Greenway - informacje ogólne

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Jest stacja greenway 200kw koło Gorzowa Wielkopolskiego i już drugi raz dobrze rozgrzany tam wpadłem i byłem sam. Efekt 112kw/h. Czym to jest spowodowane? Na suc tesli Szczecin też szału nie ma. Zwykle ze 160 mi leci jak bateria jest dogrzana i ona dogrzewa sama do około 40-45, a podczas ładowania ma 58. Czy za mało nie grzeje tesla?
To chyba jest tak, że to auto samo wysyła informację do ładowarki jakie napięcie i prąd ma dostarczyć po kablu DC?
Czyli że auto steruje mocą ładowania zgodnie ze swoim profilem w oprogramowaniu, a nie ładowarka GW czy Tesli.

Trzeba by jeszcze spojrzeć w specyfikacje i normy, ale temperatury ładowania powyżej 60'C chyba już zaczynają być mało bezpieczne. A wg tego co piszesz, podczas ładowania już jest blisko tego progu => zbyt rozgrzana bateria?

Już znalazłem: Ze względów bezpieczeństwa nie zaleca się pracy w temperaturze powyżej optymalnej.
W temperaturze powyżej 65°C następuje odkładanie się metalicznego litu. Natomiast powyżej
80°C naruszona zostaje warstwa pasywna rozdzielająca elektrodę ujemną i elektrolit...
(dalej nie wnikajmy ;) )

Producenci aut dbają też, żeby nie zakatować akumulatora szybkim ładowaniem, tak żeby dożył tych 8 lat gwarancji i nie było roszczeń :)
Kolega z rocznym Lexusem mówił podobnie, że bardzo rzadko widuje w realu te obiecywane moce >150 kW, mimo że ładowarka ma potencjał, a samochód teoretycznie mógłby przyjąć chyba 180 kW.
 
Last edited:

daniel

Señor Meme Officer
Jest stacja greenway 200kw koło Gorzowa Wielkopolskiego i już drugi raz dobrze rozgrzany tam wpadłem i byłem sam. Efekt 112kw/h. Czym to jest spowodowane? Na suc tesli Szczecin też szału nie ma. Zwykle ze 160 mi leci jak bateria jest dogrzana i ona dogrzewa sama do około 40-45, a podczas ładowania ma 58. Czy za mało nie grzeje tesla?
Może ograniczenie amperów na kablu?
 

KrzysztofFly

Moderator
Jest stacja greenway 200kw koło Gorzowa Wielkopolskiego i już drugi raz dobrze rozgrzany tam wpadłem i byłem sam. Efekt 112kw/h. Czym to jest spowodowane? Na suc tesli Szczecin też szału nie ma. Zwykle ze 160 mi leci jak bateria jest dogrzana i ona dogrzewa sama do około 40-45, a podczas ładowania ma 58. Czy za mało nie grzeje tesla?
Pewnie gdybyś dopisał jaki miałeś SOC, to można by to było zweryfikować z krzywą ładowania.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Zakres napięcia w Tesli to 275-400V. Zazwyczaj ładowarki maja maks 500A więc mimo że ładowarka może mieć 200kW to dla Tesli raczej dostępne jest 140kW-160kW. Moze ta ma limit 400A wtedy 110-130kW. Jeśli moc delikatnie rośnie wraz ze wzrostem SoC to znaczy ze właśnie prąd jest ograniczeniem.

Jednak na plugshare ludzie z Tesli raportują maks ~140 a użytkownicy BMW ( z instalacją 400V) 190kW+ wiec sam nie wiem co może być przyczyną.
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Jest stacja greenway 200kw koło Gorzowa Wielkopolskiego i już drugi raz dobrze rozgrzany tam wpadłem i byłem sam. Efekt 112kw/h. Czym to jest spowodowane? Na suc tesli Szczecin też szału nie ma. Zwykle ze 160 mi leci jak bateria jest dogrzana i ona dogrzewa sama do około 40-45, a podczas ładowania ma 58. Czy za mało nie grzeje tesla?
Powyżej 160 kW to masz raptem w przedziale 5-35% SoC.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Ładowarki greenway w temp. poniżej 0 są bardzo niepewne.
Kolejny raz się o tym przekonuje.
W tym tygodniu rano mamy po -10 -8.

W poniedziałek rano ładowarka przy A4 BP Strzelce opolskie. 200kW nie zaczyna ładować, albo przerywa po 1min.

