Juniper - czy warto czekać?

cwireq

Posiadacz elektryka
Wiesz... baterie nie są drogie. Mam magazyn energii w domu, wcale drogie to nie było W dodatku bajka o kolejnych +60tyś to tylko wyssane z palca jakieś tam bajeczki. Tym bardziej, że wcale 150kWh mi nie są potrzebne. Wystarczy w okolicy 100, nawet te 95kWh które czasem przebąkuje było by już satysfakcjonujące. I kompletnie w życiu nie uwierzę, że taka różnica kosztowała by o 60tyś więcej. Bujda na resorach i tyle.

Nie rozumiem, tutaj toku myśleniowego niektórych osób. Nie ma wyników pośrednich? Albo 1000km albo 550? Bo tak Wam pasuje?
Nie kupię Tesli z aktualną baterią bo za duża do miasta, a akumulator za mały aby użytkować go w równym/podobnym(wystarczy zbliżonym - 4h jazdy bez przymusowych przerw) komforcie jak spalinowy który mam. Boli mnie to, bo chcę elektryka.
A nie mam zamiaru kupować samochodów luksusowych za 500tyś ponad. Bo to nie moja bajka... Ja nie mam zamiaru nic nikomu udowadniać a tak by to się musiało skończyć.
Tak więc sobie czekam na rozwój rynku.
Który niestety zboczył z właściwych torów.

Według elektrowozu 1kWh baterii lion dla Europy to 41800zł/60kWh = 700zł/kWh. Dopłata wg tych wartość to dodatkowe 75kWh baterii 700zł/kWh czyli 52 500,00 zł. Czyli TESLA LR RWD to by było jakieś 215k + 52k = 267k. Zasięg WLTP pewnie okolice 1100km

https://elektrowoz.pl/magazyny-ener...c-470-zlotych-netto-za-1-kwh-w-europie-drogo/
View attachment 23533

Ok czyli Tesla z baterią 95kWh netto była by Ciebie optimum:
Wtedy mamy 215k + 20kWh*700zł/kWh = 229k zł (nie jest źle). Ale zasięg urósł z 600WLTP na 760WLTP. Czy dopłaciłbyś @Grzesiek za wariant LongRange plus 95kW kolejne 14000zł, aby mieć dodatkowe 100km zasięgu?
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Mogą być, taki agregat ma niewielką moc i pracuje w optymalnym zakresie stąd stosunkowo niskie zużycie paliwa. Oczywiście nie mógłby być użyty w samochodzie bezpośrednio bo generuje za mało mocy do potrzeb ale kluczem do sukcesu jest tu czas - małą moc generowaną przez dłuższy czas można odłożyć w bateriach by potem oddać ją szybciej do silnika elektrycznego.
Chyba wymyśliłem samochód hybrydowy xD tak sobie teraz pomyślałem - wyniki nie powinny zaskakiwać w sumie.

Co do Junipera Opala to już raczej trzeba się pogodzić na Q2.2025 w EU i to końcówkę :)
 

eimi

Pionier e-mobilności
Jeżeli coś kosztuje producenta o 1000zł więcej to nie znaczy że produkt będzie o 1000zł droższy tylko zwykle wielokrotność tego. Producent dąży do zachowania swojego % marży. Cła i inne koszty poboczne które są generowane często są też w relacji procentowej do kosztu wytworzenia. Dlatego czasem tak absurdalne oszczędności widać w produktach różnych marek, gdzieś zaoszczędzone 10zł pozwala obniżyć koszt dla klienta o 20, 30 a czasem 100zł.
 

cooler

Pionier e-mobilności

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Według elektrowozu 1kWh baterii lion dla Europy to 41800zł/60kWh = 700zł/kWh. Dopłata wg tych wartość to dodatkowe 75kWh baterii 700zł/kWh czyli 52 500,00 zł. Czyli TESLA LR RWD to by było jakieś 215k + 52k = 267k. Zasięg WLTP pewnie okolice 1100km

https://elektrowoz.pl/magazyny-ener...c-470-zlotych-netto-za-1-kwh-w-europie-drogo/
View attachment 23533

