Mercedes CLA a ładowarki w Polsce. Orlen: tylko 15 proc. niekompatybilnych

nabrU

Moderator
Według mnie więcej tu oburzenia ludzi którzy nigdy tego auta nawet nie planowali kupić niż realnego problemu.

To raczej obawa niż oburzenie. Obawa, że mimo zapewnień i podawanych tu procentów, podjedzie się na ładowarkę która z CLA nie zadziała. I na zachód od Odry (jak napisał @p0li), nie będzie to wielki problem bo następna ładowarka (a raczej ładowarki) są za 10-20 km (mowa o trasie). W Polsce jest jak jest i może to być jedyna ładowarka na 100km.

Jest jeszcze jeden aspekt: ilości ładowarek w jednym miejscu. Bo cóż z tego że ładowarka X czy Y jest 800V jak jest zajęta, bo jest jedyna albo jest ich dwie w danej lokalizacji. Zakładając że Tesla będzie miała realnie 5 hubów w Polsce w tym roku z min. 12 ładowarkami i je udostępni za sensowną cenę, bardzo 'bolesny' w Polsce będzie fakt, że właściciel takiego Merca nie będzie mógł z nich skorzystać. Realną alternatywą będą chyba tylko stacje Ionity czy tych parę EkoEn itp.

Ale pożyjemy - zobaczymy...
 

Ev3

Pionier e-mobilności
To raczej obawa niż oburzenie. Obawa, że mimo zapewnień i podawanych tu procentów, podjedzie się na ładowarkę która z CLA nie zadziała. I na zachód od Odry (jak napisał @p0li), nie będzie to wielki problem bo następna ładowarka (a raczej ładowarki) są za 10-20 km (mowa o trasie). W Polsce jest jak jest i może to być jedyna ładowarka na 100km.
Chyba w Polsce B i to głębokiej.
 

nabrU

Moderator
Chyba w Polsce B i to głębokiej.

No jeżeli tak jest wspaniale to po co te posty na Forum typu 'jak przejechać z A do B' w PL?



Plus przypominam, że ta 'Polska B' to tradycyjnie na prawo od Wisły jest więc to pół kraju...
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@nabrU jak przejechać SZYBKO z A do B' w PL*

Samo jak przejechać to było z 5 lat temu. Teraz jest tylko walka o to aby jak najlepiej zestawić samochód, ładowarki, trasę oraz koszty w akceptowalną dla podróżujących całość.
 

nabrU

Moderator
Samo jak przejechać to było z 5 lat temu. Teraz jest tylko walka o to aby jak najlepiej zestawić samochód, ładowarki, trasę oraz koszty w akceptowalną dla podróżujących całość.

Czyli cały czas kombinacja, a przy CLA wydaje się, że będzie jeszcze więcej kombinowania.
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Niech ten minus nie przysłoni ci plusów. To auto to jest jednak jakis krok naprzód jesli chodzi o elektromobilność. W najblizszych latach beda powstawały huby to juz raczej w nowoczesnym wydaniu a nie stare trupy wiec ten udzial niekompatybilnych będzie sie zmniejszał.
Myślę że za Mercedesem beda podążać również inni producenci
 

Makus

Pionier e-mobilności
Ja bylem zainteresowany ale odpuszczam przez to, ze wiele ciekawych cyfrowych dodatkow jest zrobionych w abonamencie. No i pewnie nie bedzie wspieralo Carplay Ultra, wiec tym bardziej odpuszczam. A najbardziej odpuszczam przez to, ze rok temu kupilem EV6 na ktore jeszcze splacam leasing i nie potrzebuje kolejnego auta w podobnym rozmiarze ;)
 

Chmielinski

Zadomawiam się
Niech ten minus nie przysłoni ci plusów. To auto to jest jednak jakis krok naprzód jesli chodzi o elektromobilność. W najblizszych latach beda powstawały huby to juz raczej w nowoczesnym wydaniu a nie stare trupy wiec ten udzial niekompatybilnych będzie sie zmniejszał.
Myślę że za Mercedesem beda podążać również inni producenci

Oby nie. Samochód ma dużo plusów, ale ma potężny, niewybaczalny minus. Gdyby ładowarek było 20x tyle co dzisiaj argument o tym, że 10-20-30% z nich jest nieużywalnych, ale to nie problem jakoś by przeszedł. Do tego widać, że producent ma rozwiązanie, którego po prostu na nasz rynek wprowadzić nie chce. Jeśli mają nas traktować jak kraj trzeciej kategorii to dlaczego mam im płacić jak za samochód pierwszej kategorii? Na szczęście mamy rok 2025, a nie 2019 i nie jesteśmy skazani na jedyny słuszny wybór, a sensownych alternatyw jest sporo.
 
Top