TESLA AKTUALIZACJE

danielm

Pionier e-mobilności
wiem o czym mówimy, z informacji w sieci odniosłem wrażenie że BMS potrzebuje też zasięgu WIFI żeby się z "bazą" komunikować. Jak rozumiem tak nie jest. .Ale od 230V auto też musi być odłączone żeby zarejstrować ten niższy stan baterii, prawda? Ile to musi trwać, "noc" czy wystarczy 15 minut?
tym się nie przejmuj, po prostu raz na kilka miesięcy naładuj auto do 100%, oczywiście przed wyjazdem coby za długo naładowana nie stała :)
 

Lsk

Zadomawiam się
tym się nie przejmuj, po prostu raz na kilka miesięcy naładuj auto do 100%, oczywiście przed wyjazdem coby za długo naładowana nie stała :)
Z tym naładowaniem do pełna to jest ciekawa historia. Kilkukrotnie w ostatnim czasie zdarzyło mi się naładować baterie do 100% przed dłuższym wyjazdem. Generalnie kończyłem ładować tak około 30 min przed wyjazdem i było ok. Ostatnio zdarzyło misie ze miałem dostęp do ładowarki 11Kw wieczorem a na 2 dzień jechałem w trasę 400 km wiec postanowiłem naładować Tesle do 100%. Około północy dostałem info ze bateria jest cala naładowana. Jakie było moje zaskoczenie jak rano mimo podpiętego kabla bateria pokazywała tyko 93%. Oczywiście o doładowaniu nie było mowy, bo ładowarka w ogóle nie przyjmowała prądu. Jednocześnie miałem kilkadziesiąt alertów około 5.20 5.40 rano. Po sprawdzeniu w/w alertów dowiedziałem się ze w tych właśnie godzinach tesla sama z siebie włączyła światła i klikanie klaksonem na urywek sekundy i kilkadziesiąt sekund później ponownie. Jak już pisałem cala ta operacja trwała około 20-25min. Wygląda mi na to ze Tesla sama z siebie postanowiła rozładować trochę baterie, żeby zejść poniżej 100% czy miał ktoś z was podobna sytuacje?
 

danielm

Pionier e-mobilności
Z tym naładowaniem do pełna to jest ciekawa historia. Kilkukrotnie w ostatnim czasie zdarzyło mi się naładować baterie do 100% przed dłuższym wyjazdem. Generalnie kończyłem ładować tak około 30 min przed wyjazdem i było ok. Ostatnio zdarzyło misie ze miałem dostęp do ładowarki 11Kw wieczorem a na 2 dzień jechałem w trasę 400 km wiec postanowiłem naładować Tesle do 100%. Około północy dostałem info ze bateria jest cala naładowana. Jakie było moje zaskoczenie jak rano mimo podpiętego kabla bateria pokazywała tyko 93%. Oczywiście o doładowaniu nie było mowy, bo ładowarka w ogóle nie przyjmowała prądu. Jednocześnie miałem kilkadziesiąt alertów około 5.20 5.40 rano. Po sprawdzeniu w/w alertów dowiedziałem się ze w tych właśnie godzinach tesla sama z siebie włączyła światła i klikanie klaksonem na urywek sekundy i kilkadziesiąt sekund później ponownie. Jak już pisałem cala ta operacja trwała około 20-25min. Wygląda mi na to ze Tesla sama z siebie postanowiła rozładować trochę baterie, żeby zejść poniżej 100% czy miał ktoś z was podobna sytuacje?
bardzo ciekawe, chyba nawet spróbuje to kiedyś przetestować :) nie wiem po co odpalała światła jak wystarczy silnikiem generować zużycie prądu.
 

simen

Zadomawiam się
Z tym naładowaniem do pełna to jest ciekawa historia. Kilkukrotnie w ostatnim czasie zdarzyło mi się naładować baterie do 100% przed dłuższym wyjazdem. Generalnie kończyłem ładować tak około 30 min przed wyjazdem i było ok. Ostatnio zdarzyło misie ze miałem dostęp do ładowarki 11Kw wieczorem a na 2 dzień jechałem w trasę 400 km wiec postanowiłem naładować Tesle do 100%. Około północy dostałem info ze bateria jest cala naładowana. Jakie było moje zaskoczenie jak rano mimo podpiętego kabla bateria pokazywała tyko 93%. Oczywiście o doładowaniu nie było mowy, bo ładowarka w ogóle nie przyjmowała prądu. Jednocześnie miałem kilkadziesiąt alertów około 5.20 5.40 rano. Po sprawdzeniu w/w alertów dowiedziałem się ze w tych właśnie godzinach tesla sama z siebie włączyła światła i klikanie klaksonem na urywek sekundy i kilkadziesiąt sekund później ponownie. Jak już pisałem cala ta operacja trwała około 20-25min. Wygląda mi na to ze Tesla sama z siebie postanowiła rozładować trochę baterie, żeby zejść poniżej 100% czy miał ktoś z was podobna sytuacje?
Bardzo ciekawe zjawisko. Ja laduje Tesle co najmniej raz w tygodniu do 100% na ladowarce 11 kW (mam chinskie baterie gdzie jest zalecane ladowac do 100% i to wlasnie raz w tygodniu) i takiego przypadku jeszcze nie mialaem. Czesto sie zdaza ze aplikacja pokazuje 100% a jak sie przyjdzie do samochodu to juz jest 99% albo 98% mimo ze caly czas podlaczony.
A czy przypadkiem nie wlaczyl ci sie alarm bo ktos sie krecil przy aucie i dlatego te alerty?
 

