Consigliero ID.3 1st

6a8

Posiadacz elektryka
Nie mogę tego teraz znaleźć, to było jako dodatkowa ciekawostka chyba w odcinku z akademii pomp ciepła Goleniowski. Gość rzeczowo omawia tematy którymi się zajmuje. Prosta sprawa, trochę wkopanej rury kanalizacyjnej, i widać było efekty.
 

abes99

Posiadacz elektryka
Bardziej chyba mi zależy aby nie było tego co w starym garażu gdzie była duża wilgoć
A jak z wentylacją? Zgodnie z WT na jedno stanowisko postojowe w garażu powinny być dwie kratki na zewnątrz. Nawiewna (np. nisko nad ziemią) i wywiewna (najlepiej po przekątnej i wyżej). O ile dach nie przecieka i jest izolacja fundamentów (poziome odcięcie powyżej gruntu) to wilgoci nie powinno być. Ale często właśnie problem z wilgocią/grzybem to problem z wentylacją. Temperatur bym się nie obawiał, nie powinny spadać poniżej zera (ewentualnie doraźnie możesz wstawić grzejniczek olejowy), a i zimy co raz słabsze ;)
 

consigliero

Pionier e-mobilności
W tym starym to pewnie wentylacja była problemem chociaż garaż auta nie widział to wstawienie tam czegoś większego niż rower sprawiało problem. Jednym słowem dobra wentylacja i powinno być dobrze?
 

6a8

Posiadacz elektryka
W garażu najgorsze jest to co w zimę wjeżdża niestety z samochodem ( słone błoto, lód ) i później się roztapia. Dlatego to trzeba dobrze wietrzyć. Jak się dużo jeździ w zimie, to ja bym rozważał jakiś wentylatorek sterowany poziomem wilgotności.
 

abes99

Posiadacz elektryka
W garażu najgorsze jest to co w zimę wjeżdża niestety z samochodem ( słone błoto, lód ) i później się roztapia. Dlatego to trzeba dobrze wietrzyć.
Wentylacja + sensowne odprowadzenie wody na zewnątrz (ze dwie kratki ściekowe albo liniówka centralnie wzdłuż auta) i powinno być ok...
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Jutro czyścimy do końca i będziemy rozpoczynać budowę. Przy okazji podjechaliśmy zobaczyć Leapmotor i pewnie robiłby to samo co ID.3 nawet powiedziałem to głośno. Musiało to mocno zaboleć naszego ajdika i po kilku kilometrach wyłączył na na chwilę systemy wspomagające, ale dalej rozmawialiśmy o T03 to nam zafundował error z wieszakiem. Zatrzymalismy się przy robotach drogowych i zrobiłem manewr gości od Windowsa i błąd zniknął. Muszę pamiętać aby nie rozprawiać zbyt dużo o innych autach przy nim, bo wychodzi na to że zazdrosny jest.
 

Attachments

  • IMG_6846.jpeg
    IMG_6846.jpeg
    436,7 KB · Liczba wyświetleń: 22
  • IMG_6847.jpeg
    IMG_6847.jpeg
    443,2 KB · Liczba wyświetleń: 22
  • IMG_6849.png
    IMG_6849.png
    460,2 KB · Liczba wyświetleń: 25
  • IMG_6851.jpeg
    IMG_6851.jpeg
    705,6 KB · Liczba wyświetleń: 24
  • IMG_6852.jpeg
    IMG_6852.jpeg
    790,3 KB · Liczba wyświetleń: 24

nabrU

Moderator
Słowem totalna rozpierducha / demolka ;)
 

wuja7

Zadomawiam się
Ja mam od 10 lat auta w podwojnym nieogrzewanym betonowym (tak) garazu. Nie ma zadnej izolacji tylko sciany 20cm betonu, nieogrzewany. Mam dokladnie dwie kratki wentylacyjne na przeciwleglych scianach. W podlodze kratka ociekowa z wyjsciem na zew - NIGDY sie nie przydala. Nigdy nie bylo tyle wody w garazu, zeby splynela do kratki. Tej z blota posniegowego tez. Wilgoc czuc troche zimą - jak masz tam cos typu karton to robi sie miekki i praktycznie nic wiecej sie nie dzieje. Nie ma zadnego grzyba. Potwierdzam - mam uchylne jedno okno i to pomaga na wszystkie pory roku oprocz zimy. Tez moj kot tam nocuje i bez problemu daje rade. Temp nigdy nie spadla ponizej zera. Auto nic wiecej nie potrzebuje.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Myślałem o takim z betonu, może przy okazji dotacja na schron by się znalazła, ale w pobliżu nie ma prefabrykacji.
 

Attachments

  • IMG_6857.jpeg
    IMG_6857.jpeg
    642,2 KB · Liczba wyświetleń: 12
  • IMG_6858.jpeg
    IMG_6858.jpeg
    795,3 KB · Liczba wyświetleń: 12
  • IMG_6859.jpeg
    IMG_6859.jpeg
    814,8 KB · Liczba wyświetleń: 12
  • IMG_6860.jpeg
    IMG_6860.jpeg
    681 KB · Liczba wyświetleń: 12
Top