Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

cooler

Pionier e-mobilności
Rozne sa dyskusje o tym jak tanio jezdzic.
Ja dam przyklad jak jezdzic szybko i drogo.
Warszawa - Sopot w jedna strone mam 380km wiec w dwie strony jest 760km.

Jazda trasa S7. Staram sie jechac szybko jak benzyna raczej nie przekraczam 140km/h
Wyjazd na 93% naladowany w domu bateria i kabina przygotowana, koszt ladowania ok 50zl
Ladowanie na Ionity Nidzica 47kWh - 93zl
Tanio bo mam abonament, ale nie locze go dodatkowo bo zwrocil mi sie juz na poprzednich jazdach.
W Sopocie nie mam czasu sie ladowac, przestawiac auta itp, wiec zakladam ze musze dojechac na 40-50%. Musze wiec sie gdzies podladowac jeszcze.
Staje na Shell-u w Nowym Dworze Gdanskim ma byc szybka 300kW stacja, niestety nie chce ruszyc za pomoca terminala platnoczego. Odpalam karta ecotap. Potem sie dowiaduje ze naladowalem 29kWh po 4,3pln czyli ladowanie za 125zl
Docieram w 4h30 minut do sopotu, bylo troche korkow na wjezdzie i mam 45% baterii, stawiam auto z wartownikiem na 2 dni. Przy odbiorze mam 29%.
Mam chwile zeby przestawic auto na Orlenowe AC po 1.95, byl tanszy GW po 1,7 ale sie okazuje ze parking po 7zl

Dobijam na orlenie 27kWh za 52zl
Wyjazd na jakis 65%
Myslalem ze dojade na Ionity, niestety za pozno zaczalem wolniej jechac. Dobijam na GW 12kWh za 30zl
Jade dalej dosc szybko jak poprzednio, ladowanie na ionity, troche mi sie przeciagnelo bo jadlem w MC i gadalem, dobijam do 8-86% baterii 54kWh za 110zl

Dojezdzam do domu na 26% w czasie 4h10min

Koszty:
50 dom
93 ionity
125 shell
52 orlen
30 gw
110 ionity
Razem 460zl za 760km. Wychodzi jak bym jechal benzyna co pali 10L na 100km.

Zapraszam do dyskusji co zrobilem zle, z nastawieniem ze nie interesuja mnie najnizsze koszty, tylko jak najszybszy czas dojazdu oraz malo kombinacji z szukaniem ladowarek.

Ja mam tylko jeden wniosek, moglem jechac pociagiem… dwa bilety w dwie strony 240zl… czas z dotarciem na dworzec bylby ok 4h w kazda ze stron.
Ode mnie jest do Sopotu tylko 355km, ale trzymając około 130 dojeżdżałem zimą na miejsce z małym zapasem, startując ze 100%. Zostawiałem na AC, załatwiałem co potrzebowałem i wracając podladowywalem się na Orlenie w Soplach tylko tyle aby na oparach dojechać do domu.
Wygląda z Twojej epopei że tych 30-50km dodatkowego zasięgu robi robotę.
 

arnoldd

Posiadacz elektryka
Może mnie sprzedawca wprowadził w błąd. Bo krzywej ładowania 150kW od 0 do 80% to nikt nie ma ;)
Kia-EV6-krzywa-ladowania-Fastned-Elektrowoz.jpg

I "niestety" powoduje że trasa 1000 km do Solden trawa "aż" pół godziny dłużej niż Mazdą 6 :)
 

Paweł Tesla3 HL

Zadomawiam się
Oglądałem kiedyś na Youtbe test optymalnej prędkości do czasu przejazdu dla Tesli Y LR w lecie w Niemczech gdzie nie ma problemu z Superchargerami i wyszło że najszybciej przejeżdża się trasę ok 800 km z prędkością 130 - 140 km/h. (daje to optymalne zuzycie energi vs szybkość jej ładowania).
 

nabrU

Moderator
I "niestety" powoduje że trasa 1000 km do Solden trawa "aż" pół godziny dłużej niż Mazdą 6 :) Pod warunkiem korzystania z ładowarek 800V

Poprawiłem :p Ile takich jest pod drodze z Wawrszawy do Sopotu? Pytam serio, bo nie wiem.
 

arnoldd

Posiadacz elektryka
Poprawiłem :p Ile takich jest pod drodze z Wawrszawy do Sopotu? Pytam serio, bo nie wiem.
Nie wiem - nie jeżdżę :)

Chargeprice pokazuje tylko Ionity w Nidzicy i potem Greenway-a w Gdańsku.