Ok czyli Tesla z baterią 95kWh netto była by Ciebie optimum:
Wtedy mamy 215k + 20kWh*700zł/kWh = 229k zł (nie jest źle). Ale zasięg urósł z 600WLTP na 760WLTP. Czy dopłaciłbyś @Grzesiek za wariant LongRange plus 95kW kolejne 14000zł, aby mieć dodatkowe 100km zasięgu?
i tak nie interesuje mnie wersja LR RWD Tylko droższa. I też nie interesują mnie dopłaty.
Psychologiczny limit to max 300, 250 było by miło.
Myśle, że wiele osób czeka na wltp 700~800 w cenie dla średniej klasy uwzględniając AWD. Bo w tej cenie innych napędów nie toleruję. I tu już naprawdę było by nie źle.
Minimum komfortu.
4h jazdy zgodnie z przepisami autostradą.
Te 4h musi być w realnym przedziale, czyli przynajmniej 10~90%.
Jeszcze ta degradacja, ale przy nowych autach jest dość marginalna.
No i kubatura kombi... żadnych sedanowych dupowozów.
Tylko AŻ tyle oczekuje od swojego głównego pojazdu.
Jednak mój entuzjazm opada wraz z upływem czasu
 

mdz

Zadomawiam się
W pełni popieram @Grzesiek
Od 2-3 lat śledzę newsy na temat rozwoju elektromobilności. Od roku wstrzymuje się z zakupem bo wiem, że z dwojgiem małych dzieci oraz jednym samochodem w rodzinie są pewne wymagania, których samochody elektryczny obecnie nie spełniają.
Może moja sytuacja jest nietypowa ale regularnie robimy trasę 350km drogami A i S i nie chcę się na niej zatrzymywać (bo jedno dziecko akurat tyle przesypia). Chcę kupić samochód kosztujący ok. 250k będący w stanie zimą przejechać 350km trasami A/S (już pomijam kwestię degradacji i komfortowego poziomu buforu) i nie ma takich.
Byłem bliski zdecydowania się na ID.7 Tourer ale to ogromna krowa. Dajcie mi segment D spełniające te wymagnia i od razu biegnę do salonu.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
W pełni popieram @Grzesiek
Od 2-3 lat śledzę newsy na temat rozwoju elektromobilności. Od roku wstrzymuje się z zakupem bo wiem, że z dwojgiem małych dzieci oraz jednym samochodem w rodzinie są pewne wymagania, których samochody elektryczny obecnie nie spełniają.
Może moja sytuacja jest nietypowa ale regularnie robimy trasę 350km drogami A i S i nie chcę się na niej zatrzymywać (bo jedno dziecko akurat tyle przesypia). Chcę kupić samochód kosztujący ok. 250k będący w stanie zimą przejechać 350km trasami A/S (już pomijam kwestię degradacji i komfortowego poziomu buforu) i nie ma takich.
Byłem bliski zdecydowania się na ID.7 Tourer ale to ogromna krowa. Dajcie mi segment D spełniające te wymagnia i od razu biegnę do salonu.
Bardzo bliski tym wymogom jest Model 3 LR RWD, ale widać nawet w tak przepastny bagażnik (plus dodatkowy przedni) niektórym nie udaje się spakować. Właśnie przylecieliśmy z tropikalnej wyspy spakowani jedynie w kabinówki (choć w cenie biletu była dla każdej osoby walizka do nadania), bo po co tyle ze sobą wozić i czekać na bagaż, ale minimalizm nawet na forum tesli to widać dość nieczęsta cecha :)
 

cwireq

Posiadacz elektryka
W pełni popieram @Grzesiek
Od 2-3 lat śledzę newsy na temat rozwoju elektromobilności. Od roku wstrzymuje się z zakupem bo wiem, że z dwojgiem małych dzieci oraz jednym samochodem w rodzinie są pewne wymagania, których samochody elektryczny obecnie nie spełniają.
Może moja sytuacja jest nietypowa ale regularnie robimy trasę 350km drogami A i S i nie chcę się na niej zatrzymywać (bo jedno dziecko akurat tyle przesypia). Chcę kupić samochód kosztujący ok. 250k będący w stanie zimą przejechać 350km trasami A/S (już pomijam kwestię degradacji i komfortowego poziomu buforu) i nie ma takich.
Byłem bliski zdecydowania się na ID.7 Tourer ale to ogromna krowa. Dajcie mi segment D spełniające te wymagnia i od razu biegnę do salonu.
To dla Ciebie idealny będzie TMY LR RWD. Sam mam dwójkę dzieci więc wiem co mówię :p|

A Juniper/Opal* (niepotrzebne skreślić) już w ogóle w LR to będzie 400km robił na trasie ... róbcie screeny.

1736262105351.png
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Bardzo bliski tym wymogom jest Model 3 LR RWD, ale widać nawet w tak przepastny bagażnik (plus dodatkowy przedni) niektórym nie udaje się spakować. Właśnie przylecieliśmy z tropikalnej wyspy spakowani jedynie w kabinówki (choć w cenie biletu była dla każdej osoby walizka do nadania), bo po co tyle ze sobą wozić i czekać na bagaż, ale minimalizm nawet na forum tesli to widać dość nieczęsta cecha :)
TM3 LR RWD to już w ogóle długodystansowiec (700km WLTP), ale po uwzględnieniu dwójki dzieci to w tej kwestii może być ciężko. TMY LR RWD pozwala mi dwa wózki z tyłu wrzucić, gdzie jeden to gondola.
 
Top