Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

Piernik

Posiadacz elektryka
U mnie też- na specyfikacji wyraźnie opisane: OPŁATA WSTĘPNA.
Moim zdaniem Arv się nie pomyli i będą mieli dopłaty. Może nawet jako pierwsi? Czekam na to już mocno, a dealer Forda, to już w ogóle... Auto na placu, a ja nie odbieram, bo czekam na dopłaty. Janusz ;-)
Śledźmy codziennie stronę BOŚ, tam ma się pojawić lista firm które podpisały umowę.
Mam kilka wątpliwości (ze względu jak ten program jest napisany) ale sam jestem zainteresowany leasingu w tym projekcie.
Nabór może ruszyć tak naprawdę za parę dni 22 go.
Ale jak są blisko a masz z nimi kontakt to poproś już o ofertę finansowania zakładającą udział w tym projekcie, a jak można to i wzór umowy.
Podziel się tym co powiedzieli.
Jak możesz sobie pozwolić na strategię oczekiwania to bardzo dobrze. Zawsze zwiększasz swoje szanse.
Wiele osób podpisuje umowy licząc później na ich aneksowanie.
 

martin751

Nowy na Forum
****a, mogliby po prostu pozwolić odliczyć cały VAT, bez ewidencji przebiegu i temat byłby załatwiony ad-hoc. 🙄

Nawet jak ktoś nie jest Vatowcem, to mógły wynająć od kogoś, kto by odliczył cały VAT, i wyszłoby na zero.

Proste jak ****nie. 🤦🏻‍♂️

Ale nie ma co się smucić, możemy sobie pooglądać elektromaćka.
Tak jak mówisz. Nawet mogliby to promować nadal z Elektro-Maćkiem, żeby kumple mogli przyciąć hajs z programu promocji. A co tam. Maciek piałby jak kogut "weź elektryka, odlicz cały VAT, a głupi 'somsiad' od passata tdi odliczy tylko połowę".
Dla os fiz i nie-vatowców- podaj numer konta i oddamy w 14 dni.
k**wa o ile mniej komplikacji i pierdolenia, umów, wniosków, kontroli urzędasów itd. No ale... j.w.
Jakoś nie wierzę, że NWOŚ, a następnie BOŚ (czysty pośrednik bez żadnego sensu) nie przycinają z tego prowizji. Czyli hajs się rozpływa, na dopłaty pójdzie ochłap.
 

martin751

Nowy na Forum
Śledźmy codziennie stronę BOŚ, tam ma się pojawić lista firm które podpisały umowę.
Mam kilka wątpliwości (ze względu jak ten program jest napisany) ale sam jestem zainteresowany leasingu w tym projekcie.
Nabór może ruszyć tak naprawdę za parę dni 22 go.
Ale jak są blisko a masz z nimi kontakt to poproś już o ofertę finansowania zakładającą udział w tym projekcie, a jak można to i wzór umowy.
Podziel się tym co powiedzieli.
Jak możesz sobie pozwolić na strategię oczekiwania to bardzo dobrze. Zawsze zwiększasz swoje szanse.
Wiele osób podpisuje umowy licząc później na ich aneksowanie.
Ależ oczywiście że już to zrobiłem, mam nawet wycenę ona Mach-E Std RWD, Technology (z małym rabatem: 223.000zł). Oczywiście wychodzi najkorzystniej jak dla mnie:

Panie Marcinie,
Z dofinansowaniem rata miesięcznie 2179 zł m-c netto/ Limit 15 000 km/rok i 36 miesięcy.
W racie uwzględnione:
• Finansowanie
• Ubezpieczenie (OC, AC, NNW)
• Serwis (pełny pakiet)
• Samochód zastępczy
Program dotacji ma ruszyć od października / listopada.
następnie:
Panie Marcinie, wnioski dla firm przełożone na listopad.
i ostatnio:
Jeszcze nic nie wiadomo. Proponuję złożyć wniosek w celu zbadania zdolności finansowej, ponieważ proces trwa kilka dni.

także tego...
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Tak jak mówisz. Nawet mogliby to promować nadal z Elektro-Maćkiem, żeby kumple mogli przyciąć hajs z programu promocji. A co tam. Maciek piałby jak kogut "weź elektryka, odlicz cały VAT, a głupi 'somsiad' od passata tdi odliczy tylko połowę".
Dla os fiz i nie-vatowców- podaj numer konta i oddamy w 14 dni.
k**wa o ile mniej komplikacji i pierdolenia, umów, wniosków, kontroli urzędasów itd. No ale... j.w.
Jakoś nie wierzę, że NWOŚ, a następnie BOŚ (czysty pośrednik bez żadnego sensu) nie przycinają z tego prowizji. Czyli hajs się rozpływa, na dopłaty pójdzie ochłap.
Akurat w przypadku BOŚ jest tak że kasują 1,5% wartości dotacji w tzw. opłacie transferowej która to musi być wydzielona na Twojej fakturze w opłacie wstępnej do umowy leasingu. BOŚ potem wystawia odpowiednią fakturę na leasing.
Proste nie ;) łatwiej się pewnie nie dało ....

