczegółowe dane bo to, że jakaś opona ma klasę B to nie znaczy, że nie ma bliżej A lub bliżej C, a w tym wypadku to 1,2 kg/t różnicy więc 6% zużycia.
Tak samo z letnimi, klasa A jest poniżej 6,5, ale czy ma 6,5 czy 5,5 nie wiadomo. Są dwie mocne opony letnie A A A (69db) więc napisałem do Continental w sprawie ContinentalUltraContact NXT 235/45/18, którą też cholernie reklamują i mnie zlali, oraz do Pirelli w sprawie nowej Pirelli P Zero E (nie mylić z Elect), obydwie mają A A A (69db), podczas kontaktu z Pirelli dowiedziałem się, że ich mają 6,3 kg /t.
Z moich wniosków wynika, że to Pirelli się w ogóle nie reklamuje, a ma najlepsze parametry, z kolei Continental i Hankook robią taki dym reklamą jakby Amerykę odkryli, a konkretów zero.
Generalnie Nokian, Michelin, Vredestein mnie zlali. Pirelli wysłało wyczerpująca informacje z numerem do przedstawiciela, z którym sobie porozmawiałem. Hankook powrzucał te testy, ale jak prosiłem o szczegółowe dane pytając dlaczego ma 8,5 kg/t, a mieści się w klasie B to przestali odpisywać.
Co do pianki to pianka działa w jakichś tam częstotliwościach i je obniża, z tego co wiem to na trasie bez znaczenia. Do tego testy są robione na zewnątrz, a nie wewnątrz pojazdu więc bez sensu. Czym jest hałas kawitacyjny w paśmie 180 - 250 Hz, którym chwali się Hankook to nie mam pojęcia.
Ogólnie pozostaje chyba poczekać na testy, jest nowy test opon na Tyre Reviews, ale nie ma tam FlexClimate zresztą to strona amerykańska to nie wiem czy będzie.
The Best All Season Tyres For 2024 / 2025
www.tyrereviews.com
Sumując wydaje mi się, że Hankook leci na dobrym marketingu. Co do Tesli to tak bym się nie sugerował, wybrali też do Performance opony, które nie mają zbyt dobrych etykiet (Pirelli P Zero 235/35/20 ma C A B, a 275/30/20 ma D B A, choć są lepsze

) i mają wadę fabryczną polegająca na huku opon powyżej 110 km/h/.
Rozeznałem się tak w temacie bo chciałem zobaczyć czy przechodząc na bardzo dobre opony 18 z lekkimi felgami to czy osiągnę zasięg Long Range w mojej 3P.
Podsumowując moje przemyślenia to takie:
- jeśli zdecyduję się na wielosezonowe to będzie CrossClimate 2 oraz czekam na testy FlexClimate i SF3 (chociaż ta jest porównana do CrossClimate 2 w teście na Tyre Reviews więc wypada lepiej).
- jeśli zdecyduję się na lato zima to będzie Pirelli P Zero E w klasie A A A (69), natomiast zima to będzie prawdopodobnie Pirelli Sotto Zero, które ma co prawda C B A (69), to jeśli znajdziemy wersję homologowaną dla BMW i Mercedesa (o czym mi powiedział ich przedstawiciel) to jest troszkę lepsza mieszanka i ma B B A (69) oraz opór 7,5 kg/t.
W sumie nie chce mi się wymieniać opon co sezon choć przy Performance myślałem o najlepszych możliwych oponach bo to auto ma niesamowitą zrywność i chyba zdecyduję się na opcję nr 2, chociaż w Polsce lato/zima trochę ciężki temat skoro mamy koniec lata i rano jest 6 stopni, a wieczorem 22 to bardziej pasuje wielosezonowa.