[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy

zlp

Pionier e-mobilności
Z małej baterii nie da się wyciągnąć dużej mocy. Jeśli nawet by się dało, to ilość cykli będzie momentalnie rosła i w krótkim czasie bateria będzie zajeżdżona i nie do użytku.
 

daniel

Señor Meme Officer
Z małej baterii nie da się wyciągnąć dużej mocy. Jeśli nawet by się dało, to ilość cykli będzie momentalnie rosła i w krótkim czasie bateria będzie zajeżdżona i nie do użytku.
To jest elektryczna homeopatia.
Toyota zbiera pozwy za to. W Norwegii im pocisnęli, a teraz w USA też się za to zabierają.


BTW @cojestdoktorku wygląda jakbyś to Ty prowadził to zebranie

 
Last edited:

macinowa

Posiadacz elektryka
aaa, tu Cię boli, rozumiem teraz. Nie jestem adwokatem nissana, ale
to raczej standard, że podaje się moc maksymalną która jest dostępna w określonych okolicznościach a nie ciągle. Tutaj faktycznie ze względu na specyfikę setupu auto raczej jeszcze mniej nadaje się na pałowanie po autobahnie z pedałem w podłodze. Notabene większość aut się do tego nie nadaje. Jednak w teście 0-140 ten kaszkiecik jest szybszy niż Q5 TDI 204KM oraz Enyaq iV 204KM. Także powiedziałbym że radzi sobie.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
ogolnie jak slysze haslo "ekologia" w kraju, gdzie nadal wychodzac z domu zimowym wieczorem musze zakladac maske pp, to nie wiem czy sie smiac czy plakac.
Przecież dopłaty są i zakaz sprzedaży śmieciuchów. A w praktyce, mogłeś w 2019 roku odebrać nowy budynek opalany gównem, mimo podłączonego gazu. I możesz dalej w nim palić gównem. I nikt z tym nic nie zrobi, mimo, że robisz zadymę na pół wsi. Jak mi wytłumaczył policjant: kontrola zapowiada się 7 dni wcześniej.
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Rzeczywistość będzie taka, że bateria nie będzie wykorzystana i na 120kkm to 12k będzie na prądzie.
Całę 120kkm będzie na benzynie, na prądzie nie będzie nic.
Do dupy taki samochód. To tak jakbym teraz ładował elektryka z generatora. Ani to ekonomiczne, ani ekologiczne.
To jest dokładnie to samo co elektryk, dla którego prad produkuje generator w elektrowni, tutaj mamy włąsny generator i sami sobie ten prąd produkujemy z benzyny zamiast z węgla.
To wymyślanie hybrydy na nowo, a już ustaliliśmy, że pluginy są scamem, a hybrydy to spalinówki. Obie te rzeczy to jest tylko próba przedłużenia uzależnienia od paliw kopalnych, żeby jak najdłużej można było na nich zarabiać.
Przecież plug-in to zuepłnie co innego, a hybrydy to spalinówki tak samo jak elektryki są spalinówkami w dzisiejszym miksie energetycznym
Czemu spalinówka która wytwarza prad na miejscu jest gorsza od "spalinówki" która ciągnie prad z węgla produkowany daleko?