Jeszcze nic nie wiadomo. Proponuję złożyć wniosek w celu zbadania zdolności finansowej, ponieważ proces trwa kilka dni.

także tego...
Składaj wniosek ;) Tu nie będzie uproszczonych procedur, (już o tym pisałem, jak bierzesz w ścieżce za gotówkę musisz przedstawić sprawozdania za 3 ostatnie lata, tak wiesz czy aby w razie czego będziesz mógł zwrócić 27 tys. NFOŚ się o to martwi) wszystko dla ułatwienia.
Wniosek nic nie kosztuje, a chociaż będziesz miał decyzje.
 

solik

Pionier e-mobilności
Składaj wniosek ;) Tu nie będzie uproszczonych procedur,
Akurat tutaj Arval mial na mysli ichniejszy druczek ktory jest do kazdego najmu, tez go wypelnialem na Tesle :) nie ma aktualnie zadnych innych procedur niz te pod dotychczasowe najmy


Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie analizy ryzyka kredytowego. Do tego niezbędne są następujące dokumenty:

· Wniosek z załączenia

· Wyciąg z załączenia (proszę nie podpisywać wyciągu)

· PIT za 2020 rok wraz z UPO

· KPIR za 2020 i 2021 rok z podpisem



Samochody rezerwujemy dopiero po uzyskaniu zgody przez dział ryzyka

Te wyciagi to tak naprawde przepisanie danych z dowodu i danych firmy z ceidig
 

t3sla4sun

Zadomawiam się
@iwo Tak apropos Twojego oryginalnego postu i GAP do Santander Multirent Leasing, to dostałem informację od Leasingodawcy (a dokładnie od Kierownika Zespołu Ubezpieczeń), że:
a) OWU GAPu zostanie zmienione w najbliższym czasie
b) ubezpieczenie utraty wartości obowiązuje dla elektryków

Polecałbym jednak się zabezpieczyć i dostać od nich odpowiedź pisemną, że taki zapis jest nieaktualny ;)

Screenshot 2021-11-15 at 11.04.48.png
 

krzyss

Pionier e-mobilności
@iwo Tak apropos Twojego oryginalnego postu i GAP do Santander Multirent Leasing, to dostałem informację od Leasingodawcy (a dokładnie od Kierownika Zespołu Ubezpieczeń), że:
a) OWU GAPu zostanie zmienione w najbliższym czasie
b) ubezpieczenie utraty wartości obowiązuje dla elektryków

Polecałbym jednak się zabezpieczyć i dostać od nich odpowiedź pisemną, że taki zapis jest nieaktualny ;)

View attachment 2778
Znaczy ze maja balagan, w moim mniemaniu jesli nie wpisza tego do umowy, albo nie zmienia oficjalnie regulaminu to do tego czasu nie obowiazuje.
 

jakniejatokto

Posiadacz elektryka
Dzięki uprzejmości @Cav (jeszcze raz dzięki! :)) też mam rezerwację samochodu pod dotację w Arvalu, już po weryfikacji finansowej (analizie ryzyka kredytowego).
Sam czekam na start dopłat do leasingów, ale że mogę poczekać to się przyglądam rozwojowi sytuacji ze spokojem :)

Jestem daleki od wyrokowania, że na pewno wystartują/nie wystartują do końca roku..
Wiem tylko, że firmy leasingowe zajmują się tematem już od wielu miesięcy, a BOŚ prowadzi z nimi rozmowy od wielu tygodni.
Wiem, że do niedawna nie była znana data przyjmowania wniosku na dotacje od firm (22.11) i wciąż nie jest znana dokładna data od kiedy NFOŚiGW będzie mógł fizycznie dokonać wypłaty dotacji do leasingu (ustawa w senacie - przy dobrych wiatrach połowa grudnia).

W związku z tym zrozumiałe jest dla mnie, dlaczego żadna firma leasingowa do tej pory oficjalnie nie ogłosiła rozpoczęcia przyjmowania wniosków o leasingi z dotacjami.
Także wydaje mi się oczywistym, że każda firma leasingowa chciałaby u siebie obsługiwać wnioski z dopłatami do elektryków, wystartować z tym jak najszybciej i 'zgarnąć' jak najwięcej z tego kawałka rynku dla siebie (nie mówiąc już o PR-rze z tym związanym).

Co do dotacji 'wstecz' podejrzewam, że firmy, które wystartują od początku nie będą się chciały w to bawić (teoretycznie możliwe od 01.05.2020), ale już firmy, którym nie uda się wystartować od razu mogą to umożliwić i oferować(reklamować) klientom (podpisz z nami umowę teraz, a za 2 miesiące jak już przystąpimy do programu to ją aneksujemy żeby otrzymać dotację).
 
Top