mecekbomba

Fachowiec
Szanowni forumowicze!

Rozważam zakup (czy też raczej leasing) id.7. Prośba o wskazanie wad pojazdu z Waszego punktu widzenia bowiem po oględzinach w salonie ja wad nie dostrzegam. Stylistyka rzecz gustu więc o to nie pytam.
Plusy:
1. wyposażenie (ogrzewana przednia szyba, matrixy, elektryczne fotele z masażem i wentylacją, ogrzewana przednia szyba, wyświetlacz kierowcy + HUD),
2. 6,5 s. do setki, napęd na tył. Mogłoby być lepiej ale nie jest źle,
3. 600 km WLTP.

Minusy:
1. skromny ekran kierowcy,
2. minimalistyczne wnętrze,
3. dotykowe przyciski na kierownicy,
4. brak bagażnika z przodu (dla mnie zupełnie nieistotne),
5. cena ale leasing VW wychodzi dobrze.

Jedyna alternatywa jaką widzę to Scenic ale suvów/crossoverów nie znoszę a i osiągi znacząco słabsze. ioniq6 też sporo kosztuje a wyposażenie i zasięg ma skromniejsze. Inna alternatywa to plugin. Passat plugin ma ponad 100 km zasięgu a rata wyniesie 2539 zł brutto (id.7. 3372 zł brutto). Obiektywnie paliwa za 800 zł miesięcznie na trasach nie przepalę.

Jakie są wady id.7. według Was? czy jest coś lepszego?
 

nabrU

Moderator
Miałem ID.3 z PC ale nie miałem do czego porównać bez PC, więc ja osobiście nic tu nie dopowiem.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Pooglądaj stare filmy od Battery Life, gdy miał jeszcze ID.3 ;) Słowem wydana na PC dodatkowa kasa nijak nie zwracała się w ekonomice użytkowania samochodu.

Znalazłem:
Podobne spostrzeżenia kojarzę dla e-Niro. Finansowo - nie opłaca się, ale czasem warto.
 

bbart79

Zadomawiam się
@nabrU ja tylko podzieliłem się informacjami jakich udzielił mi sprzedawca w salonie. Jeśli jest inaczej to należy to wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Muszę się jeszcze ID 7 przejechać, gdyż w sobotę wpadłem do salonu z doskoku i nie było możliwości aby odbyć jazdę testową. I napewno dopytam o koszty serwisowania bo nie może być tak, że sprzedawca swoje a później dostajesz dziwne rachunki.
 

nabrU

Moderator
Problem jest taki, że jak dzisiaj kupisz czy wynajmiesz ID.7 to i tak pytanie o koszt serwisu nie ma sensu. Bo odwiedzisz VW za równe 2 lata, wtedy cena przeglądu może być x1,5 czy x2 droższa (co zresztą widać również po koszcie planu serwisowego dla samochodów rodziny ID, bo do końca 2024 roku kosztował on jakieś £290, a dokładnie od 3 stycznia 2025 już £384).

Sugeruję, odwiedzić innego dealera VW i tam również (dla porównania) spytać o cenę przeglądu.
 

mecekbomba

Fachowiec
Wrzucę parę moich przemyśleń po pierwszych 7.000 km. Autko super, nie stwierdzam żadnych minusów których nie zauważyłem po jazdach testowych. Samochód odebrany z początkiem listopada i eksploatowany przez całą dotychczasową zimę w tym sporo tras autostradowych. Obecnie średnie zużycie 19,3 kWh. Zaniżane przez sporo tras do Zakopanego, zawyżane przez sporą ilość tras autostradą. Mam pompę ciepła i wydaje mi się że to jednak zakup konieczny przynajmniej przy mojej mniejszej baterii.

Nie miałem problemów z akumulatorem 12V i z samochodem nie ma generalnie problemów poza dwiema kwestiami: 1. Zepsuty reflektor, padł po 100 km, wymieniony na gwarancji. Dziwny temat bowiem stwierdzono uszkodzenie mechaniczne reflektora (uderzenie w transporcie, na placu dealera? Pojazd czekał na mnie prawie miesiąc przez problemy z leasingiem). 2. Awaria oprogramowania: nagle samochód „nie wiedział gdzie jest”, wskazywał błędną pozycję na mapie przez co wariowało odczytywanie danych o ograniczeniu prędkości. To samo zdarzało się w Octavii IV więc wiedziałem że to trzeba na spokojnie, następnego dnia mu przejdzie. I tak też było. Dramatu nie ma ale dziwne że błąd który był w Octavii dalej jest.

Generalnie jednak oprogramowanie w stosunku do O4 jest dopracowane a przede wszystkim nie ma problemów z aplikacją mobilną która mi wywalała się w O4 bardzo często. Oprogramowanie jest w wersji 5.0. więc są już wskazówki z Android Auto na head-up display. Szkoda że AA jak i sam system nie obsługuje streamingów, może dodadzą skoro jest apka Spotify?

Reflektory super, wycinają skutecznie ale mogłyby szybciej reagować zwłaszcza gdy samochód wyjeżdża z zakrętu, jest jednak progres. Nie ma natomiast progresu jeśli chodzi o czujnik deszczu, nie wiadomo wręcz czy wycieraczki chodzą w trybie automatycznym czy nie takie są skuteczne. Tym bardziej należy docenić możliwość sterowania nimi „z wajchy”. Harman Karton gra dobrze ale nie jest to B&W. Ważne że basy nie wskazują na błędy w montażu elementów wnętrza. Największym plusem są fotele z wentylacją i masażem, super też że nie łączą się z obligatoryjnym skórzanym wykończeniem.

Dzisiaj wybrałbym ten sam samochód, z tą samą konfiguracją (DCC by się przydało ale podobno jest głośne) chyba że starczyłoby na A6 e-tron.
 

CzerwonyKruk

Nowy na Forum
Pol roku temu miałem podobny dylemat. Miałem już mniejszego elektryka z liściem w nazwie i oglądałem wiele aut ale wybór padł na.... Tesle S Raven, taka jak ponizej:

Taki sam rocznik i przebieg z FSD i pneumatyka.
Średnio przy obecnej pogodzie zyzywa srednio 20-22kWh. Przy jeździe jak inne ICE w PL poniżej 18kWh a jak ICE w DE to zużyje nawet 35kWh.

Próbowałem wiele nowych BEV ale 5 letnia Tesla wygrała. Ważne żeby był to model Raven bo to najbardziej dopracowana Ska. Moja jest z NL i jest
 

nabrU

Moderator
@CzerwonyKruk, ale czy to post na temat wątku o ID.7? Zrobiłeś wpis o Tesli na podforum VW :oops:
 

CzerwonyKruk

Nowy na Forum
@CzerwonyKruk, ale czy to post na temat wątku o ID.7? Zrobiłeś wpis o Tesli na podforum VW :oops:
W tytule jest pytanie czy warto? Dlatego podałem tesle z 2019 roku, która wybrałem że względu na to że według mnie jest bardziej technologicznie zaawansowanym autem niz ID.7 z 2024.
To pokazuje jaka jest przepaść pomiędzy tesla a VW. Oczywiście o gustach nie dyskutuje i jeśli ktoś nie lubi wyglądu Tesli to niech kupi to co lubi.
Jednak FSD to dla mnie podstawa w aucie. Auto jedzie praktycznie samo. Dodatkowo mam gwarancję 8 lat bez limitu kilometrów więc śpię bezpiecznie. Mogę spać nawet w aucie w trybie kempingu podczas ladowania na SUC v.3 😀
 

Najnowsze dyskusje

Top