Juniper - czy warto czekać?

Uako

Nowy na Forum
W pełni popieram @Grzesiek
Od 2-3 lat śledzę newsy na temat rozwoju elektromobilności. Od roku wstrzymuje się z zakupem bo wiem, że z dwojgiem małych dzieci oraz jednym samochodem w rodzinie są pewne wymagania, których samochody elektryczny obecnie nie spełniają.
Może moja sytuacja jest nietypowa ale regularnie robimy trasę 350km drogami A i S i nie chcę się na niej zatrzymywać (bo jedno dziecko akurat tyle przesypia). Chcę kupić samochód kosztujący ok. 250k będący w stanie zimą przejechać 350km trasami A/S (już pomijam kwestię degradacji i komfortowego poziomu buforu) i nie ma takich.
Byłem bliski zdecydowania się na ID.7 Tourer ale to ogromna krowa. Dajcie mi segment D spełniające te wymagnia i od razu biegnę do salonu.
Ja właśnie z takimi samymi wymaganiami kupiłem TMY LR RWD, tylko z jednym dzieckiem ;) Fenomenalne auto.
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Już gdzieś pisałem, Lexus RX, w klasycznej hybrydzie, bo pluginów nie uznaję. 👍
Ja w grudniu wybrałem i zamówiłem "nieklasyczną" bo MG ZS hybrid+
Będziem w lutym testować w rodzinie tego nowego chińczyka.
Dla siebie, wobec braku dużych baterii na dzisiaj rozważam PHEV, bo chcę móc jeździć TYLKO na prąd, ale nie za wszelką cenę.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
I co się okazuje? Że tych baterii które mamy aktualnie cieszą jedynie osoby które je kupiły z nielicznymi wyjątkami. I bardzo bardzo dobrze. Powinno zostać to co jest dla takiej grupy ludzi.
Jednak Long Range w obecnym wydaniu to plucie w twarz... różnica w zasięgu nie jest adekwatna do tej nazwy. To raczej STD Range + powinno by się zwać. A Long Range powinien mieć wyraźniej lepszy zasięg.

Odnośnie M3 LR RWD. Sedan u mnie się nie spisze.
 

mdz

Zadomawiam się
To dla Ciebie idealny będzie TMY LR RWD. Sam mam dwójkę dzieci więc wiem co mówię :p|

A Juniper/Opal* (niepotrzebne skreślić) już w ogóle w LR to będzie 400km robił na trasie ... róbcie screeny.

View attachment 23538
Tylko w tej chwili nawet w pełni naładowana Tesla Y LR AWD (taka jest w ABRP) nie zrobi tej trasy przy 0-5 stopni C (zakładam 5% degradacji baterii, nagrzane wnętrze, niewielki wiatr, brak śniegu na jezdni itp). Wymagany jest postój 8 min (+ pewnie dojazd)

Naprawdę niewiele brakuje bo zarówno na początku jak i końcu trasy mam opcję ładowania. Robię tę trasę na tyle często, że nie chcę tracić tych 20 min i ryzykować pobudkę dziecka.

Tesla 3 przy całej jej pojemności na bagaże to ciągle sedan z wąskim otworem załadunkowym. Gdyby była liftbackiem to pewnie bym sie zastanowił.

Screenshot 2025-01-07 at 16.58.24.png
 

nabrU

Moderator
No widzisz, a u nas można jeździć szybciej niż 110 i zasięgi BEV są niewystarczające dla wielu użytkowników. Gęsta infrastruktura jak u Was tego nie zmieni , bo przy 140-150 (tak, 150 to dalej normalna i bezpieczna prędkośą na naszych autostradach, na Waszych z tymi rondami co kilkanaście km na pewno nie) postoje co 1.5h lub mniej dla 150km/h znacząco spowalniają podróż która z większymi bateriami mogła by być dużo szybsza i bardziej komfortowa.

Gdzie Ty widziałeś ronda na autostradzie w UK?

Odczuwam to wyraźnie w DE, gdzie jadąc jak wszyscy musiałem stawać co chwila tam, gdzie leciałbym około 4h 160-180 ICE, cały czas na legalu i bezpiecznie.

Pokaż mi taką autostradę w DE, która jest CIĄGIEM bez ograniczenia i można nią jechać 4 godziny z prędkością 160km/h? Nawet w DE masz roboty drogowe (i 80 km/h wtedy) albo ograniczenia do 130 km/h z częstymi fotoradarami akurat wtedy.

