Ładowarka przy hotelu

Robsonics

Posiadacz elektryka

zlp

Pionier e-mobilności
Rabini nie są zgodni.
@Robur82 myśli, że taryfa C11 obsłuży hotel z ładowarką. Niestety nie obsłuży. A koszty stałe taryfy C21 są 3 razy większe.
W taryfach przemysłowych cena energii to tylko część kosztów.
Poniżej faktura z taryfą C22A. Zużycie prądu 0kWh (prosument)
1740751797947.png
 
Last edited:

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Jak jest za 3zł i są inne sporo tańsze ładowarki w okolicy to dla mnie mogło by go nie być.
Większość tutaj myśli sobie, że hotele bazują na domowych taryfach i kupują prąd po 1zł z groszami.
Niestety, wygląda to zupełnie inaczej. Taryfy przemysłowe to zupełnie inne ceny i dodatkowe koszty. Nikt nie ładuje, bo nawet biorąc statystycznie na 200 pokoi może 1 gość ma elektryka, którego i tak ładuje gdzieś na ładowarce, bo po prostu jest taniej.
Taryfy dla firm obecnie wychodzą lepiej niż taryfy dla gospodarstw domowych. Energia tanieje, hostuję 2 szafy sprzętu w data center i płacę koło 1,18/kwh i to jest koszt z gwarantowanym zasilaniem(ups) oraz chłodzeniem.
 

zlp

Pionier e-mobilności
I do tego chcesz ładowarkę podłączyć, czy cały hotel?
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Wolę ładowanie w hotelu za 3 pln niż jeżdżenie po okolicy i szukanie ładowarek których nie ma. Trzeba się już przyzwyczaić do tego, że ładowarki będą płatne tak samo jak parkingi - ludzie będą płacić tyle ile hotel uzna za stosowne.
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
A koszty stałe taryfy C21 są 3 razy większe.
W taryfach przemysłowych cena energii to tylko część kosztów.
Ale hotel już ponosi te koszty. Jeżeli instalacja ładowarki nie wymaga zwiększenia mocy to jej eksploatacja nie zwiększa tych kosztów więc hotel nie musi ustalać śmiesznie wysokiego kosztu za kWh szczególnie że, o ile dobrze czytam, z przykładu który podałeś powyżej wynika że kWh jest w tej taryfie całkiem tania.

Słupki AC drogie nie są. Mogą zostać skonfigurowane żeby umożliwiać tylko ładowanie mocą "pozostałą" w umowie po spełnieniu zapotrzebowania hotelu etc. Osobiście nie sądzę żeby cena prądu była dobrą wymówką na wysokie ceny ładowania przy hotelu. Aczkolwiek ja nie należę do osób roszczeniowych i uważam że hotel ustalać może sobie ceny dowolne.
 

bragyou

Posiadacz elektryka
Tylko w czym to dziwne? Chcesz taniej, jedziesz na ogólnodostepną publiczną ładowarkę. Przy hotelu to ładowarka prywatna, hotel ponosi jakieś tam koszty, aby ją utrzymać itp.
Gdyby hotele miały swoje stacje paliw, też byłoby dużo drożej niż na stacji oddalonej o kilka km.
Kompletnie nie rozumiem tego podejścia użytkowników aut elektrycznych na zasadzie "mam elektryka i należy mi się tanie ładowanie". Jakby za to, że ma tego elektryka mieliby go, nie wiem, całować po rękach.
Jak przyjeżdżam pod hotel autem spalinowym, to nie domagam się dystrybutora z paliwem i to tańszym niż na stacji w centrum miasta...
Szczerze wątpię, aby hotel ponosił jakiekolwiek koszty poza energią i dystrybucją. Współpraca operatorów polega najczęściej na tym, że to oni ponoszą wszystkie koszty. Niemniej duży odbiorca prądu ma koszt ok 2,70 brutto all in, więc te 3zł pokrywa koszty z naprawdę delikatną nawiązką.
 

bragyou

Posiadacz elektryka
@Robur82 myśli, że taryfa C11 obsłuży hotel z ładowarką. Niestety nie obsłuży. A koszty stałe taryfy C21 są 3 razy większe.
W taryfach przemysłowych cena energii to tylko część kosztów.
Poniżej faktura z taryfą C22A. Zużycie prądu 0kWh (prosument)
View attachment 25432
Dokładnie. Myślę, że hotel może mieć nawet taryfę B. Aktualnie mam cenę ok 2,70 brutto przy mocy umownej 120kW w tej taryfie.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
I do tego chcesz ładowarkę podłączyć, czy cały hotel?
Na ładowarkę by stykło. Chodzi o ceny energii. Skoro DC jest mi w stanie sprzedać kwh z dodatkowymi usługami za 1,18 netto, to ich koszt za kwh moim zdaniem max połowa tego, a z ich przyłącza nie jeden hotel by zasilił :).
 

zlp

Pionier e-mobilności
Ale hotel już ponosi te koszty. Jeżeli instalacja ładowarki nie wymaga zwiększenia mocy to jej eksploatacja nie zwiększa tych kosztów więc hotel nie musi ustalać śmiesznie wysokiego kosztu za kWh szczególnie że, o ile dobrze czytam, z przykładu który podałeś powyżej wynika że kWh jest w tej taryfie całkiem tania.
Nie ponosi. Zamawia się taką moc, aby wystarczyła. Kto liczy pieniądze, a uwierz mi dzisiaj liczą dobrze, to instaluje przekaźniki priorytetowe itp, aby ograniczać zamówioną moc. Dodatkowe 11kW, to dodatkowe 6 tys zł rocznie.
Policzmy cenę KWh w tańszej taryfie:
0,74zł energia
0,14zł opłata przejściowa
0,03zł opłata jakościowa
0,19zł opłata zmienna
+23% VAT = 1,35zł kWh
Taryfa "dzienna" około 1,60zł

Załóżmy:
Hotel ma 20 pokoi, obłożenie roczne 50%, co setny gość ma samochód elektryczny (1%), połowa z samochodów jest ładowana w hotelu i ładuje po 30kWh.
20x365= 7300 pokojodób rocznie w hotelu
7300/2= 3650 pokojodób rzeczywiste obłożenie
3650/100 = 36,5 pokojodób klientów z samochodem elektrycznym
36,5x30 = 1095 KWh użyte do ładowania samochodów.

Roczne utrzymanie 6 tys. zł na 1095 sprzedanych kilowatogodzin daje nam 5,48zł kosztów na 1 KWh sprzedaną w ładowarce + cena energii i wyjdzie rzeczywiste 7 zł do zapłaty przez hotel za 1 sprzedaną KWh na ładowarce. Liczę tylko koszty prądu, bez słupka, ładowarki, serwisu, innej obsługi, fakturowania itp. co w takiej skali podniesie zapewne koszty o dodatkowe złotówki.

Zaiste ładowarki przy hotelach to złoty biznes i reklama na której można zbić kokosy.
 

daniel

Señor Meme Officer
Ale hotel już ponosi te koszty. Jeżeli instalacja ładowarki nie wymaga zwiększenia mocy to jej eksploatacja nie zwiększa tych kosztów więc hotel nie musi ustalać śmiesznie wysokiego kosztu za kWh szczególnie że, o ile dobrze czytam, z przykładu który podałeś powyżej wynika że kWh jest w tej taryfie całkiem tania.
👆
dokładnie to
 
Top