p.s. Macinowa dał mi cynk na Nissana e-power i myslałem ze to jest to, ale niestety koncepcja została "zepsuta". Niby hybryda szeregowa dokładnie jak ma być. Niby silnik normalny się wydawał, a nie jakiś "wankiel". Tylko w szczegółach wyglada to tak ze zaoszczedzili na baterii, bo zamiast tych minimum 5kWh, dali tylko 2kWh, a ze taki bufor jest mały, to spalinówka nie moze pracowac optymalnie cały czas na tych samych obrotach, więc zamiast zwiększyć baterię zaczęli cudowac z silnikiem spalinowym i wyszło im jakieś skomplikowane cudo przy zmiennej kompresji silnika, jakieś dwustopniowe korbowody itp. co miało na celu dać wysoką sprawnośc przy róznych obrotach.
Zamiast po ludzku zrobic prosty silnik z duza bateria, bateria mała, a silnik drogi i skomplikowany i w ostatecznym rozrachunku nie spełniajacy założeń, bo jak się okazuje spalanie w tym samochodzie nie jest niższe niż w hybrydach z mniejszymi bateriami.
Zreszta gdyby silnik miał taka super sprawność dla róznych obrotów to nawet bez hybrydy szeregowej powinien byc super w innych samochodach, właściwie tam nawet lepszy, no ale skoro go nie ma to znaczy ze ten system "nie wypalił" tak jak powinien.
Chyba ten Opel Ampera wyglada najsensowniej mimo ze stara konstrukcja
 
Last edited:

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Z małej baterii nie da się wyciągnąć dużej mocy. Jeśli nawet by się dało, to ilość cykli będzie momentalnie rosła i w krótkim czasie bateria będzie zajeżdżona i nie do użytku.
No ale ten Nissan e-power ciągnie w do 190KM z ledwie około 2kWh, więc w praktyce nie ma z tym problemu.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Cały cykl baterii w kilkanaście sekund. I tak można kilkadziesiąt razy dziennie.
To nie kondensator.
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Cały cykl baterii w kilkanaście sekund. I tak można kilkadziesiąt razy dziennie.
To nie kondensator.
Zacznę znów od mojego eksperymentu:
Iphone , 25 miesiecy, ładowany w zakresie 40-75%. Czyli jakieś 800 ładowań do dziś i zero strat pojemnosci akumulatora, 100% sprawnosci baterii.
Więc lekko modyfikuję "mój" napęd:
bateria 5kWh, ale standardowo pracująca w zakresie pojemnosci od 3-4kWh (mniejszy zakres niż bateria z telefonu)
Moc napedu elektrycznego 200KM
Moc silnika spalinowego 200KM, ale tylko dwa tryby pracy:
1. optymalny dla sprawnosci silnika, dajacy powiedzmy 50KM odpala sie jak bateria ma 3kWh i pracuje az bateria dojdzie do 4kWh, po czym się wyłącza, przy spokojnej jeździe i krótkich i nawet gwałtownych przyśpieszeniach z pełną moca to wystarcza. Jeśli ktoś jednak ciśnie but w podłogę dłużej niż kilka sekund i bateria spada na 3kWh i niżej to odpala się drugi tryb pracy - 200KM ze spaliny teraz sprawnosc niższa, ale ze moc silnika spalinowego duża to generuje sporo pradu i bateria spada powoli. Jeśli spadnie poniżej 1,5kWh można ograniczyć moc elektryka zeby nie drenował juz baterii i silnik elektryczny dostaje tylko tyle mocy ile generuje spalinowy przy mocy maksymalnej a bateria zostaje na 1,5kWh
To oczywiście ograniczy moc maksymalną silnika elektrycznego i prędkośc maksymalną po jakimś czasie ale kto jeździ samochodem majac cały czas buty w podłodze? Pełną moc jak już wykorzystuje sie przez sekundy a nie minuty.
W takich warunkach uzytkowania akumulator z tego samochodo będzie moze bardziej trwały niż nawet duzy akumulator użytkowany ale w zakresie 10-80%, bo zużycie akumulatorów bierze się głównie z pełnych rozładowań i naładowań, jeśli aku pracuje w środkowym zakresie pojemnosci to jego żywotnośc gwałtownie się wydłuża, do tego stopnia ze mimo dwóch lat i około 800 cykli ładowąń nie traci ani procenta pojemnosci.

p.s. Jeśli prawdą jest ze LFP można ładować do pełna bez strat pojemnosci, to zmieniamy baterię na LFP i bateria pracuje miedzy 3 a 5kWh.
 
Last edited:
Top