Tesla Y czy BMW iX czy Mercedes EQE

jezile

Fachowiec
Ogólnie iX50 ma dużo większy zasięg od TMY, w lecie podobno można z prędkościami autostradowymi przejechać 600km, właśnie dlatego kusiło by mnie ix60, ale trochę za drogo, może to ix50 używane udałoby się gdzieś znaleźć.
Czyli bateria w BMW 105kWh ma większy zasięg od TMY 75kWh...no dziwne żeby miał mniejszy... :D Nie sposób dorzucac kolejne pakiety baterii i chwalić się wiekszym zasięgiem (jak to najwyrażniej robi BMW w iX-ach ;)) lecz może warto popracować jeszcze trochę nad zużyciem... :)
 
Last edited:

Halisep

Posiadacz elektryka
Ogólnie iX50 ma dużo większy zasięg od TMY, w lecie podobno można z prędkościami autostradowymi przejechać 600km, właśnie dlatego kusiło by mnie ix60, ale trochę za drogo, może to ix50 używane udałoby się gdzieś znaleźć.
Nie ma szans
 

to_masz

Posiadacz elektryka
te wszystkie dane są dostępne w EV Database

1750276149204.png

1750276170716.png

1750276214752.png

1750276189979.png
 

Ironeska

Fachowiec
To PPE - dlatego wspomniałem też o Macanie i Q6 w wersji SUV i Sportback. Ładowanie dzisiaj najszybsze w suvach, lepiej tylko Porsche Taycan/AudiGT, a jak wyjdzie ix3 to już będzie nowy król :)
Trochę cie zmartwię kolego, najszybciej to się ładują chińczyki. Specjalnie dla Europy obcięli moce ładowania do 350kw max ze względu na brak ładowarek o wyższych mocach.

P.S.
Wnętrze tego nowego x3 przypomina mi kilka chińskich marek. Ekran na podszybiu zerżnięty z voyah free tylko mniejszy o 60%
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Czyli bateria w BMW 105kWh ma większy zasięg od TMY 75kWh...no dziwne żeby miał mniejszy... :D Nie sposób dorzucac kolejne pakiety baterii i chwalić się wiekszym zasięgiem (jak to najwyrażniej robi BMW w iX-ach ;)) lecz może warto popracować jeszcze trochę nad zużyciem... :)
To trochę tak jak z autem spalinowym, jedno będzie palić 10l/100km a drugie 5l/100km, ale nie każdego to interesuje, jeżeli jednym i drugim na pełnym baku może przejechać 500km.
 

jezile

Fachowiec
To trochę tak jak z autem spalinowym, jedno będzie palić 10l/100km a drugie 5l/100km, ale nie każdego to interesuje, jeżeli jednym i drugim na pełnym baku może przejechać 500km.
Od czasów wprowadzenia BEV takie myślenie się zmieniło (przynajmniej dla zwolenników). Wydajność energetyczna jest dość kluczowa - nawet podczas zakupu ICE ludzie patrzą ile pali.

Wracając do BMW, to zdaje się że oni nadal tkwią w czasach spaliniaków i nie za bardzo jeszcze chcą robić lepsze niż średnie elektryki.
 

boa

Pionier e-mobilności
Od czasów wprowadzenia BEV takie myślenie się zmieniło (przynajmniej dla zwolenników). Wydajność energetyczna jest dość kluczowa - nawet podczas zakupu ICE ludzie patrzą ile pali.

Wracając do BMW, to zdaje się że oni nadal tkwią w czasach spaliniaków i nie za bardzo jeszcze chcą robić lepsze niż średnie elektryki.
Wiesz, kiedyś tesla vs reszta to była przepaść. Ale to jest już historią i tylko powtarzanym mitem. Tym bardziej, że auta są różne - wystarczy dać więcej wygłuszenia, więcej wyposażenia, dźwigienka tu, przyciski tam, większa bateria, inne zawieszenie i dodatkowe kilogramy od razu są. Generalnie teraz dużo elektryków ma bdb efektywność na tle tesli plus inne zalety :) Ale oczywiście dla każdego coś miłego jak mówi przysłowie
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Jeździć będę mało, raczej tylko wyjazdy weekendowe i zawożenie dzieci do szkoły.

Jeżeli chodzi o budżet to mogę kupić iX albo EQE w jakichś w miarę podstawowych wersjach, ale wolałbym wydać mniej, więc tutaj Tesla wypada najlepiej, a Elon mi nie przeszkadza.

Za BMW i EQE przemawia jakość, czytam to forum od jakiegoś czasu szczególnie wątki o Tesli i widzę, że jest z nią wiele problemów np. ostatni wątek o choince komunikatów w TMY, a zależy mi na tym żeby auto było bezproblemowe, a nie działało losowo, że np. pewnego dnia nie nie ruszę z powodu jakiejś aktualizacji. Nie mam też czasu jeździć często do serwisu, albo hobbystycznie poprawiać coś samemu w samochodzie.

Nie twierdzę, że tamte dwa nie mają problemów, pewnie oprogramowanie jest tam o wiele gorsze, ale może działa stabilniej.

Jakość wykonania to coś co przemawia na niekorzyść Tesli.

Z koleji całe wnętrze Tesli i podejście do aplikacji bardzo mi się podoba, na drugim miejsu iX.
Tesla. Inne to archaizm. Mają przycisk start stop:) Brakuje tylko 2 kluczy: jeden do stacyjki a drugi do drzwi !
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Tesla. Inne to archaizm. Mają przycisk start stop:) Brakuje tylko 2 kluczy: jeden do stacyjki a drugi do drzwi !
Masz tutaj Renault 5. Prehistoria!
 

Attachments

  • IMG_7033.jpeg
    IMG_7033.jpeg
    127,7 KB · Liczba wyświetleń: 9
  • IMG_7031.jpeg
    IMG_7031.jpeg
    147,7 KB · Liczba wyświetleń: 9
Top