KIA EV3 pierwsza jazda

  • Thread starter Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27
  • Start date
  • Tags
    None

Ev3

Pionier e-mobilności
Umyka mi dlaczego to tak duży problem. Większość producentów nadal sprzedaje auta o klasycznej bryle (hatchback / liftback), w których prześwit to ~135 mm.
I właśnie dlatego, że już miałem takie auta, oraz obserwuję z rozbawieniem jak "dobrze" radzą sobie z krawężnikami na mieście (czasem zostawiając zderzaki podczas zjeżdżania z co wyższych), wiem że takie coś już nie wchodzi w rachubę.

Zwłaszcza od kiedy jest wybór i można kupić coś, co tego problemu nie ma.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jeśli ktoś porównuje EV3 i Elroqa, to raczej akceptuje ich klasę i wymiary, więc nie ma sensu tego roztrząsać.

No jak widać nie do końca, jeden wymiar (kluczowy) mocno się różni.
Plus dla Skody.
 

PabloPN

Posiadacz elektryka
Do tej pory jeździłem Crosslandem i jak nim nie udało mi się urwać na krawężniku zderzaka to wydaje mi się że wyższym o 17 mm EV3 tym bardziej mi się nie uda... poza tym uważam że jeśli jest wysoki krawężnik to już samo w sobie mówi żeby tam się nie pchać... a co do klasy auta to crossover może to nie jest ale miejski crossover to raczej już tak... trzeba też mieć z tyłu głowy informację że ani EV3 ani Elroq nie są autami terenowymi a co najwyżej na wiejską polną drogę a i to nie do końca bo opon i felg szkoda...
 

jawrob11

Nowy na Forum
Tak, w KIA ta guzikologia przy uruchamianiu / wylaczaniu samochodu jest zbedna. Tez tesknie za rozwiazaniem z Tesli ze wsiadam i jade albo wysiadam, odchodze i adios, samo sie robi.

W EV3 jest jeszcze upierdliwe to, ze klamki z przodu nie maja dotykowego guzika tylko trzeba je nacisnac i dopiero sie odblokowuje/zablokowuje zamek. Wyglada to jak jakis duck tape na sposob kradniecia na walizke.
podpinając pod telefon auto się samo otwiera - dotkniecie palcem klamki też działa
 

Ev3

Pionier e-mobilności
poza tym uważam że jeśli jest wysoki krawężnik to już samo w sobie mówi żeby tam się nie pchać...
Tylko że to czasem jedyne wolne miejsce parkingowe.
I właśnie po to chcę mieć tylko suvy/crossovery i ignoruję wszelkiego typu płaszczaki, żeby nie mieć tego typu problemów.
 

testowy

Zadomawiam się
I właśnie dlatego, że już miałem takie auta, oraz obserwuję z rozbawieniem jak "dobrze" radzą sobie z krawężnikami na mieście (czasem zostawiając zderzaki podczas zjeżdżania z co wyższych), wiem że takie coś już nie wchodzi w rachubę.
Miałem w samochodzie prześwit 15 cm (pomiędzy kołami), więc teoretycznie powinno się wjechać na każdy krawężnik (typowo 10-12 cm).
Ale producent pod przednim "właściwym błotnikiem" dodał jeszcze listwę wysokości 3 cm, więc haczyło się na krawężniku 10 cm :) Więc sam prześwit prawdy nie powie, przy dużym nawisie i niskim błotniku tak się to skończy. Tu nie chodzi o "zdolność terenową" ale już wjazd na drogę polną urasta do rangi off-roadu dla takiego auta.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Miałem w samochodzie prześwit 15 cm (pomiędzy kołami), więc teoretycznie powinno się wjechać na każdy krawężnik (typowo 10-12 cm).
Ale producent pod przednim "właściwym błotnikiem" dodał jeszcze listwę wysokości 3 cm,
Czyli miałeś 12 cm i to liczone bez ugięcia zawieszenia przy zjeżdżaniu z krawężnika.
 
Top