mecekbomba

Fachowiec
Szanowni forumowicze!

Rozważam zakup (czy też raczej leasing) id.7. Prośba o wskazanie wad pojazdu z Waszego punktu widzenia bowiem po oględzinach w salonie ja wad nie dostrzegam. Stylistyka rzecz gustu więc o to nie pytam.
Plusy:
1. wyposażenie (ogrzewana przednia szyba, matrixy, elektryczne fotele z masażem i wentylacją, ogrzewana przednia szyba, wyświetlacz kierowcy + HUD),
2. 6,5 s. do setki, napęd na tył. Mogłoby być lepiej ale nie jest źle,
3. 600 km WLTP.

Minusy:
1. skromny ekran kierowcy,
2. minimalistyczne wnętrze,
3. dotykowe przyciski na kierownicy,
4. brak bagażnika z przodu (dla mnie zupełnie nieistotne),
5. cena ale leasing VW wychodzi dobrze.

Jedyna alternatywa jaką widzę to Scenic ale suvów/crossoverów nie znoszę a i osiągi znacząco słabsze. ioniq6 też sporo kosztuje a wyposażenie i zasięg ma skromniejsze. Inna alternatywa to plugin. Passat plugin ma ponad 100 km zasięgu a rata wyniesie 2539 zł brutto (id.7. 3372 zł brutto). Obiektywnie paliwa za 800 zł miesięcznie na trasach nie przepalę.

Jakie są wady id.7. według Was? czy jest coś lepszego?
 

bbart79

Zadomawiam się
A ja ci fwarantuję, że się mylisz :) Swoją wiedzę popierasz na planach serwisowych dostępnych w Internecie a nie zastanowiło Cię, że w opisie tego planu jest pozycja MOT, która nie ma zastosowania do aut młodszych niż trzy lata, czyli automatycznie nie dotyczy ona pierwszego przeglądu. Jest to zwykłe naciąganie, które jest bardzo powszechne. Można nawet znaleźć przykłady dzwonienia serwisów do klientów i próby umawiania ich na serwisy po jednym roku lub bodajże 10.000 mil pomimo faktu, że posiadają auta z rodziny ID i nawet w menu samochodów podana jest liczba pozostałych dni do przeglądów.

Ja natomiast swoją cenę wziąłem dzisiaj od sprzedawcy w salonie. Według niego jest to oficjalna kwota narzucana im przez VW. W jej ramach jest tylko sprawdzenie wszystkich układów i wymiana filtra kabinowego. Nic więcej. Problem polega na tym, że umawiając się osobiście w większości salonów dostajesz informację na temat ceny i zakresu stosowanego w tym konkretnym salonie lub tej konkretnej sieci salonów. Jeśli natomiast umawiasz serwis poprzez stronę to cena jest inna a wybrany przez ciebie serwis musi ją zaakceptować. Taka praktyka akurat nie jest mi obca, gdyż dokładnie tak samo dzieje się u Toyoty. Jak sam dzwonisz to możesz usłyszeć bardzo różne ceny. Jednak jak umawiasz serwis przez w tym wypadku aplikację to cena jest ustalona odgórnie i musi być zaakceptowana przez serwis.

Plany serwisowe są tańsze i droższe a różnią się zakresem oferowanych usług, które niestety nie zawsze odpowiadają wymaganiom gwaranta jakim w tym wypadku jest VW.
 

nabrU

Moderator
@bbart79, proszę Cię nie traktuj mnie jak fanboya Tesli, zwróć uwagę a mój podpis: jeździłem przez 3 lata ID.3 więc moje info jest z pierwszej ręki co poniżej opiszę:

A ja ci fwarantuję, że się mylisz :) Swoją wiedzę popierasz na planach serwisowych dostępnych w Internecie a nie zastanowiło Cię, że w opisie tego planu jest pozycja MOT, która nie ma zastosowania do aut młodszych niż trzy lata, czyli automatycznie nie dotyczy ona pierwszego przeglądu. Jest to zwykłe naciąganie, które jest bardzo powszechne. Można nawet znaleźć przykłady dzwonienia serwisów do klientów i próby umawiania ich na serwisy po jednym roku lub bodajże 10.000 mil pomimo faktu, że posiadają auta z rodziny ID i nawet w menu samochodów podana jest liczba pozostałych dni do przeglądów.