Wtorek Amic Żory 150kw to samo, przy 3 próbie rusza, ładuje 70-90kw

Środa S8 Węzeł Syców 150kw to samo, Zaczyna ładować po chwili wyłącza się na czerwono, po kilku próbach ładowarka całkowicie jest niedostępna. Następna GW przy S8 Chata Walichnowska 140Kw w aplikacji wyświetla że niedostępna.

Dwa tygodnie temu S8 KFC Rokicińska Łódź 5x200kw, -8, wszystko wyłączone.

Musiałem zbaczać zctrasy i jechać do innych ładowarek, Suc, Ionity, powerDot a te uruchomiły się bez problemu mimo takich samych temp.

Z czego to wynika? wyłączają ogrzewanie ładowarek przy takich temperaturach? Czy po prostu mam pecha?
 

Jusand

Posiadacz elektryka
Ładowarki greenway w temp. poniżej 0 są bardzo niepewne.
Kolejny raz się o tym przekonuje.
W tym tygodniu rano mamy po -10 -8.

W poniedziałek rano ładowarka przy A4 BP Strzelce opolskie. 200kW nie zaczyna ładować, albo przerywa po 1min.

Wtorek Amic Żory 150kw to samo, przy 3 próbie rusza, ładuje 70-90kw

Środa S8 Węzeł Syców 150kw to samo, Zaczyna ładować po chwili wyłącza się na czerwono, po kilku próbach ładowarka całkowicie jest niedostępna. Następna GW przy S8 Chata Walichnowska 140Kw w aplikacji wyświetla że niedostępna.

Dwa tygodnie temu S8 KFC Rokicińska Łódź 5x200kw, -8, wszystko wyłączone.

Musiałem zbaczać zctrasy i jechać do innych ładowarek, Suc, Ionity, powerDot a te uruchomiły się bez problemu mimo takich samych temp.

Z czego to wynika? wyłączają ogrzewanie ładowarek przy takich temperaturach? Czy po prostu mam pecha?
Mi wczoraj przy -8 w Piotrkowie przy Auchan też 3 razy przerwało, w tym jak byłem w sklepie i musiałem wracać. A ładowałem tylko 20 kWh.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Mi wczoraj przy -8 w Piotrkowie przy Auchan też 3 razy przerwało, w tym jak byłem w sklepie i musiałem wracać. A ładowałem tylko 20 kWh.
jest to wkurzające i u mnie powoduję że w takich temp będę planował inaczej ładowania, jak jest ciepło to nie mam z GW takich problemów.

albo ich ładowarki nie radzą sobie z takimi temp. albo dla oszczędności wyłączone mają utrzymanie w gotowości albo mój TMY z nimi nie współpracuje.
 

cooler

Pionier e-mobilności
jest to wkurzające i u mnie powoduję że w takich temp będę planował inaczej ładowania, jak jest ciepło to nie mam z GW takich problemów.

albo ich ładowarki nie radzą sobie z takimi temp. albo dla oszczędności wyłączone mają utrzymanie w gotowości albo mój TMY z nimi nie współpracuje.
Chyba standard zimą:
Miałem na mrozie przerwane ładowanie na stacji Polenergii na A2 niedaleko Poznania, machnąłem ręką i popędziłem dalej do Luźmierza, ale następnego dnia zadzwoniłem na BOK żeby się dowiedzieć czy problemem było moje konto, karta płatnicza czy samochód - powiedzieli że to wina ładowarki, źle działają na mrozie (było -11), próbować do skutku.

Naprawdę żałowałem że nie pojechałem ICE (mam darmowe SC), mam spod Wawy do Poznania 300km i zrobiłbym to ICE w max 2.5h jak nie w 2h, a Teslą z tymi podejściami do ładowarek wyszło ponad 4h:

- 27 minut w SC Poznań (31kW mocy ładowana średnio) - odjechałem dalej po wyczerpaniu czasu parkingu, naładowałem raptem 12kWh, rozgrzewałem samochód przed przyjazdem z lotniska + pałowałem ostro ze świateł zgodnie z efektem yoyo Bjorna by rozgrzać baterię (a trzeba było jechać jak najdalej i nie marnować czasu)
- ok 30 minut na Polenergii przy A2 (poszło na stacji 300kW tylko 55kW średnio), nie mogło parę razy wystartować, potem przerwało przy 68% - ale doładowałem 14 kWh zużywając 17kWh
- 30 minut od 3 do 74% na SC Lućmierz wyszło 103kW średniej mocy ładowania (!) więc jednak się da szybciej zimą niż nasi lokalni championi.

BEV zimą to zło. Zostawcie sobie jednak ICE na takie okazje.
 
Top