KIA EV3 pierwsza jazda

  • Thread starter Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27
  • Start date
  • Tags
    None

Ev3

Pionier e-mobilności
Żona jeździ Niro ev bez pompy i w tym samym okresie miała około 2 kWh wyższy zużycie... jeździmy na podobnym dystansie około 25 km w jedną stronę do pracy... jazda głownie po mieście... jednak żona ma znacznie większe zacięcie rajdowe niż ja...
I to może być realny powód, a nie różnice na pompie.
 

PabloPN

Posiadacz elektryka
tam jest pompa ciepla? Ja nie mam i przy obecnej pogodzie mi pokazuje ze klimatyzacja to okolo 20-30% jazdy, pewnie z pompa byloby z 15% mniej

jazda po miescie
Sprawdzilem dzis... dystans 25 km, miasto, korki, 41 minut jazdy... temperatura ustawiona na 20°C (driver only) a na zewnątrz 3°C...
1000058107.jpg

Ogrzewanie na calej trasie to AŻ 27% zuzycia...

1000058108.jpg

Sporo... ale i tak na 20% mam jeszcze zasieg 100 km co przy takiej temperaturze zewnetrznej nie jest chyba złym wynikiem bo w pełni naładowany dałby 500 km zasięgu...
 

Hrt

Nowy na Forum
Poczytałem trochę wątków o kia ev3, jeździłem 2 razy. Porównywałem z innymi modelami i wyszło, że ciężko znaleźć coś dużo lepszego w budżecie 150-160k, a tyle wychodzi ev3 z mniejszą baterią w wersji earth. Jakbym miał budżet do rozciągnięcia to pewnie wziąłbym ev6 z plusem. Jednak to będzie drugi samochód, więc nie chcemy rozciągnąć aż tak budżetu.
 

Esiak

Fachowiec
Poczytałem trochę wątków o kia ev3, jeździłem 2 razy. Porównywałem z innymi modelami i wyszło, że ciężko znaleźć coś dużo lepszego w budżecie 150-160k, a tyle wychodzi ev3 z mniejszą baterią w wersji earth. Jakbym miał budżet do rozciągnięcia to pewnie wziąłbym ev6 z plusem. Jednak to będzie drugi samochód, więc nie chcemy rozciągnąć aż tak budżetu.
Za 166k masz ID.3 59kWh w wersji Plus
 

tlisek

Tomek
Poczytałem trochę wątków o kia ev3, jeździłem 2 razy. Porównywałem z innymi modelami i wyszło, że ciężko znaleźć coś dużo lepszego w budżecie 150-160k, a tyle wychodzi ev3 z mniejszą baterią w wersji earth. Jakbym miał budżet do rozciągnięcia to pewnie wziąłbym ev6 z plusem. Jednak to będzie drugi samochód, więc nie chcemy rozciągnąć aż tak budżetu.

Teściowie wzięli EV3 z większą baterią i już jeżdżą, więc mamy trochę porównania. Ostatecznie wzięliśmy Elroqa z baterią 60, kilkoma pakietami itp - katalogowo 180k, po rabatach 167k.

Porównując obok siebie to dla mnie jedynym wyróżnieniem EV3 jest "ciekawa" stylistyka (akurat osobiście dla mnie to minus :p ) Elroq wydaje się praktyczniejszy dla nas
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Teściowie wzięli EV3 z większą baterią i już jeżdżą, więc mamy trochę porównania.
Fajnie byłoby gdybyś opisał wady i zalety obu.
Mogło by się przydać w przyszłości.
 

tlisek

Tomek
Co do jazdy, w EV3 na plus one-pedal (z drobiazgów jest też tryb snow, nie wiem na ile coś zmienia ;)) Większych różnic nie odczułem, ale to będzie mój pierwszy EV, więc wszystkie jeżdżą na tyle inaczej od mojego obecnego auta że pewnie to po prostu jak nie umiem dostrzec różnić

Ale głównie przeważyły aspekty praktyczne - bagażnik w EV3 jest kilka cm szerszy i płytszy niż w Skodzie i tak:

W EV3, żeby mieć płaski bagażnik trzeba podnieść podłogę o jakieś 15-20cm, robi się dość nisko (po prostu wysoko jest próg w bagażniku).

