Planowanie trasy w ABRP

nabrU

Moderator
Oj coś chyba na siłę próbujesz mi udowodnić ;) i nie, nie komplikuje sobie zycia. W moim przypadku się mega sprawdziło, tyle. I właśnie tam gdzie jest duże zagęszczenie SuC ma znaczenie bo mniej czasu spędzasz na ładowarkach. Polecam kiedyś wypróbuj, serio.

Używałem ABRP od kwietnia 2021 w ID.3 gdzie jeszcze się do czegoś przydawał. W Tesli (czyli od sierpnia 2023) nie używam w ogóle (zaznaczam w UK - rozumiem że w PL może być inaczej). Serio, nie potrzebuję ABRP w samochodzie kompletnie jeśli samych SuC w promieniu 60km mam chyba 11 lokalizacji. Uwierz mi w takich warunkach navi Tesli radzi sobie wyśmienicie. Dlatego wcześniej pisałem, że jestem 'mało reprezentatywny'
 

to_masz

Posiadacz elektryka
Korzystałem do końca zeszłego roku z premium - potrafił lepiej przewidzieć zużycie niż Tesla dla danej trasy (Tesla zwykle zbyt zachowawczo podchodziła do tematu = zbyt długie ładowanie, o czym wspominał też @camel).

Premium ma łączność z autem po API (na forum ktoś wrzucał kiedyś jak te dane można za free wypychać z Teslamate) - dzięki temu domyślnie masz opcję aktualnego SOC w planowaniu trasy oraz kalibrację zużycia referencyjnego w stosunku do Twojego samochodu (ja to odbieram jako korektę domyślnego zużycia modelu do mojego egzemplarza bez wnikania czy to z powodu opon, felg, czy może SOH akumulatora).

Wydaje mi się, że premium super dokładnie przewiduje zużycie bez efektu pamięci poprzedniej trasy, tzn. jeśli jechałem po mieście, a planuję jazdę autostradami (z maks zadaną prędkością), to zużycie nie będzie zaniżone. Premium bierze pod uwagę chyba więcej aspektów pogody i ewentualne spowolnienie ruchu. W sumie zawsze byłem zadowolony.

Ale ze względu na to, że trasy robię głównie na zachód - jeżdżę bardziej spontanicznie - tam SuC nie brakuje, pierwsze 200km już Teslę ustawi na odpowiednie zużycie. Do tego teraz można ustawić docelowy SOC na ładowarce na 5%, więc na ABRP przestałem patrzeć 🤔
 

Makus

Pionier e-mobilności
A czy w wersji płatnej jest opcja nawigowania tak, by ładowarki proponował tylko przy restauracjach? Jak już mam stawać na postój, to wolę przy okazji coś zjeść, a w aplikacji opcji restauracji nie widzę, są tylko takie opcje jak na obrazku. A jeśli nie ma to jak sobie z tym radzicie? ABRP proponuję swoje i trzeba przeszukiwać dostępne po drodze stacje tak by coś zjeść? Nie znam trasy więc nie mogę z pamięci wybrać, a przeszukiwać trasę to trochę żmudne zadanie.
 

Attachments

  • IMG_2382.jpeg
    IMG_2382.jpeg
    250,2 KB · Liczba wyświetleń: 20

Jaceq

Pionier e-mobilności
A czy w wersji płatnej jest opcja nawigowania tak, by ładowarki proponował tylko przy restauracjach? Jak już mam stawać na postój, to wolę przy okazji coś zjeść, a w aplikacji opcji restauracji nie widzę, są tylko takie opcje jak na obrazku. A jeśli nie ma to jak sobie z tym radzicie? ABRP proponuję swoje i trzeba przeszukiwać dostępne po drodze stacje tak by coś zjeść? Nie znam trasy więc nie mogę z pamięci wybrać, a przeszukiwać trasę to trochę żmudne zadanie.
To możesz zrobić nawet w darmowej wersji. Najpierw wybierasz punkt (lub punkty) docelowe, następnie wybierasz "dodaj przystanek". Na kolejnym screenie masz "wyszukiwanie udogodnień". Wybierasz "restauracja" i wciskasz "plan". Otrzymasz listę ładowarek z restauracjami przy trasie :)
 

camel

Posiadacz elektryka
Ale ze względu na to, że trasy robię głównie na zachód - jeżdżę bardziej spontanicznie - tam SuC nie brakuje, pierwsze 200km już Teslę ustawi na odpowiednie zużycie. Do tego teraz można ustawić docelowy SOC na ładowarce na 5%, więc na ABRP przestałem patrzeć 🤔
Czy aby na pewno? sprawdzałem i mogę ustawić SoC ale w miejscu docelowym. Jak ustawiam 5%, albo 30% to nie oznacza że zmienia mi dojazd na 5% do poszczególnych superchargerów, a na tym mi zależy. Przydaje się właśnie gdy jadę "na zachód", gdzie dużo ładowarek, i chce jechać dynamicznie i mało czasu spędzać na ładowaniach.
 

Makus

Pionier e-mobilności
Czy aby na pewno? sprawdzałem i mogę ustawić SoC ale w miejscu docelowym. Jak ustawiam 5%, albo 30% to nie oznacza że zmienia mi dojazd na 5% do poszczególnych superchargerów, a na tym mi zależy. Przydaje się właśnie gdy jadę "na zachód", gdzie dużo ładowarek, i chce jechać dynamicznie i mało czasu spędzać na ładowaniach.
Te pośrednie ładowania dostrajasz ustawiając parametr czy chcesz najszybszy dojazd, najmniej ładowań ale długich czy najwięcej ale krótkich.
 

to_masz

Posiadacz elektryka
Czy aby na pewno? sprawdzałem i mogę ustawić SoC ale w miejscu docelowym. Jak ustawiam 5%, albo 30% to nie oznacza że zmienia mi dojazd na 5% do poszczególnych superchargerów, a na tym mi zależy. Przydaje się właśnie gdy jadę "na zachód", gdzie dużo ładowarek, i chce jechać dynamicznie i mało czasu spędzać na ładowaniach.
Teraz zwątpiłem 🤔 ostatnio jak jechałem, to dodałem sobie kilka ulubionych ładowarek i na pewno zmiana tego parametru wpływała na czas gotowości na ładowarce ... ale czy jakbym miał domyślnie zaplanowane ładowarki, to nie wiem czy też tak się zachowuje

Na pewno ABRP ma więcej ustawień, które w jasny sposób wpływają na wyliczenie potrzebnego SOC do kontynuowania podróży 🙃
 
Top