EVSE/Wallbox Do Garażu - Czym się kierowac?

KrzysztofFly

Moderator
Od tego mam S3XY i tylna lewą klamkę 😉
Też mam ;) i od tego kiedyś zostawiłem samochód na parkingu otwarty ;) z lekko uchylonymi tylnymi drzwiami ;).
 

luki

Pionier e-mobilności
A znacie moze jakies marki/urzadzenia, ktore nie maja kabla? Do kazdego auta i tak jest dolaczany kabel 11kw. Latwiej wozic kabel i cegle, niz kabel z cegłą.

No chyba ze habu, ale wołają troche za tę przyjemnosc.
Właśnie te go-e / wattpilot mają gniazdo, więc musisz mieć kabel. Możesz sobie wybrać czy ma być zablokowany w tym gnieździe czy nie.
 

mattmd

Zadomawiam się
Wattpilot Go jest bez kabla, używam go stacjonarnie ale łatwo go przełożyć, zabrać ze sobą; także dopasować dowolny kabel (np jakiś czas temu założyłem sobie taki 22kW elastyczny także na niskich temperaturach oraz ma dość mały przekrój).

To nie jest dokładnie ten sam produkt co polecany wyżej

Go-e Gemini flex 22kW ?​

 

adamusek

Posiadacz elektryka
To nie jest dokładnie ten sam produkt co polecany wyżej

Go-e Gemini flex 22kW ?​

Tak ale chca za niego ponad 4k a wattpilot GO 22kw jest od 3500, poza tym jestem w ekosystemie Froniusa.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
W skrócie ładowanie nadwyżkami zamiast oddawać do sieci i np. ładować z sieci ze stratą (u mnie 30% stare zasady powyżej 10kwp), podawano kilka przykładów na forum, dobrze mieć jeszcze licznik smartmeter do kompletu. Ja mam duża instalację, dwa auta i spore przebiegi więc taki wallbox pozwolił mi zwiększyć autokonsumpcję o ponad 3000kwh w ciągu 10 miesięcy więc się prawie zwrócił.
 

PaRa

Zadomawiam się
W skrócie ładowanie nadwyżkami zamiast oddawać do sieci i np. ładować z sieci ze stratą (u mnie 30% stare zasady powyżej 10kwp), podawano kilka przykładów na forum, dobrze mieć jeszcze licznik smartmeter do kompletu. Ja mam duża instalację, dwa auta i spore przebiegi więc taki wallbox pozwolił mi zwiększyć autokonsumpcję o ponad 3000kwh w ciągu 10 miesięcy więc się prawie zwrócił.
Też jestem na starych zasadach - 20%. Zakup smartmeter i tej ładowarki to w moim przypadku przerost formy nad treścią.
Na razie kupię po prostu ładowarkę 22kW i będę ładował po powrocie z pracy i po wchodzie słońca - mam baterie 22kWh.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Każdy musi sam przeliczyć, poza tym zalet jest więcej pomaga ładnie obniżać napięcia nie pobierając ani jednej kwh z sieci, mam włączone ładowanie w taniej taryfie w miarę potrzeb i jest gotowy na taryfy dynamiczne, ładnie też przełącza się między 1 a 3fazami. Jakbym miał jedno auto z baterią 22kwh to szkoda się bawić, ale naładowanie obu moich aut to ponad 100kwh trzeba wrzucić; a szykuje się na trzecie (będę szukał coś większego z dużym aku i najchętniej 22kwh AC) więc drugi Wattpilot może zagości a wtedy może inteligentnie rozdzielać moc między autami i ustawiac priorytety.
 
Top