Spokojnie, jestem tego świadom. Nie można porównywać sytuacji na drodze z sytuacją na wodzie. Chciałem tylko nieco rozładować atmosferę, choc faktem jest że radar widzi dobrze we mgle. Czasami sam się sobie dziwię, że mimo ograniczonej widzialności do 100-200 metrów zapierdzielam tymi 100 tyś ton bez hamulców...
Podobnie jak kamery i LIDAR tak i radar ma swoje problemy i ograniczenia. O ile pogoda generalnie jest mniejszym ograniczeniem niż dla pierwszej dwójki tak już ograniczona detekcja niektórych materiałów, podwójne odbicie echa radarowego czy scattering tworzą dla systemów opartych tylko o radary swoje problemy.
W tym wszystkim ważne są dwie rzeczy:
1. Znać ograniczenia systemów z których się korzysta (tutaj jest duża różnica pomiędzy wyszkolonym operatorem radaru na statku czy w samolocie a zwykłym zjadaczem chleba który swoją wiedzę ma z TikToka)
2. Oprogramowanie, które będzie potrafiło zinterpretować odpowiednio sygnały/obraz z kamer, radaru, LIDARU czy innego nawet najdoskonalszego sensora (każdy kto ma okazję jeździć nowoczesnymi samochodami wie jakie mają z tym trudności producenci: fantomowe hamowania, zbyt późne reakcje, czujniki parkingowe nie widzące przeszkód itd.)
Mając w robocie doświadczenie zarówno z radarami, kamerami jak i LIDARem, nie ufam żadnemu z tych systemów. Owszem pracuje się dzięki nim dużo łatwiej i umożliwa to robienie rzeczy o których jeszcze jakiś czas temu nam się nie śniło. Jednak bezgraniczne im zaufanie póki co prowadzi do problemów mniejszych lub większych (
@gim-kg ty też raczej ślepo nie wierzysz temu radarowi i tylko jemu we mgle czy deszczu zapierdzielając bez hamulców

)