Tesla traci swoją zajfejność - Tesla Bjorn wie co mówi

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Ale to nie jest takie proste. Ktos pisal ze musieli by do tego od nowa homologacje robic.
wydaje mi się, że nie wszystko wymaga pełnej homologacji. Poprawki i aktualizacje są dozwolone.
Ale może mi się to wydaje... :)
 

mdz

Zadomawiam się
Proces powolnej degradacji się oprogramowania w czasie jest tak powszechny, że doczekał się nawet strony na wikipedii: https://en.wikipedia.org/wiki/Enshittification

"Doctorow has described the process of enshittification as happening through "twiddling": the continual adjustment of the parameters of the system in search of marginal improvements of profits, without regard to any other goal."

W tym przypadku Tesla próbuje na siłę oszczędzić ("marginal improvements of profits") ignorując oczekiwania użytkowników (dźwignia kierunkowskazów, większa bateria) i raczej nie skończy się to dla niej dobrze. W przypadku wbudowanego oprogramowania sytuacja jest pewnie podobna.
 

zlp

Pionier e-mobilności
No nie.
Jeśli chodzi o Teslę, to fakt, że sprzętowo oszczędza, ale nie można powiedzieć, że oprogramowanie się starzeje.
Wręcz odwrotnie, w Tesli oprogramowanie mocno się rozwija:
1739955012776.png
 

krzyss

Pionier e-mobilności
wydaje mi się, że nie wszystko wymaga pełnej homologacji. Poprawki i aktualizacje są dozwolone.
Ale może mi się to wydaje... :)
Poprawki i aktualizacje to pewnie temat przemilczany przez tesle.
Juz sam pakiet boost ktory ja mam dokupiony dla mnie zmienia homologacje.

Jesli do kierunkowskazow uzywamy nagle manetki zamiast guzikow to dla mnie to by byla istotna zmiana.

Nie homologuje sie czesci w takim wypadku, tylko przeprowadza cala homologacje dla pojazdu.

Wiem z doswiadczenia jak wyglada homologacja dla przyczep takich transportowych, i tam zmiana rozmiaru opony wymusila wykonanie homologacji ponownie na cala przyczepe.

Kazdy producent robi to tak aby jemu bylo wygodnie. Dodanie manetek w HL oceniam na malo realne, pewnie wydadza to w nowym „lifcie”. No i podobno manetka w Y jest uposledzona, ktos juz to potwierdzil ?
 

eimi

Pionier e-mobilności
Juz sam pakiet boost ktory ja mam dokupiony dla mnie zmienia homologacje.
Tesla była homologowana z Boostem, jednak na starcie go zabrano, żeby klient za niego dodatkowo płacił. Wystarczy zobaczyć jaką masz moc w homologacji - jest z boostem.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Tesla była homologowana z Boostem, jednak na starcie go zabrano, żeby klient za niego dodatkowo płacił. Wystarczy zobaczyć jaką masz moc w homologacji - jest z boostem.
To Ci co nie maja boostu maja wpisane w dowodzie wieksza moc niz maja realnie ???


I druga sprawa, swiatla matrycowe, to tez chyba temat homologacyjny… w 2020 tylko sie o tym mowilo. A wprowadzili w 2024? Nie powinno byc to homologowane ?
 

eimi

Pionier e-mobilności
To Ci co nie maja boostu maja wpisane w dowodzie wieksza moc niz maja realnie ???
Dokładnie tak. Wiem kurestwo, i jeszcze ludzie za to płacą z bananem na twarzy. Mistrzowie PR ;)
 

zlp

Pionier e-mobilności
Płaciłeś za bosta?
Nie płaciłeś.
Więc w czym widzisz problem?
Bo mam wrażenie, że czytam mistrza Januszostwa.
Gdyby wpisali Ci w papiery mniejszą moc, później kupiłbyś bosta, to zmieniałbyś moc w dokumentach?
A w razie jakiegoś wypadku i problemów, to znając życie wina i kurestwo byłoby dalej po stronie Tesli, bo moc w papierach była za mała.
Bost to nie jest podrasowanie motoroweru, a w razie jakiejś kolizji ubezpieczyciele chętnie wykorzystaliby fakt, że moc jest większa niż w dokumentach.
 
Last edited:

Fenrise

Pionier e-mobilności
Biorą przykład z innych branż ;)

Vide "płatne DLC" w grach.

Choć można na to patrzeć dwojako (zależy po której stronie kościoła Tesli ktoś się znajduje ;)) Wyzysk i sprzedawanie nie pełnego produktu, lub możliwość "upgrade" samochodu jakiego nie dają inni producenci.

Mozesz kupić auto "okrojone", ale taniej i dodatkowe możliwości odblokować sobie później lub wcale, w zależności czy bazowe parametry nam wystarczają. Albo wydać od razu więcej na auto z "pełnym potencjałem". Koniec końców wyjdzie na to samo.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Tesla nie pierwsza to robi, sporo producentów legacy oferowało chiptuning fabryczny robiony po zakupie w salonie(po prostu uniwersalny program na większą moc). Np. Volvo Polestar.
 
Top