Tesla Y czy BMW iX czy Mercedes EQE

boa

Pionier e-mobilności
Tesla. Inne to archaizm. Mają przycisk start stop:) Brakuje tylko 2 kluczy: jeden do stacyjki a drugi do drzwi !
Jako ciekawostkę powiem, że w bmw działa mi bez problemu kluczyk w telefonie, jest przycisk start, normalne klamki, dźwigienki kierunkowskazów, dźwigienka kierunku jazdy pod prawą ręką na tunelu środkowym. Z kolei w kii ev9 nie tylko kluczyk w tel, ale też czytnik palca - wtedy nie trzeba używać nawet przycisku start, jeśli to jest wyznacznikiem nowoczesności 😂😂😂
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Jako ciekawostkę powiem, że w bmw działa mi bez problemu kluczyk w telefonie, jest przycisk start, normalne klamki, dźwigienki kierunkowskazów, dźwigienka kierunku jazdy pod prawą ręką na tunelu środkowym. Z kolei w kii ev9 nie tylko kluczyk w tel, ale też czytnik palca - wtedy nie trzeba używać nawet przycisku start, jeśli to jest wyznacznikiem nowoczesności 😂😂😂
Co kto lubi. Jeździłem BMW rok temu elektrycznym. 1. Żeby otworzyć auto musisz coś nacisnąć? Jakiegoś pilota? Klamkę wcisnąć lub guzik na niej? 2. Żeby odjechać musisz włączyć auto? Np tym przyciskiem start/stop? 3. Żeby włączyć auto musisz nacisnąć start/stop?
 

boa

Pionier e-mobilności
Co kto lubi. Jeździłem BMW rok temu elektrycznym. 1. Żeby otworzyć auto musisz coś nacisnąć? Jakiegoś pilota? Klamkę wcisnąć lub guzik na niej? 2. Żeby odjechać musisz włączyć auto? Np tym przyciskiem start/stop? 3. Żeby włączyć auto musisz nacisnąć start/stop?
Zależy jakie zrobisz ustawienia. Auto może się otwierać kiedy się do niego zbliżasz. Zamyka się jak się oddalasz. Może się wyłączać jak wychodzi kierowca. Aby rozpocząć jazdę trzeba naciskać przycisk start - mnie to akurat pasuje, nie widzę problemu
 

nabrU

Moderator
Widzę, że znowu dyskusja schodzi na 'moje jest mojsze' ;)
Ehh ten odwieczny brak zrozumienia, że komuś może się co inne podobać, mieć inne wymagania, inną kwotę do wydania, inne upodobania. Live and let live czy coś takiego :p
 

PawelPablo

Fachowiec
IX kosztuje z 450-500k ,więc mimo tego że podobał mi się bardzo to leasing 2.5 zamiast 6k wygrał:) Co do zużycia to ,IX60 robiłem trasę autostradową i niestety jak wchodzi się na prędkości 160 i wyżej to robi się kosmos (tesla jeżdżę tak jak samochodem spalinowym po autostradzie,wiadomo że 160-170 jest użycie ponad 30 ale nie jest to 50)

Na EQS była mega promocja na koniec roku.Za Auto które katalogowo było 800k była wpłata 80k i 2 lata najem po 2.5 koła,więc jak na takie auto oferta atrakcyjna dla mnie. Niestety jak sobie pomyślałem co ile będę musiał się ładować jadąc na narty to zrezygnowałem.Ale jak ktoś nie robi dużo tras ,to proponuję poczekać do końca roku i kupić EQSa,auto jest po prostu super.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Od czasów wprowadzenia BEV takie myślenie się zmieniło (przynajmniej dla zwolenników). Wydajność energetyczna jest dość kluczowa - nawet podczas zakupu ICE ludzie patrzą ile pali.
Tak, to prawda patrzą ile pali ale czy 6 czy 7l/100km to myślę dla nikogo nie jest kluczowy parametr, osoby które biorą wersję aportowe myślę, że wcale na to nie zwracają uwagi.

Wracając do BMW, to zdaje się że oni nadal tkwią w czasach spaliniaków i nie za bardzo jeszcze chcą robić lepsze niż średnie elektryki.
Nie wiem, wydaje mi się że chyba chcą, patrz nowa klasa neue klasse.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
IX kosztuje z 450-500k
375 podstawowa wersja -14% rabat na dzień dobry.
więc mimo tego że podobał mi się bardzo to leasing 2.5 zamiast 6k wygrał:)
Można mieć i na iX leasing 2,5-3 zależy od parametrów, ale rozumiem, że nie każdemu takie mogą odpowiadać.

Co do zużycia to ,IX60 robiłem trasę autostradową i niestety jak wchodzi się na prędkości 160 i wyżej to robi się kosmos (tesla jeżdżę tak jak samochodem spalinowym po autostradzie,wiadomo że 160-170 jest użycie ponad 30 ale nie jest to 50)
Jak dla mnie 160km/h to abstrakcja, tak nie jeżdżę, chyba że jakbym miał lepiej wygłuszone auto... Ale nawet przy moim aktualnym spaliniaku w okolicach 140 zaczyna się robić wir w zbiorniku :)

Na EQS była mega promocja na koniec roku.Za Auto które katalogowo było 800k była wpłata 80k i 2 lata najem po 2.5 koła,więc jak na takie auto oferta atrakcyjna dla mnie. Niestety jak sobie pomyślałem co ile będę musiał się ładować jadąc na narty to zrezygnowałem.Ale jak ktoś nie robi dużo tras ,to proponuję poczekać do końca roku i kupić EQSa,auto jest po prostu super.
Mi trochę szkoda wydać przez 2 lata 130k i zostać z niczym tj. oddać auto, ale co kto lubi :)
 
Top