Drugie tanie EV do jazdy po mieście

Michal

Moderator
Musi być czysty EV - żadnych extenderów.

Co byście polecili tak powiedzmy w okolicy 40 000 zł? Jak dobra okazja, to może być trochę drożej ale nie chciałbym przekroczyć 60 000 zł, bo to już się robią okolice Tesli Model 3 za 100 000 zł :p

Proszę o wypowiedzi osoby posiadające dane auto, a nie takich co się zastanawiają albo myślą, że wiedzą.

Powinien mieć:
  • Auto powinno być krótsze od Tesli Model 3 - tak znacząco - z 40-50 cm. Chcę odzyskać trochę garażu. Dlatego niestety odpada raczej klasyczny Ioniq, choć bardzo bym się ku niemu skłaniał
  • Miejsce dla 4 osób - długo nastawiałem się na Smarta 2 osobowego, ale chyba jednak muszę mieć awaryjnie miejsce na 2 foteliki.
    • Dobrze by było 2x isofix
  • Zasięg >= 100km
    • do pracy mam w dwie strony jakieś 50 km
    • żebym mógł go trzymać na jakiś 70-80% naładowania na co dzień. Niby mogę się ładować pod biurem, ale wolałbym na to nie liczyć i drogo tam.
  • Regen do zera, najchętniej taki jak w Tesli, czyli mocny, bez łopatek itp.
  • Złącze ładowania Type2 - nie potrzebuję CCS ale nie chcę Type1
  • Mam 199 cm wzrostu ale jeździłem kilka lat Clio z 1996, Trabantem Polo 1991, ... Przejadę 50 km każdym autem ale jednak jeśli mam wybierać, to wolałbym nie siedzieć z kolanami zatykającymi uszy.
  • Tak ze 4 gwiazdki Euro NCAP
  • Odpadają: Peugeot iOn, Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV, BMW i3 i jakieś wynalazki

Nie boję się:
  • Sprowadzania z zagranicy, przy czym jeśli auto o małym zasięgu, to pewnie laweta, która jednak zwiększa koszt, więc trzeba to wliczyć w cenę.
  • Przebiegu w okolicy 100 000 km,
  • 8-10 letniego auta
  • Zarysowań itp. - "Niemiecki ksiądz nie musi płakać sprzedając"
Skłaniam się ku:
  • Kia Soul
  • Nissan Leaf
  • VW e-up / Seat Mii / Skoda Citygo-e - @nabrU nie udław się herbatą :D - głównie ze względu na małą długość.
 

neqs

Zadomawiam się
Znalazłem info na grupie, na ich stronie można więcej poczytać. Jak coś to tylko znalezione przeze mnie - nie testowane, więc proszę nie traktować jako polecenia - trzebaby pogadać z jakimś użytkownikiem po takich zmianach.

 

krzyss

Pionier e-mobilności
No to by było idealnie... Najchętniej kupiłbym właśnie tę żabę brzydką, która tak naprawdę była pierwszym sensownym EV :) no i wycena tego durnego i3 jest po prostu żartem... W zasadzie musiałbym wydać 60 000 zł na auto z 2017r żeby nie mieć najmniejszej baterii.
Patrzyles w DE ? Te 94Ah byly juz w 2016r
Powinno u nich sie cos znalezc…
 

Michal

Moderator
Patrzyles w DE ? Te 94Ah byly juz w 2016r
Powinno u nich sie cos znalezc…
Patrzyłem na autoscout i nie ma nic ciekawego. Też okolice 14 000 EUR.
 

