Zimowa wycieczka do Szyczyrku Enyaqiem, bardzo czasochłonna

Nestor

Fachowiec
Ja dorzuce tylko taka anegdotyczną obserwację z podróży. Co prawda nie ze Szczyrku.

W lutym bylismy w Livigno, z racji tego, że mysle nad Elroq, rozglądałem się za elektrykami w okolicy.
Nocą było stabilne -16c, w dzień lepiej ale glownie na minusie.

To co mnie zaskoczylo, to ilosc elektryków na Dunskich blachach. To jest jakies 1300km z kopenhagi, ostatnie 200-300km przez rejony alpejsko-gorskie.

Duzo ID7, tesle roznej masci, jakies skody. Ciekawe czy tez doswiadczyli takiego znoju jak OP? Mimo wszystko dojechali, razem ze sprzetem.

Miejscowka pod EV taka dosyc srednia, wg ABRP szybkich ladowarek jak na lekarstwo, ale moze ludzie ładuja sie przez noc w hotelach?

Swoją drogą jestem ciekaw jaka jest rzeczywista wydajnosc pompy ciepla w MEBach? Planuje jeden taki wyjazd w roku, pompa moze kupic 100km na 1000? Te 5k+ nigdy sie nie zwroci, a czasowo to jest dodatkowe 15 minut w kazda strone?
Lokalnie BEV mozna jechac z wrocka na czarną/zieleniec bez ładowania po drodze, nawet bez pompy. W miescie auto i tak zawsze nabite do 80% rano.

Jakie sa wasze doswiadczenia?
 

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
Ja dorzuce tylko taka anegdotyczną obserwację z podróży. Co prawda nie ze Szczyrku.

W lutym bylismy w Livigno, z racji tego, że mysle nad Elroq, rozglądałem się za elektrykami w okolicy.
Nocą było stabilne -16c, w dzień lepiej ale glownie na minusie.

To co mnie zaskoczylo, to ilosc elektryków na Dunskich blachach. To jest jakies 1300km z kopenhagi, ostatnie 200-300km przez rejony alpejsko-gorskie.

Duzo ID7, tesle roznej masci, jakies skody. Ciekawe czy tez doswiadczyli takiego znoju jak OP? Mimo wszystko dojechali, razem ze sprzetem.

Miejscowka pod EV taka dosyc srednia, wg ABRP szybkich ladowarek jak na lekarstwo, ale moze ludzie ładuja sie przez noc w hotelach?

Swoją drogą jestem ciekaw jaka jest rzeczywista wydajnosc pompy ciepla w MEBach? Planuje jeden taki wyjazd w roku, pompa moze kupic 100km na 1000? Te 5k+ nigdy sie nie zwroci, a czasowo to jest dodatkowe 15 minut w kazda strone?
Lokalnie BEV mozna jechac z wrocka na czarną/zieleniec bez ładowania po drodze, nawet bez pompy. W miescie auto i tak zawsze nabite do 80% rano.

Jakie sa wasze doswiadczenia?
z Dani w Alpy po drodze to masz tyle ładowarek że możesz jechać bez planowania jak w podróż na Marsa tylko wg nawigacji i zawsze coś zadziała.
 

nabrU

Moderator
z Dani w Alpy po drodze to masz tyle ładowarek że możesz jechać bez planowania jak w podróż na Marsa tylko wg nawigacji i zawsze coś zadziała.

Dokładnie, z uporem maniaka piszę, że infra to podstawa (niekoniecznie wielka bateria), ale niewielu mi wierzy :p Poza tym Dania robi się drugą Norwegią w Europie więc niedługo tylko elektrykami będą przyjeżdżać ;)
 

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
Dokładnie, z uporem maniaka piszę, że infra to podstawa (niekoniecznie wielka bateria), ale niewielu mi wierzy :p Poza tym Dania robi się drugą Norwegią w Europie więc niedługo tylko elektrykami będą przyjeżdżać ;)
a ceny u nich DC jak u nas AC w domu
 

KrzysztofFly

Moderator
Miejscowka pod EV taka dosyc srednia, wg ABRP szybkich ladowarek jak na lekarstwo, ale moze ludzie ładuja sie przez noc w hotelach?
@cezbar I @nabrU myślę, że @Nestor w tym fragmencie miał na myśli samo Livignio, a nie całą trasę do Livignio ;). Sam kiedyś zerkałem na Plugshare i faktycznie nie było tam na miejscu zbyt wiele opcji naładowania samochodu. Sądzę jednak, że pewnie bez problemu da się tam dogadać i doładować na kwaterze.
 

windowsowy27

Nowy na Forum
A czy VAG robi elektryki osobno na Polskę i resztę świata, że przywołujesz ten temat? Czy po prostu chciałeś być dla mnie 'grzeczny' (jak zwykle)? ;)

Wcale mu się nie dziwię, sam od dawna śledzę to forum i nic tak nie wkurza jak ktoś ciągle spamuje kompletnie nie na temat o drugim końcu świata w większości tematów. Jak ktoś będzie chciał poczytać o sytuacji w UK to pójdzie na tamtejsze forum.
 

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
@cezbar I @nabrU myślę, że @Nestor w tym fragmencie miał na myśli samo Livignio, a nie całą trasę do Livignio ;). Sam kiedyś zerkałem na Plugshare i faktycznie nie było tam na miejscu zbyt wiele opcji naładowania samochodu. Sądzę jednak, że pewnie bez problemu da się tam dogadać i doładować na kwaterze.
ładujesz wcześniej na 80 jedziesz na miejsce a wracając i tak jest z górki to przez pierwsze 50km-100km pewnie tylko odzyskujesz energie :)
a nawet niezalecane jest ładować się na 100 przy dużym długim zjeździe w dół
bo silnikiem nie możesz hamować.

sprawdziłem w abrp z najbliższego SUC zuzycie okolo 45% a z powrotem 20%
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Wcale mu się nie dziwię, sam od dawna śledzę to forum i nic tak nie wkurza jak ktoś ciągle spamuje kompletnie nie na temat o drugim końcu świata w większości tematów. Jak ktoś będzie chciał poczytać o sytuacji w UK to pójdzie na tamtejsze forum.

Wskaż gdzie w tym wątku jest słowo o UK i kto i dlaczego wyciąga moje miejsce zamieszkania.
Też wyciągasz 'alergię' nawet jak nie trzeba? Dobrze to o Tobie nie świadczy...
 

KrzysztofFly

Moderator
ładujesz wcześniej na 80 jedziesz na miejsce a wracając i tak jest z górki to przez pierwsze 50km-100km pewnie tylko odzyskujesz energie :)
W Livignio byłem dwa razy kilka lat temu i z tego co pamiętam, to pierwsze kilometry są raczej pod górkę ;)
 

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
W Livignio byłem dwa razy kilka lat temu i z tego co pamiętam, to pierwsze kilometry są raczej pod górkę ;)
ale liczy się cała trasa.
sprawdziłem w abrp z najbliższego SUC (Landquart, Switzerland (Pay to Park)) doLivignio zuzycie okolo 45% a z powrotem 20%
 
Top