Ja natomiast swoją cenę wziąłem dzisiaj od sprzedawcy w salonie. Według niego jest to oficjalna kwota narzucana im przez VW. W jej ramach jest tylko sprawdzenie wszystkich układów i wymiana filtra kabinowego. Nic więcej. Problem polega na tym, że umawiając się osobiście w większości salonów dostajesz informację na temat ceny i zakresu stosowanego w tym konkretnym salonie lub tej konkretnej sieci salonów. Jeśli natomiast umawiasz serwis poprzez stronę to cena jest inna a wybrany przez ciebie serwis musi ją zaakceptować. Taka praktyka akurat nie jest mi obca, gdyż dokładnie tak samo dzieje się u Toyoty. Jak sam dzwonisz to możesz usłyszeć bardzo różne ceny. Jednak jak umawiasz serwis przez w tym wypadku aplikację to cena jest ustalona odgórnie i musi być zaakceptowana przez serwis.


Plan serwisowy obejmuje pewne czynności, które nie są wszystkie wykonywane na pierwszym przeglądzie po 2 latach. Czyli jak słusznie zauważyłeś MOT Ci VW zrobi za darmo po 3 latach. Wiesz, że VW zalecał mi wymianę płynu hamulcowego po 2 latach (też jest w tym planie).

Aby Cię przekonać, kilka maili od VW gdy rozpytywałem moich pobliskich dealerów VW o cenę za pierwszy przegląd po 2 latach w marcu 2023 (specjalnie wysłałem mailem, bo telefonicznie to Ci powiedzą jedno, a przy odbiorze samochodu co innego). Wstawiam skriny, może mi uwierzysz:

1737249501620.png

1737249694781.png

Screenshot 2025-01-19 012217.png

Jak zapewne się domyślasz szybciutko zakupiłem plan serwisowy za £199 (który dzisiaj kosztuje już prawie dwa razy tyle, jak pokazałem wyżej).

1737250447413.png

Upewnij się więc czy informacja Ci udzielona co do ceny przeglądu jest prawdziwa ( w co wątpię).

Plany serwisowe są tańsze i droższe a różnią się zakresem oferowanych usług, które niestety nie zawsze odpowiadają wymaganiom gwaranta jakim w tym wypadku jest VW.

Przecież wyżej zalinkowany plan serwisowy to jest plan VW to jak VW może go nie akceptować.

Dodatkowo parę 'wynalazków' z neta na temat kosztów serwisowania rodziny ID:



Podsumowując: ID.7 to na pewno bardzo fajny EV, niestety jego serwisowanie tanie nie będzie.
 
Last edited:

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Podsumowując: ID.7 to na pewno bardzo fajny EV, niestety jego serwisowanie tanie nie bębędzie.
w lutym pojawi się w firmie kolejnyv EV i będzie to ID.7, będzie robił ok 50tyś rocznie więc zobaczymy jak będzie z kosztami serwisu.

Nie mogę się doczekać porównania do TMY.
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Tak przy okazji "chińczyki" dla EV tez wymagają przeglądów serwisowych?
Widać duże przyzwyczajenie zasiedziałych do wyciągania dodatkowej kasy na przegladach które w przypadku ev umówmy się są mocno naciagane.

Co do samego ID.7 te poprzegladalem oferty na otomoto i powiem szczerzej że kuszące. Oczywiście dostepne modele <200k (z zastrzeżeniem ich finansowania) to bez pompy i z pojemnoscia 77 kWh ale duży bagażnik moze skusic niejednego. Dla mnie jest to na tym poziomie cenowym atrakcyjny produkt.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Gostek na kanale Battery Life ma stosy wideo z zasięgami i "spalaniem" ID.7 Pro. Także w porównaniu do masy innych BEV takich samych warunkach (jadą razem i porównują).

Ogólnie, ID.7 wychodzi całkiem fajnie pod względem zasięgu.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022

nabrU

Moderator
Pooglądaj stare filmy od Battery Life, gdy miał jeszcze ID.3 ;) Słowem wydana na PC dodatkowa kasa nijak nie zwracała się w ekonomice użytkowania samochodu.

Znalazłem:

 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Pooglądaj stare filmy od Battery Life, gdy miał jeszcze ID.3 ;) Słowem wydana na PC dodatkowa kasa nijak nie zwracała się w ekonomice użytkowania samochodu.
Ty też masz takie same spostrzeżenia (przez kilka lat w stajni miałeś ID.3).
 
Top