Greenway - informacje ogólne

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Jest stacja greenway 200kw koło Gorzowa Wielkopolskiego i już drugi raz dobrze rozgrzany tam wpadłem i byłem sam. Efekt 112kw/h. Czym to jest spowodowane? Na suc tesli Szczecin też szału nie ma. Zwykle ze 160 mi leci jak bateria jest dogrzana i ona dogrzewa sama do około 40-45, a podczas ładowania ma 58. Czy za mało nie grzeje tesla?
To chyba jest tak, że to auto samo wysyła informację do ładowarki jakie napięcie i prąd ma dostarczyć po kablu DC?
Czyli że auto steruje mocą ładowania zgodnie ze swoim profilem w oprogramowaniu, a nie ładowarka GW czy Tesli.

Trzeba by jeszcze spojrzeć w specyfikacje i normy, ale temperatury ładowania powyżej 60'C chyba już zaczynają być mało bezpieczne. A wg tego co piszesz, podczas ładowania już jest blisko tego progu => zbyt rozgrzana bateria?

Już znalazłem: Ze względów bezpieczeństwa nie zaleca się pracy w temperaturze powyżej optymalnej.
W temperaturze powyżej 65°C następuje odkładanie się metalicznego litu. Natomiast powyżej
80°C naruszona zostaje warstwa pasywna rozdzielająca elektrodę ujemną i elektrolit...
(dalej nie wnikajmy ;) )

Producenci aut dbają też, żeby nie zakatować akumulatora szybkim ładowaniem, tak żeby dożył tych 8 lat gwarancji i nie było roszczeń :)
Kolega z rocznym Lexusem mówił podobnie, że bardzo rzadko widuje w realu te obiecywane moce >150 kW, mimo że ładowarka ma potencjał, a samochód teoretycznie mógłby przyjąć chyba 180 kW.
 
Last edited:

daniel

Señor Meme Officer
Jest stacja greenway 200kw koło Gorzowa Wielkopolskiego i już drugi raz dobrze rozgrzany tam wpadłem i byłem sam. Efekt 112kw/h. Czym to jest spowodowane? Na suc tesli Szczecin też szału nie ma. Zwykle ze 160 mi leci jak bateria jest dogrzana i ona dogrzewa sama do około 40-45, a podczas ładowania ma 58. Czy za mało nie grzeje tesla?
Może ograniczenie amperów na kablu?
 

KrzysztofFly

Moderator
Jest stacja greenway 200kw koło Gorzowa Wielkopolskiego i już drugi raz dobrze rozgrzany tam wpadłem i byłem sam. Efekt 112kw/h. Czym to jest spowodowane? Na suc tesli Szczecin też szału nie ma. Zwykle ze 160 mi leci jak bateria jest dogrzana i ona dogrzewa sama do około 40-45, a podczas ładowania ma 58. Czy za mało nie grzeje tesla?
Pewnie gdybyś dopisał jaki miałeś SOC, to można by to było zweryfikować z krzywą ładowania.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Zakres napięcia w Tesli to 275-400V. Zazwyczaj ładowarki maja maks 500A więc mimo że ładowarka może mieć 200kW to dla Tesli raczej dostępne jest 140kW-160kW. Moze ta ma limit 400A wtedy 110-130kW. Jeśli moc delikatnie rośnie wraz ze wzrostem SoC to znaczy ze właśnie prąd jest ograniczeniem.

Jednak na plugshare ludzie z Tesli raportują maks ~140 a użytkownicy BMW ( z instalacją 400V) 190kW+ wiec sam nie wiem co może być przyczyną.
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Jest stacja greenway 200kw koło Gorzowa Wielkopolskiego i już drugi raz dobrze rozgrzany tam wpadłem i byłem sam. Efekt 112kw/h. Czym to jest spowodowane? Na suc tesli Szczecin też szału nie ma. Zwykle ze 160 mi leci jak bateria jest dogrzana i ona dogrzewa sama do około 40-45, a podczas ładowania ma 58. Czy za mało nie grzeje tesla?
Powyżej 160 kW to masz raptem w przedziale 5-35% SoC.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Ładowarki greenway w temp. poniżej 0 są bardzo niepewne.
Kolejny raz się o tym przekonuje.
W tym tygodniu rano mamy po -10 -8.

W poniedziałek rano ładowarka przy A4 BP Strzelce opolskie. 200kW nie zaczyna ładować, albo przerywa po 1min.