vwir

Pionier e-mobilności
No to by było idealnie... Najchętniej kupiłbym właśnie tę żabę brzydką, która tak naprawdę była pierwszym sensownym EV :) no i wycena tego durnego i3 jest po prostu żartem... W zasadzie musiałbym wydać 60 000 zł na auto z 2017r żeby nie mieć najmniejszej baterii.
Da się zrobić, vtech to robi. Ale:
Leaf I w wersji 24kWh ma zasięg podobny do i3 z najmniejszą baterią.
Leaf I w wersji 30kWh ma umiarkowanie udane ogniwa. Najpierw szybko degradowały, potem była akcja serwisowa i poprawili soft BMSa i trochę się poprawiło. Ale nadal trafiają się problemy z pojedynczymi celami. A jako iż ta bateria nie jest bardzo popularna to trudniej kupić pojedyncze konserwy na wymianę niż do wersji 24kWh.
Z plusów: można wsadzić 40kWh z Leafa II.
Z trzeciej strony - uwaga podobna jak w Leafie II: to nie jest małe auto. 4,44m długości. Tesla ma 4,72m. 28cm różnicy.
Jak ognia unikaj przedliftów, czyli 2011, 2012 i początek 2013.
No i wszystkie mają type1. Nadal bardzo miło wspominam ten samochód. Z sentymentem zerkam gdy widzę na ulicy.
 

Michal

Moderator
Dzięki za podrzucenie ogłoszeń :)

100k przebiegu mnie nie przeraża ale już 200 to trochę dużo :p Do tego auto sprowadzone na początku roku, a do dzisiaj ma ten sam przebieg, co przy sprowadzeniu, więc albo próbowali je wyklepać z przystanka przez rok, albo stało nie ładowane...

Jakieś siedzenie obsikane, nie lubię kupować od ludzi, którym nie zależy na kliencie.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Jakieś siedzenie obsikane, nie lubię kupować od ludzi, którym nie zależy na kliencie.
Może i obsikane, ale największa bateria. Typowe auto z Włoch - estetyka nie jest jego mocną stroną, ale za parę stówek wypiorą Ci wnętrze a na zewnątrz można olać te drobiazgi.
 

Michal

Moderator
Może i obsikane, ale największa bateria. Typowe auto z Włoch - estetyka nie jest jego mocną stroną, ale za parę stówek wypiorą Ci wnętrze a na zewnątrz można olać te drobiazgi.
Za tani jest - musi coś z nim być nie tak...
 

cooler

Pionier e-mobilności
Może i obsikane, ale największa bateria. Typowe auto z Włoch - estetyka nie jest jego mocną stroną, ale za parę stówek wypiorą Ci wnętrze a na zewnątrz można olać te drobiazgi.
Potwierdzam, tam nie ma kultury dbania o auto, z dobrej wypożyczalni dostajesz poobijane auto klasy E, w środku ledwo odkurzone... Ma to swoje zalety, bo pies z kulawą nogą nie ogląda auta przy odbiorze, więc stres mały, a przerysowane zderzaki czy drzwi to norma którą sobie nie zawracają głowy.

Bardziej bym patrzył na fakt, że we Włoszech temperatury latem dają w kość bateriom dużo bardziej niż w naszym klimacie. Gdybym na pierwsze wycieczki nie pojechał 2 lata pod rząd w miejsca, gdzie 40st to była norma pewnie miałbym dziś mniejszą degradację.
 

nabrU

Moderator
Hmm, gdyby nie ta kierownica... :unsure:;)

2017 Nissan Leaf Tekna (30kWh) - 5700 GBP​

25,200 miles and owned by me since new, in in great condition inside and out.
Car still has full 12 bars on the dashboard battery heath meter. Always been carefully managed and never been left at high or low SOC for any length of time. Has been looked after since day one with full Nissan service history, very few rapid charges in its life, most milage has been local short journeys. Achieves 100 miles from a charge or more if driven carefully. All the usual Tekna spec with everything in full working order

Will be supplied with all service documents, the Type 2 charge cable and 3-pin charger (which was only used once!). It's was registered in early 2017 hence 66 plate Happy to answer any questions, been a great car for us so would love to see her go to a good home!

img_9462-jpg.22147


img_9464-jpg.22148


img_9467-jpg.22149


img_9439-jpg.22150
 

Attachments

  • IMG_9462.jpg
    2,5 MB · Liczba wyświetleń: 323
  • IMG_9464.jpg
    1,8 MB · Liczba wyświetleń: 283
  • IMG_9467.jpg
    3,4 MB · Liczba wyświetleń: 287
  • IMG_9439.jpg
    1 021 KB · Liczba wyświetleń: 283
Last edited:
Top