Jednak zachód to inny świat :)
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Rozne sa dyskusje o tym jak tanio jezdzic.
Ja dam przyklad jak jezdzic szybko i drogo.
Warszawa - Sopot w jedna strone mam 380km wiec w dwie strony jest 760km.

Jazda trasa S7. Staram sie jechac szybko jak benzyna raczej nie przekraczam 140km/h
Wyjazd na 93% naladowany w domu bateria i kabina przygotowana, koszt ladowania ok 50zl
Ladowanie na Ionity Nidzica 47kWh - 93zl
Tanio bo mam abonament, ale nie locze go dodatkowo bo zwrocil mi sie juz na poprzednich jazdach.
W Sopocie nie mam czasu sie ladowac, przestawiac auta itp, wiec zakladam ze musze dojechac na 40-50%. Musze wiec sie gdzies podladowac jeszcze.
Staje na Shell-u w Nowym Dworze Gdanskim ma byc szybka 300kW stacja, niestety nie chce ruszyc za pomoca terminala platnoczego. Odpalam karta ecotap. Potem sie dowiaduje ze naladowalem 29kWh po 4,3pln czyli ladowanie za 125zl
Docieram w 4h30 minut do sopotu, bylo troche korkow na wjezdzie i mam 45% baterii, stawiam auto z wartownikiem na 2 dni. Przy odbiorze mam 29%.
Mam chwile zeby przestawic auto na Orlenowe AC po 1.95, byl tanszy GW po 1,7 ale sie okazuje ze parking po 7zl

Dobijam na orlenie 27kWh za 52zl
Wyjazd na jakis 65%
Myslalem ze dojade na Ionity, niestety za pozno zaczalem wolniej jechac. Dobijam na GW 12kWh za 30zl
Jade dalej dosc szybko jak poprzednio, ladowanie na ionity, troche mi sie przeciagnelo bo jadlem w MC i gadalem, dobijam do 8-86% baterii 54kWh za 110zl

Dojezdzam do domu na 26% w czasie 4h10min

Koszty:
50 dom
93 ionity
125 shell
52 orlen
30 gw
110 ionity
Razem 460zl za 760km. Wychodzi jak bym jechal benzyna co pali 10L na 100km.

Zapraszam do dyskusji co zrobilem zle, z nastawieniem ze nie interesuja mnie najnizsze koszty, tylko jak najszybszy czas dojazdu oraz malo kombinacji z szukaniem ladowarek.

Ja mam tylko jeden wniosek, moglem jechac pociagiem… dwa bilety w dwie strony 240zl… czas z dotarciem na dworzec bylby ok 4h w kazda ze stron.
Z Wawy wyjeżdżasz na 100proc => 40min ladowania na orlenie w Elblągu => Sopot +nocleg => powrot ladowanie w Nidzicy 25min => Warszawa +10% Soc

Założono srednie zużycie na poziomie 21kWh/100km

Koszt 160zl Orlen + 120zl Ionity

Gdzie jest problem?
 

Attachments

  • SmartSelect_20250103_204006_ABRP.jpg
    SmartSelect_20250103_204006_ABRP.jpg
    964,5 KB · Liczba wyświetleń: 34

krzyss

Pionier e-mobilności
Z Wawy wyjeżdżasz na 100proc => 40min ladowania na orlenie w Elblągu => Sopot +nocleg => powrot ladowanie w Nidzicy 25min => Warszawa +10% Soc

Założono srednie zużycie na poziomie 21kWh/100km

Koszt 160zl Orlen + 120zl Ionity

Gdzie jest problem?
Nie zadziala tak jak chcesz miec w sopocie 45%.
Dodatkowo w zimie nie ma zuzycia 21kWh a raczej 25kWh.
I olales czas ladowania na Orlenie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ode mnie jest do Sopotu tylko 355km, ale trzymając około 130 dojeżdżałem zimą na miejsce z małym zapasem, startując ze 100%. Zostawiałem na AC, załatwiałem co potrzebowałem i wracając podladowywalem się na Orlenie w Soplach tylko tyle aby na oparach dojechać do domu.
Wygląda z Twojej epopei że tych 30-50km dodatkowego zasięgu robi robotę.
Nie mialem opcji zostawienia na AC na noc, a w dzien nie moglem przestawic bo bylem po % po sylwestrze :)
W lecie jest zdecydowanie latwiej.
 
Top