W Skodzie półeczki po bokach bagażnika wydają się dość fajnym rozwiązaniem. Tak ogólnie ten bagażnik wydaje się jakiś bardziej foremny.
Z tyłu też więcej miejsca (szczególnei na wysokość) - mam 185cm i w kii czułem się jakoś ciasno, w Elroqu mam jeszcze dobre 10cm miejsca nad głową i więcej przed kolanami.

Dużym plusem w Skodzie jest to samo co w ID3/4 - wsiadam i jadę - bez żadnego przyciskania start/stop itp. W Kii chyba trzeba kliknąć start na hamulcu. Nie pamiętam jak w EV3 jest przy wysiadaniu, ale w Skodzie też - włączam P i wychodzę z auta. Samo się wyłączy, zaciągnie ręczny po otwarciu drzwi kierowcy. Niby mała rzecz, ale jak testowałem ID4 i później wsiadłem do Kii to mnie denerwowało że muszę sam klikać :p

No i wygląd - rzecz subiektywna, ale mi się EV3 po prostu nie podoba (może poza szerokim ekranem / całą deską z przodu, w Elroq jest po prostu tablet na środku, po staremu), w środku też jakoś wydaje się bardziej plastikowo (porównuję wersję Earth w EV3 i Loft w Skodzie, standardowe wnętrze Elroqa to tragedia, wg mnie trzeba dopłacić). Sam Infotainment / OS też jakoś w Skodzie jest dla mnie bardziej intuicyjny.

I nie jestem żadnym fanem skody, jeszcze 2 lata temu zawsze mówiłem że nigdy nie kupię auta z kogucikiem. No ale kogucika usunęli i jakoś tak wyszło że Skoda zamówiona :p

Ja bym stwierdził że wybór zależy od tego czy ktoś chce auto z bardziej odważnym designem, wyróżniające się, czy nudne / klasyczne i troszkę bardziej praktyczne.

Edit: jeszcze z wad Skody - tutaj nie wiem jak w EV3, bo nie sprawdzałem dokładnie cennika, ale wg mnie pakiety dzieją się na "sensowne" i "tu już się robi za drogo". Każdy pakiet zawiera ten poprzedni. Ten który ja wybrałem (Clever dla wersji 60) kosztuje 12k i ma już prawie wszystko, ale żeby np. dostać elektryczną klapę, trzeba pakiet wyżej razem z matrixami za 20k (czyli +8k do Clever), a żeby mieć elektryczne fotele z pamięcią, trzeba wziąć pakiet za 30k, czyli + 18k do Clever. Nie można tych rzeczy kupić jako opcji, więc jak ktoś chce elektryczną klapę i fotele to już musi doposażyć prawie pod korek.
 
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
Tak, w KIA ta guzikologia przy uruchamianiu / wylaczaniu samochodu jest zbedna. Tez tesknie za rozwiazaniem z Tesli ze wsiadam i jade albo wysiadam, odchodze i adios, samo sie robi.

W EV3 jest jeszcze upierdliwe to, ze klamki z przodu nie maja dotykowego guzika tylko trzeba je nacisnac i dopiero sie odblokowuje/zablokowuje zamek. Wyglada to jak jakis duck tape na sposob kradniecia na walizke.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Czyli w sumie to pierdółki, nawet nie warte wzmianki, a nie obiektywne różnice.
 

tlisek

Tomek
Tak, generalnie z tego co widzę po recenzjach to auta są dość porównywalne i nie mają żadnych dużych minusów przy porównaniu jeden do drugiego
 
Top