Wiesz... baterie nie są drogie. Mam magazyn energii w domu, wcale drogie to nie było W dodatku bajka o kolejnych +60tyś to tylko wyssane z palca jakieś tam bajeczki.

Rozumiem, że ta Twoja tania bateria w domowym magazynie ma te 100kWh o których mówisz i ładuje się z prędkością do 250kW i pewnie ma wymiar taki, że zmieści się pod podłogą samochodu. A i jest jeszcze IP68 :unsure:

Moja bateria w magazynie ma 9,5kWh i waży 110kg. Razy 10 i daje to 1,1 tony. To taka ponad 2,5 tonowa Tesla by pewnie wyszła :ROFLMAO:
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Tylko w tej chwili nawet w pełni naładowana Tesla Y LR AWD (taka jest w ABRP) nie zrobi tej trasy przy 0-5 stopni C (zakładam 5% degradacji baterii, nagrzane wnętrze, niewielki wiatr, brak śniegu na jezdni itp). Wymagany jest postój 8 min (+ pewnie dojazd)

Naprawdę niewiele brakuje bo zarówno na początku jak i końcu trasy mam opcję ładowania. Robię tę trasę na tyle często, że nie chcę tracić tych 20 min i ryzykować pobudkę dziecka.

Tesla 3 przy całej jej pojemności na bagaże to ciągle sedan z wąskim otworem załadunkowym. Gdyby była liftbackiem to pewnie bym sie zastanowił.
Zwolnij do 100 - 110 km/h i pewnie dojedziesz. Możesz to zmieniać w parametrach planowania ABRP.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Tesla 3 przy całej jej pojemności na bagaże to ciągle sedan z wąskim otworem załadunkowym. Gdyby była liftbackiem to pewnie bym sie zastanowił.
A ID.7 Pro S? To liftback.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Tylko w tej chwili nawet w pełni naładowana Tesla Y LR AWD (taka jest w ABRP) nie zrobi tej trasy przy 0-5 stopni C (zakładam 5% degradacji baterii, nagrzane wnętrze, niewielki wiatr, brak śniegu na jezdni itp). Wymagany jest postój 8 min (+ pewnie dojazd)

Naprawdę niewiele brakuje bo zarówno na początku jak i końcu trasy mam opcję ładowania. Robię tę trasę na tyle często, że nie chcę tracić tych 20 min i ryzykować pobudkę dziecka.

Tesla 3 przy całej jej pojemności na bagaże to ciągle sedan z wąskim otworem załadunkowym. Gdyby była liftbackiem to pewnie bym sie zastanowił.

View attachment 23539
To jest 340km. Nawet z degradacja taka trasę się robi bez ładowania. Bateria 0.95x75kWh/20kWh zuzycia daje 356km zasiegu. Aplikacje zawsze dodają zapas. Nota bene zuzycie 20kWh jest już również z zapasem

PS: robiłem takie trasy w taką pogodę o strzała. To samo potwierdza inni wlasciciele LR RWD
 

chris89

Posiadacz elektryka
Jadąc 120 Lubin - Szczecin po S3 do Szczecina wpadam na 24% przy aktualnej pogodzie. 300 km. Myślę, że latem będzie lepiej, a mam Performance tylko felgi zmieniłem na 18. Latem na 20 wpadałem na Szczecin mając 26% więc liczę na 18 latem, że będzie to dobre 35% i 440 km zrobię bez problemu. I tak na 90% tras po 300 km staje na siusiu więc w te 10 minut doładuje ładne 40%. Zatem w skrócie Polskę oblatać można bez problemu z 10 minutowym ładowaniem. Na wakacje samolot, a nawet gdyby trasa to raz na rok idzie przeżyć. Jakbym latał 1000 km 10 razy w miesiącu to bym został przy jakimś BMW w mocniejszym Dieslu co robi 800-1000 km na strzała. U mnie degradacja 3% po 15k i 80% ładowania na szybkich.
 

solik

Pionier e-mobilności
Jakbym latał 1000 km 10 razy w miesiącu to bym został przy jakimś BMW w mocniejszym Dieslu co robi 800-1000 km na strzała.

albo E klasa :) takie byly przeznaczenia diesli az do czasu az masowo ludzie zaczeli segmentu D/E w dieslu uzywac do dojazud do pracy 8km
 
Top