Wtorek Amic Żory 150kw to samo, przy 3 próbie rusza, ładuje 70-90kw

Środa S8 Węzeł Syców 150kw to samo, Zaczyna ładować po chwili wyłącza się na czerwono, po kilku próbach ładowarka całkowicie jest niedostępna. Następna GW przy S8 Chata Walichnowska 140Kw w aplikacji wyświetla że niedostępna.

Dwa tygodnie temu S8 KFC Rokicińska Łódź 5x200kw, -8, wszystko wyłączone.

Musiałem zbaczać zctrasy i jechać do innych ładowarek, Suc, Ionity, powerDot a te uruchomiły się bez problemu mimo takich samych temp.

Z czego to wynika? wyłączają ogrzewanie ładowarek przy takich temperaturach? Czy po prostu mam pecha?
 

Jusand

Posiadacz elektryka
Ładowarki greenway w temp. poniżej 0 są bardzo niepewne.
Kolejny raz się o tym przekonuje.
W tym tygodniu rano mamy po -10 -8.

W poniedziałek rano ładowarka przy A4 BP Strzelce opolskie. 200kW nie zaczyna ładować, albo przerywa po 1min.

Wtorek Amic Żory 150kw to samo, przy 3 próbie rusza, ładuje 70-90kw

Środa S8 Węzeł Syców 150kw to samo, Zaczyna ładować po chwili wyłącza się na czerwono, po kilku próbach ładowarka całkowicie jest niedostępna. Następna GW przy S8 Chata Walichnowska 140Kw w aplikacji wyświetla że niedostępna.

Dwa tygodnie temu S8 KFC Rokicińska Łódź 5x200kw, -8, wszystko wyłączone.

Musiałem zbaczać zctrasy i jechać do innych ładowarek, Suc, Ionity, powerDot a te uruchomiły się bez problemu mimo takich samych temp.

Z czego to wynika? wyłączają ogrzewanie ładowarek przy takich temperaturach? Czy po prostu mam pecha?
Mi wczoraj przy -8 w Piotrkowie przy Auchan też 3 razy przerwało, w tym jak byłem w sklepie i musiałem wracać. A ładowałem tylko 20 kWh.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Mi wczoraj przy -8 w Piotrkowie przy Auchan też 3 razy przerwało, w tym jak byłem w sklepie i musiałem wracać. A ładowałem tylko 20 kWh.
jest to wkurzające i u mnie powoduję że w takich temp będę planował inaczej ładowania, jak jest ciepło to nie mam z GW takich problemów.

albo ich ładowarki nie radzą sobie z takimi temp. albo dla oszczędności wyłączone mają utrzymanie w gotowości albo mój TMY z nimi nie współpracuje.
 

cooler

Pionier e-mobilności
jest to wkurzające i u mnie powoduję że w takich temp będę planował inaczej ładowania, jak jest ciepło to nie mam z GW takich problemów.

albo ich ładowarki nie radzą sobie z takimi temp. albo dla oszczędności wyłączone mają utrzymanie w gotowości albo mój TMY z nimi nie współpracuje.
Chyba standard zimą:
Miałem na mrozie przerwane ładowanie na stacji Polenergii na A2 niedaleko Poznania, machnąłem ręką i popędziłem dalej do Luźmierza, ale następnego dnia zadzwoniłem na BOK żeby się dowiedzieć czy problemem było moje konto, karta płatnicza czy samochód - powiedzieli że to wina ładowarki, źle działają na mrozie (było -11), próbować do skutku.

Naprawdę żałowałem że nie pojechałem ICE (mam darmowe SC), mam spod Wawy do Poznania 300km i zrobiłbym to ICE w max 2.5h jak nie w 2h, a Teslą z tymi podejściami do ładowarek wyszło ponad 4h:

- 27 minut w SC Poznań (31kW mocy ładowana średnio) - odjechałem dalej po wyczerpaniu czasu parkingu, naładowałem raptem 12kWh, rozgrzewałem samochód przed przyjazdem z lotniska + pałowałem ostro ze świateł zgodnie z efektem yoyo Bjorna by rozgrzać baterię (a trzeba było jechać jak najdalej i nie marnować czasu)
- ok 30 minut na Polenergii przy A2 (poszło na stacji 300kW tylko 55kW średnio), nie mogło parę razy wystartować, potem przerwało przy 68% - ale doładowałem 14 kWh zużywając 17kWh
- 30 minut od 3 do 74% na SC Lućmierz wyszło 103kW średniej mocy ładowania (!) więc jednak się da szybciej zimą niż nasi lokalni championi.

BEV zimą to zło. Zostawcie sobie jednak ICE na takie okazje.
 

Najnowsze dyskusje

Top