Zimowa wycieczka do Szyczyrku Enyaqiem, bardzo czasochłonna

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
Co do odległości i Szczyrku mam trochę bliżej niż wawa, start z Łowicza 340km.
A Szczyrk, bo nie ma innego dużego ośrodka w akceptowalnej odległości
Łączki Wiślańskie mnie nie interesują, Czantoria nadaje się tylko po świeżych dostawach śniegu, inaczej jest to lodowisko. Bardzo lubię Pilsko, ale w tym roku orczyki na górę nie działają, dla samej Buczynki nie chce mi się tam dokładać 40min. To że w Wiśle są krzesła to nie argument, my potrzebujemy dużej góry, infastruktura ąz tak ważna nie jest.
Muldy, odsypy po godzinie 13 są wszędzie, chyba że jeździsz po czymś płaskim jak Białka to trochę mniej.
Kolejek w Szczyrku w tym roku nie uświadczyłem, a byłem chyba 4 niedziele od czasów Nowego Roku. Jedynie może na samą górę Małe Skrzyczne/Zbójnicka Kopa, ale z tej kolei korzystam jedynie transferowe na Duże Skrzyczne. Kolejki w Szczyrku były na Sylwestra, dali du...., ii poszła fama na całą zimę. Nigdy tak tam nie ujeździłem się jak w tym roku.

To dopiero by towarzystwo zirytowało się:):):). myślę że wolą doładować się i wypić kawę, zjeść coś na orlenie, ale 100km/h jest nie do zaakceptowania. 120km/h -

200kw nic nie da, auto więcej nie przyjmie na zimnej baterii
na przyszłość nikt nie wskoczy do takiej furmanki
ale w tej okolicy co piszesz nie mogę znaleźć ładowarki 200kw tylko 100 a dodatkowo jak inni wspominają to często jest niżej pomimo podobnych warunków jak na innych ładowarkach
 

KrzysztofFly

Moderator
Co do wyjazdu na 1 dzień, jeden gotuje rosół inny idzie do knajpy, trzeci do szwagra na zakrapiany obijad, a my jeździmy na narty. Wyjazdy na noc nie wychodzą, nie raz testowane, integracja do późna w nocy, rano nie ma komu wstać, a jak jeszcze nocleg ze śniadankiem, to na stoku o 10h, jak wszystkie pikniki co na ferie przyjechały.
Jak się jedzie na 1 dzień na narty, to nie ma czasu do stracenia ;)
1740424661147.png
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Jakoś nigdy nie byłem fanem jazdy w Polsce, wyjątkiem był Kasprowy, ale to dawno było. Przeważnie spędzaliśmy na deskach 4 tygodnie w roku. Tydzień lodowiec 2 tygodnie z dziećmi w ferie i weekend majowy. jeździliśmy na Pilsku ale wtedy człowiek młodszy był, a raz dałem się namówić na wyjazd w sobotę na Mosorny Groń. Podjechaliśmy pod stok zobaczyłem czarne kropki ludzi na śniegu nie mających gdzie jeździć i kanapę która dostarczala kolejnych na górę aby skutecznie sobie wybić z głowy jazdę. Po latach nastąpił przesyt tą fabryką na śniegu i zaczęliśmy chodzić w rakietach. kwintesencja narciarstwa dla mnie to ta na fotkach, pierwsi na stoku, bo tam mieszkaliśmy i zanim nawet w weekend ktoś dojechał na górę to my już mieliśmy dobrze rozgrzane kolana
 

Attachments

  • 12486198643_ca512c8894_o_Original.jpeg
    12486198643_ca512c8894_o_Original.jpeg
    963,7 KB · Liczba wyświetleń: 71
  • 12486696064_2f9828866b_o_Original.jpeg
    12486696064_2f9828866b_o_Original.jpeg
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 69
  • 12486551054_bd3eecbf1a_o_Original.jpeg
    12486551054_bd3eecbf1a_o_Original.jpeg
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 69

Ev3

Pionier e-mobilności
Wychodzi na to, że BEV jako jedyny samochód w domu będzie rozwiązaniem dla mocno ograniczonej grupy klientów.
Wręcz przeciwnie - mocno ograniczona grupa klientów, która się zawsze spieszy, nie powinna się nimi interesować.
Przy okazji - bev pozwala (bo trochę wymusza) w życiu zwolnić - a to tylko pozytyw.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Nie uważałeś, gdy pisałem, że podgrzewanie baterii jest w VAG w samochodach wyprodukowanych od połowy 2024, prawda?
Nie, bo nie napisałeś, że przed połową 2024 roku ich auta są nieużywalne (zimą).
To bym zauważył.
Pewnie znowu Ci się "zapomniało" że to polskie forum i polski klimat.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Infra nie miała tu żadnego znaczenia, najpierw wyszło zajebiste zużycie przy mrozie
A jakiego się spodziewałeś?
Tyle to zimą potrafił spalić nawet dość oszczędny Soul, a co dopiero kloc w rodzaju Enyaqa.

Patrząc na zimowe testy 1000 km Grzyba, auta o tych gabarytach są przyzwoite, jeśli mieszczą się w 30 kWh.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Wręcz przeciwnie - mocno ograniczona grupa klientów, która się zawsze spieszy, nie powinna się nimi interesować.
Przy okazji - bev pozwala (bo trochę wymusza) w życiu zwolnić - a to tylko pozytyw.
Fajnie zobrazowuje to test EVklubu:

VW miał taki sam czas przejazdu co ice, ale koszt 2-3 razy niższy.

A np. Kia, nawet z doładowaniem, straciła raptem 20 minut.
Akurat na toaletę albo kanapkę po drodze.
Też dramatu nie ma, myślałem że będzie gorzej.
 

nabrU

Moderator
Nie, bo nie napisałeś, że przed połową 2024 roku ich auta są nieużywalne (zimą).
To bym zauważył.

Zapytam: a od którego roku Ioniq 5 ma podgrzewanie baterii z 'palca' (o ile ma)? :p

Pewnie znowu Ci się "zapomniało" że to polskie forum i polski klimat.

A czy VAG robi elektryki osobno na Polskę i resztę świata, że przywołujesz ten temat? Czy po prostu chciałeś być dla mnie 'grzeczny' (jak zwykle)? ;)
 
Top