Mercedes CLA a ładowarki w Polsce. Orlen: tylko 15 proc. niekompatybilnych

nabrU

Moderator
To kwestia operatorów. Mam kapcia w rowerze, ale załatam go i wybiorę się do znanej mi ładowarki 20 kW DC przy Lidlu. Idę o zakład, że to będzie Ekoenergetyka obsługująca napięcia do 1 000 V.

Ale ja wierzę na słowo.
Tylko nikt normalny samochodem za ta kasę nie będzie się na takiej ładowarce ładował, bo to będzie trwało wieki. Do komplikacji z kartami / apkami, potencjalną sprawnością ładowarki, jej zajętością i ceną itp dojdzie jeszcze czynnik 'a czy ona jest 800V?'
 

p0li

Pionier e-mobilności
Ale ja wierzę na słowo.
Tylko nikt normalny samochodem za ta kasę nie będzie się na takiej ładowarce ładował, bo to będzie trwało wieki. Do komplikacji z kartami / apkami, potencjalną sprawnością ładowarki, jej zajętością i ceną itp dojdzie jeszcze czynnik 'a czy ona jest 800V?'
ale wiecie ze to auto nie bylo projektowane pod katem ubogiej infrastruktury na wschod od odry?
w stutgarcie nikt sobie tym glowy nie zawracal - bo w DACH i dalej na zachod nawet jak zostanie 10% baterii to kierowca ma do dyspozycji kikanascie jak nie wiecej ladowarek 800V+
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
ale wiecie ze to auto nie bylo projektowane pod katem ubogiej infrastruktury na wschod od odry?
w stutgarcie nikt sobie tym glowy nie zawracal - bo w DACH i dalej na zachod nawet jak zostanie 10% baterii to kierowca ma do dyspozycji kikanascie jak nie wiecej ladowarek 800V+
Rozumiem że w DACH macie lepszy wybór ładowarek i jak nie ta to inna, ale moim zdaniem powinnismy dbać o kompatybilność wsteczną, bo nie każdy będzie się doktoryzował dlaczego ładowarka na którą podjechał nie działa. Tak samo jak nie zastanawiasz się czy dystrybutor jest kompatybilny z twoim autem
 

p0li

Pionier e-mobilności
Rozumiem że w DACH macie lepszy wybór ładowarek i jak nie ta to inna, ale moim zdaniem powinnismy dbać o kompatybilność wsteczną, bo nie każdy będzie się doktoryzował dlaczego ładowarka na którą podjechał nie działa. Tak samo jak nie zastanawiasz się czy dystrybutor jest kompatybilny z twoim autem
widocznie chlopakom z mercedesa wyszlo w excelu ze to sie nie oplaci - praktycznie wszystkie nowe ladowarki sa 1000 voltowe - a stare sa sukcesywnie wymieniane na nowe (nie dotyczy ikea)
i mamy sytuacje ze sa slupki AC albo szybkie 1000V - 500voltowe sa w zaniku wiec po co podrazac konstrukcje?

nie chce byc zlym prorokiem ale sadze ze inne firmy juz obliczaja ile zarobia na takim samym posunieciu
 

cooler

Pionier e-mobilności
To niech go u nas nie sprzedają.
Dokładnie tak, u nas jest taka infra jak jest i powinni jak w USA: sprzedawać z konwerterem DC-DC na 400V. Jak nie będą, to niech się nie zdziwią jak nie będzie chętnych na ich wspaniały produkt.

Mogę wiele złego powiedzieć o jakości wykonania Tesli i problemach z naprawami, ale jedno jest pewne: Jeżeli ładowarka jest sprawna, to naładuję się na każdej, awaryjnie nawet na 30kW DC u jakiegoś dealera forda.
 

Chmielinski

Zadomawiam się
Ja myślę, że chętni będą, ale potem pojawią się cyrki pt. mój nowy Mercedes za 300k nie chce ładować się na ładowarce z odpowiednią wtyczką. Jeśli testerzy odpowiednio zaznajomią się z samochodem to też będą o tym ostrzegać, więc nakręci się niefajny PR dla producenta (nie żebym płakał, sami się podkładają).

Szczerze mówiąc te liczby z artykułu jakoś nie napawają mnie optymizmem. 30% GreenWay'ów to przecież masa urządzeń. GreenWay wg swoich komunikatów ma ok. 20% wszystkich punktów ładowania w Polsce, czyli od strzała wiemy, że co najmniej 6% wszystkich ładowarek w Polsce z CLA nie zadziała. 15% Orlen Charge to też sporo, zdaje się, że Orlen ma drugą największą sieć ładowarek w kraju. Ionity itp. to przecież egzotyka u nas.
 

Michal

Moderator

zibizz1

Pionier e-mobilności
Według mnie więcej tu oburzenia ludzi którzy nigdy tego auta nawet nie planowali kupić niż realnego problemu. A realnie nawet jeśli kiedyś zdarzy się sytuacja że gdzieś przy okazji byśmy chcieli podładować a okaże się że to 400V i ładowanie nie wystartuje to moim zdaniem częściej dojdzie do sytuacji że trafimy na niedziałające 800V.

Albo też więcej czasu stracimy w innym aucie ładując na nie do końca kompatybilnej ładowarce. Przykład to np ładowarka 180kW 1000V ale tylko 300A z której auto z 400V weźmie tylko 100-120kW
 

boa

Posiadacz elektryka
Według mnie więcej tu oburzenia ludzi którzy nigdy tego auta nawet nie planowali kupić niż realnego problemu. A realnie nawet jeśli kiedyś zdarzy się sytuacja że gdzieś przy okazji byśmy chcieli podładować a okaże się że to 400V i ładowanie nie wystartuje to moim zdaniem częściej dojdzie do sytuacji że trafimy na niedziałające 800V.

Albo też więcej czasu stracimy w innym aucie ładując na nie do końca kompatybilnej ładowarce. Przykład to np ładowarka 180kW 1000V ale tylko 300A z której auto z 400V weźmie tylko 100-120kW
Tylko że:
1. Cla ma jednak inny profil docelowego użytkowania niż autka typowo miejskie, które przez swoje życie mogą w ogóle nie zobaczyć DC
2. Realnie może nie być problemu, ale zdarza się sytuacje awaryjne i będzie hejt, niezadowolenie itd.
3. Może to być jakiś aspekt antyzakupowy. Obstawiam, że zrobią w opcji lub zaczną montować dc/dc :)
 
Top