Ulepszony autopilot za €3800,-

Khar

Posiadacz elektryka
W PL widzę trzy sensowne scenariusze dla FSD:
- ktoś bardzo dużo jeździ trasami, gdzie FSD sobie dobrze radzi
- niepewna inwestycja w przyszłe prawdziwe FSD (wtedy już znacznie droższe)
- nieracjonalny zakup (nawet jeśli świadomy i przemyślany)
Ja się będę upierał, że zakup samochodu każdego jest nieracjonalny. Nawet Dacii Duster. Tu się najbardziej liczą emocje: "przyjemność z jazdy".
Traktowanie samochodu czy jakiekolwiek jego wyposażenia jako inwestycję jest po prostu naiwne - samochód to przede wszystkim koszt. Te wszystkie wyliczenia ile się zaoszczędzi na elektryku są nic nie warte - prawdziwym zaoszczędzeniem byłaby jazda transportem zbiorowym na co dzień + wynajem na weekend / wakacje.
Zupełnie nieracjonalne jest też wydawanie na felgi, tapicerkę (ozdobniki), czy na upgrade przyspieszenia (rzadko używany pełen gaz).
FSD traktować należy tak samo - jeśli kogoś to kręci, że obcuje z nowoczesną technologią i jest świadkiem jej tworzenia, a na dodatek jest gotów wydać 40k zł bez rozwalenia budżetu domowego - to jak najbardziej tak.
Ale jeśli ktoś liczy na to, że faktycznie auto będzie jeździć samo w perspektywie kilku lat, albo że z FSD będą profity finansowe - to lepiej niech to przemyśli, bo raczej będzie zawiedziony.
 

krist

Posiadacz elektryka
Czy nie powinieneś jednak używać przełączenia w dół jeden raz, a nie dwa razy? Wtedy masz tylko zwykły tempomat adaptacyjny (TACC po teslowemu), jak w Twoim MB, a kierownicą sam ruszasz.
Chyba dokładnie o to Ci chodziło.
No nie, Mercedes jest ciut mądrzejszy, rusza za mnie kierownicą, i nawet po przytrzymaniu kierunkowskazu ok 2-3 sek sam zmienia pas. No i o wiele mniej angażujący jest w jeździe, najpierw poprosi potem piknie, radio ściszy, potem kierownicą zatrzęsie, i dopiero uruchamia procedurę zatrzymania. Tutaj to podwójne klikanie mnie trochę osłabia, złapałem sie na tym że jadę jak burak lewym, bo nie chce mi się zjechać na prawy jak za chwilę znowu tir, bo trzeba będzie zaś 4x kilkać
przedać auto zanim FSD będzie miał sens więc to już kolejny właściciel będzie korzystał
to by miało (kupowanie FSD na własność) sens gdyby to była dożywotnia licencja na 1 stanowisko, tak jak większość programów kiedyś można było kupić. Albo opłata roczna. Bo tak kupię, ktoś mi jutro skasuje auto, albo sprzedam, i licencja poszła. Myślę ze to by było bardziej fair wobec użytkowników.
Rozśmieszyłą mnie polityka w USA, tam tesla kupując (biorac w rozliczeniu) auto płaci tyle samo za auto z FSD jak i bez, bo przecież oni to mogą dołożyć sami bez kosztów. Za to wszystkie używki sprzedają z FSD, doliczając sobie to w cenie. Świetne rozwiązanie dla nich, beznadziejne dla kilentów, no ale skoro sie sprzedaja jak ziemniaki niemyte....
 

Khar

Posiadacz elektryka
Rozśmieszyłą mnie polityka w USA, tam tesla kupując (biorac w rozliczeniu) auto płaci tyle samo za auto z FSD jak i bez, bo przecież oni to mogą dołożyć sami bez kosztów. Za to wszystkie używki sprzedają z FSD, doliczając sobie to w cenie. Świetne rozwiązanie dla nich, beznadziejne dla kilentów, no ale skoro sie sprzedaja jak ziemniaki niemyte....
Może kiedyś - teraz FSD jest wyceniane przy odkupie, tylko jest odejmowana amortyzacja, jak każdego innego wyposażenia.
Poza tym zobacz na ceny rynku prywatnego - prywatni kupujący jeszcze mniej są skłonni dopłacać za FSD, albo wręcz wcale.
to by miało (kupowanie FSD na własność) sens gdyby to była dożywotnia licencja na 1 stanowisko, tak jak większość programów kiedyś można było kupić
Nigdy nie można było kupić dożywotniej licencji z dożywotnimi aktualizacjami, zawsze za nowszą wersję płaciło się od nowa. Więc wolałbyś kupować soft, który co prawda możesz przenieść do innego auta, ale nie dostajesz nowych funkcji, a potem za 5 lat skończy mu się wsparcie techniczne i musisz kupić nowe? Nie sądzę.
Teraz wszyscy producenci oprogramowania przechodzą na model abonamentowy, co niby jest najuczciwsze. Ale zwykle jest to tak skalkulowane, że ok. 3 lat abonamentu to koszt nowego oprogramowania. Za FSD pewnie będzie podobnie, to by dało ponad 1000 zł / m-c.
 
Last edited:
Top