Aplikacja z roamingiem i faktura zbiorcza

Ev3

Pionier e-mobilności
Czyli to nie GO+Eauto jest złe i się nie dostosowuje do zmian (bo zmian nie było) tylko GW/elocity minimalizuje ilość zamrożonych środków mając w głebokim poważaniu pogorszenie oferty dla swoich klientów.
Nie wspominając o tym, że GW realnie żadnych swoich środków nie mrozi, bo fakturę za prąd też płacą z dołu, a nie z góry.
Po prostu postanowili szybciej wyciągnąć kasę od klientów.

Od roku robią wszystko, żeby zrazić do siebie całą społeczność ev.
I dobrze im idzie.
A od stycznia nie będę miał potrzeby w ogóle bywać na ich stacjach (koniec benefitów od GW+wysokie ceny+niskie moce+lepsza oferta konkurencji).
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Ale przecież dokładnie tak było z GW. Płaciło się raz, na koniec miesiąca, a nie po każdym ładowaniu.
Ale to było chyba dawno, bo ja od początku (mam elektryka 16 miesięcy) płaciłem od razu (tzn pobierali z karty), jak zakładałem konto nie było nawet opcji płatności po zakończeniu miesiąca (okresu rozliczeniowego). Choć wtedy wystawiali FV zbiorcze.

Tak swoją drogą - nie wiem czy zauważyłeś, ale gdy chodzi o zamówienie karty i zarobienie kasy to elocity nie ma już problemu z traktowaniem Ziutexów jako flota. Teoretycznie ich karta jest dla flot:
A ta karta daje FV zbiorcze? Bo w Greenway też mam kartę RFID i faktury po każdym ładowaniu.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale to było chyba dawno, bo ja od początku (mam elektryka 16 miesięcy) płaciłem od razu (tzn pobierali z karty), jak zakładałem konto nie było nawet opcji płatności po zakończeniu miesiąca (okresu rozliczeniowego). Choć wtedy wystawiali FV zbiorcze.
No ostatnią zbiorczą mam z maja 2023. Do 9 maja 2023 miałem termin płatności za wszystkie kwietniowe ładowania (zbiorczo). Zapłaciłem ją 5 maja 2023. Pozycja na fakturze to "Usługa ładowania pojazdu elektrycznego".

Dawno czy nie - zrobili sobie źródło dodatkowego dochodu, a nie żadne interpretacje czy kontrole KAS.

Edit: A nie, przepraszam - w lipcu 2023 też mam zbiorczą fakturę (za czerwiec 2023) i też płatna jednorazowo.
 
Last edited:

STMS

Pionier e-mobilności
Ale przecież dokładnie tak było z GW. Płaciło się raz, na koniec miesiąca, a nie po każdym ładowaniu. Nie jestem pewien jak było z elocity, bo nie używałem zbyt często. Tak samo zresztą jest z Go+Eauto - płaci się raz na koniec miesiąca. No i właśnie dochodzimy do tego co jest prawdziwą przyczyną zmian. Nie jest nią tajemnicza kontrola KAS ani zmiany w prawie (bo tych nie było). Tylko operatorzy nie chcą kredytować Ziutexów na miesiąc, więc wystawiają im wiele faktur. Czyli to nie GO+Eauto jest złe i się nie dostosowuje do zmian (bo zmian nie było) tylko GW/elocity minimalizuje ilość zamrożonych środków mając w głebokim poważaniu pogorszenie oferty dla swoich klientów.

Tak swoją drogą - nie wiem czy zauważyłeś, ale gdy chodzi o zamówienie karty i zarobienie kasy to elocity nie ma już problemu z traktowaniem Ziutexów jako flota. Teoretycznie ich karta jest dla flot:

Elocity zawsze pobierało kasę po ładowaniu - tylko fakturę wystawiali na koniec miesiąca

z GW już nie pamiętam
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
w GW można uzyskać fv zbiorcze z terminem płatności. warunek to przejście firmy na klienta flotowego a u nich to min 5 aut. Taki stan był na Wrzesień 2024, może zmieniają podejście.

karta RFID od nich to tylko sposób uruchamiania ładowarki, nadal pod konto w aplikacji musi być podpięta karta płatnicza i fv są po każdym ładowaniu.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
zrobili sobie źródło dodatkowego dochodu, a nie żadne interpretacje czy kontrole KAS.
z tym dodatkowym dochodem to już tak trochę po bandzie ;-)
głównie to zlikwidowali sobie w ten sposób problem z płatnościami i ich windykacją. Klientów przybywa.
 

vwir

Pionier e-mobilności
głównie to zlikwidowali sobie w ten sposób problem z płatnościami i ich windykacją.
W jaki sposób? Tak samo jak ktoś mógł nie zapłacić po fakturze zbiorczej to tak samo może nie zapłacić po jednym ładowaniu. Co to zmienia?

z tym dodatkowym dochodem to już tak trochę po bandzie ;-)
Dodatkowy dochód w postaci obracania środkami, które dostali od klientów, a nie musieli jeszcze zapłacić swoim dostawcom prądu.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
W jaki sposób? Tak samo jak ktoś mógł nie zapłacić po fakturze zbiorczej to tak samo może nie zapłacić po jednym ładowaniu. Co to zmienia?
Nie wystartujesz ładowania, bez autoryzacji na karcie bankowej,
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
W jaki sposób? Tak samo jak ktoś mógł nie zapłacić po fakturze zbiorczej to tak samo może nie zapłacić po jednym ładowaniu. Co to zmienia?
no to że teraz jak mają podpiętą kartę to pobierają za raz po ładowaniu.
Wcześniej był termin 7,14 dni bez znaczenia, był termin którego nie musiałeś dotrzymać.
Dodatkowy dochód w postaci obracania środkami, które dostali od klientów, a nie musieli jeszcze zapłacić swoim dostawcom prądu.
nie wiemy jakie mają terminy u swoich dostawców. Może obracają środkami może nie.
Po prostu tak wychodzi korzystniej dla nich (ale już niekoniecznie dla użytkowników).
dokładnie, są w momencie/miejscu, w którym użytkowników i tak będzie im przybywać, jeszcze mogą zmieniać pod siebie, niestety.
 
Top