Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

cwireq

Posiadacz elektryka
Nie zadziala tak jak chcesz miec w sopocie 45%.
Dodatkowo w zimie nie ma zuzycia 21kWh a raczej 25kWh.
I olales czas ladowania na Orlenie.
Napisałem że 40min na Orlenie. W Sopocie bys miał 45%.

Zmieniłam plan pod Twoje zalozenia:

 

krzyss

Pionier e-mobilności
Napisałem że 40min na Orlenie. W Sopocie bys miał 45%.

Zmieniłam plan pod Twoje zalozenia:

Ten planer mozesz sobie wsadzic w buty :)
Orlen 100kW laduje jakies w porywach 72.
Bylo by taniej, ale i zdecydowanie dluzej. No i Orlen ten nie jest najtanszy, a zakladalem ze shell bedzie po 3zl

To wlasnie jest roznica miedzy planem a zyciem.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Ten planer mozesz sobie wsadzic w buty :)
Orlen 100kW laduje jakies w porywach 72.
Bylo by taniej, ale i zdecydowanie dluzej. No i Orlen ten nie jest najtanszy, a zakladalem ze shell bedzie po 3zl

To wlasnie jest roznica miedzy planem a zyciem.
Ostatnio lądowałem na Orlenie i wykrecalo 92kW. Srednia 85kW, cena 2.8zl/kWh
1735938855963.png



W obliczeniach w ARBP założone jest 25kWh/100km. Co miałoby pójść nie tak?
 

KrzysztofFly

Moderator
Ha ha ! Dzis przyszla karta nadana 2 grudnia :)
Poczta w UK dziala gorzej niz w PL 😛
Do mnie dzisiaj z nadrukiem na kopercie z 13 grudnia, utwierdza mnie to w przekonaniu, że oni je pakowali i drukowali etykiety, a potem wysłali gdzieś tak po świętach ;).
Zapewne Twoja też była wysłana jaku "PRIORITY" ?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ostatnio lądowałem na Orlenie i wykrecalo 92kW. Srednia 85kW, cena 2.8zl/kWh
View attachment 23425


W obliczeniach w ARBP założone jest 25kWh/100km. Co miałoby pójść nie tak?
No i jeden problem, ja nie dojade do tego orlenu, to 300km… ja w zimie na styk zrobie 250km a przy 130-140km/h raczej 200km. I nikt normalny nie zostawi sobie Orlenu jako stacji z dojazdem na kilku %.
W Elblagu co prawda sa inne ale to kolejne straty czasu.
Patent z Shellem byl dobry, ale nie zadzialal za 3zl i tu jest problem.
Zrobilem juz prawie 200kkm w 5 lat EV, wiem jak planowac… tutaj jak sie wczytasz nie problem byl z czasem, a z kosztami, ktore sie zrobily wygorowane.
I tak moglem pojechac 100km/h wtedy pewnie bym sie zatrzymal na 20minut 😛 ale po drodze usnal z nudow…
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Do mnie dzisiaj z nadrukiem na kopercie z 13 grudnia, utwierdza mnie to w przekonaniu, że oni je pakowali i drukowali etykiety, a potem wysłali gdzieś tak po świętach ;).
Zapewne Twoja też była wysłana jaku "PRIORITY" ?
Tak :)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie mialem opcji zostawienia na AC na noc, a w dzien nie moglem przestawic bo bylem po % po sylwestrze :)
W lecie jest zdecydowanie latwiej.
Ty chyba jako jedyny tutaj czujesz mój ból jeżdżenia w trasy BEV. Z czegoś tak prostego jak spontaniczna dzida nad morze robi się jakaś praca doktorska z planowaniem, porównywaniem, żąglowaniem aplikacjami i kartami, w dodatku dość droga.
Te dodatkowe 150-200km zasięgu w trasie i życie stało by się znów wygodne, ale nie, po co komu więcej niż 640kB RAM, mówili (mówił jeden cwaniak, który teraz twierdzi że ludzi jest za dużo).
A drugi cwaniak, też niegłupi, nie da więcej niż 80kWh w aucie dla ludu, bo sam prąd frajerom sprzedaje w trasie...A co mają jeździć na tanim z domu, jak mogą na drogim - i będą się cieszyć że mogą 5 obiadów zjeść w czasie jazdy na narty.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Wiesz że instnieją inne kraje niż Polska i auta nie-tesle ?
No w Niemczech to ty dexydujesz kiedy chcesz sie ladowac na SuC :) choc czasami tez trzeba zjechac spory kawalek z trasy.
 
Top