Lsk

Zadomawiam się
Bardzo ciekawe zjawisko. Ja laduje Tesle co najmniej raz w tygodniu do 100% na ladowarce 11 kW (mam chinskie baterie gdzie jest zalecane ladowac do 100% i to wlasnie raz w tygodniu) i takiego przypadku jeszcze nie mialaem. Czesto sie zdaza ze aplikacja pokazuje 100% a jak sie przyjdzie do samochodu to juz jest 99% albo 98% mimo ze caly czas podlaczony.
A czy przypadkiem nie wlaczyl ci sie alarm bo ktos sie krecil przy aucie i dlatego te alerty?
Nie, nie było alarmu, sprawdzałem na kamerach i nic się nie działo, nie było wiatru ani deszczu. Doładować też się jej już nie dało.

Wydaje mi się ze wszystko zależy jak długo zostawiasz ja naładowaną do 100%.
Jeżeli ładujesz i jedziesz to jest ok, ale ją zostawiłem na ok 6 godzin w pełni naładowaną.
Jeżeli tak by to działało to jest to bez sensu. Ja akurat miałem w hotelu (btw jak by ktoś potrzebował mogę polecić fajny hotel w Toruniu, gdzie można się za free podładować) możliwość ładowania później jechałem na kilka godzin na spotkanie (3 km od hotelu) a następnie prawie 400km i jeżeli nie mogę naładować samochodu przez noc żeby później jechać to to jest bez sensu.
 

simen

Zadomawiam się
Ja bardzo czesto podlaczam wieczorem i auto zostaje do rana podlaczone. Naladowane jest po 4-5 godzinach i przez kolejne kilka godzin czeka az go odepne. Laduje sie na ulicy na punkcie ladowania nalezacego do gminy (11 kW) i tak jak pisalem wyzej, rano jest 98-99 %.
Tak wiec rzeczywiscie, dziwna sytuacja u Ciebie.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Z tym naładowaniem do pełna to jest ciekawa historia. Kilkukrotnie w ostatnim czasie zdarzyło mi się naładować baterie do 100% przed dłuższym wyjazdem. Generalnie kończyłem ładować tak około 30 min przed wyjazdem i było ok. Ostatnio zdarzyło misie ze miałem dostęp do ładowarki 11Kw wieczorem a na 2 dzień jechałem w trasę 400 km wiec postanowiłem naładować Tesle do 100%. Około północy dostałem info ze bateria jest cala naładowana. Jakie było moje zaskoczenie jak rano mimo podpiętego kabla bateria pokazywała tyko 93%. Oczywiście o doładowaniu nie było mowy, bo ładowarka w ogóle nie przyjmowała prądu. Jednocześnie miałem kilkadziesiąt alertów około 5.20 5.40 rano. Po sprawdzeniu w/w alertów dowiedziałem się ze w tych właśnie godzinach tesla sama z siebie włączyła światła i klikanie klaksonem na urywek sekundy i kilkadziesiąt sekund później ponownie. Jak już pisałem cala ta operacja trwała około 20-25min. Wygląda mi na to ze Tesla sama z siebie postanowiła rozładować trochę baterie, żeby zejść poniżej 100% czy miał ktoś z was podobna sytuacje?
a jaka była temperatura na zewnątrz? może miałeś 100% baterii ale 7% ze śnieżynką na niebiesko :) zablokowane do podgrzania
 

Lsk

Zadomawiam się
Ja bardzo czesto podlaczam wieczorem i auto zostaje do rana podlaczone. Naladowane jest po 4-5 godzinach i przez kolejne kilka godzin czeka az go odepne. Laduje sie na ulicy na punkcie ladowania nalezacego do gminy (11 kW) i tak jak pisalem wyzej, rano jest 98-99 %.
Tak wiec rzeczywiscie, dziwna sytuacja u Ciebie.
OK, w takim razie ma nadzieje ze to byla jednorazowa sytuacja.
a jaka była temperatura na zewnątrz? może miałeś 100% baterii ale 7% ze śnieżynką na niebiesko :) zablokowane do podgrzania
Nie nie było mrozu i śnieżynki tez nie było. Mam nadzieje ze to był jakiś jednorazowy wybryk.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ale to by sie doladowala, ja dwa razy ladowalem do pelna dzien po dniu bo mialem wyjazdy, drugiego dnia mi tesla napisala zebym uzywal trybow z mniejszym ladowaniem bo to oszczedzi baterie.
Ogolnie jak nastawilem wyjazd o 9 rano a evse 11kW to o 1 w nocy info ze naladowana. Rano byla na 100% i ciepla w srodku.
 

Attachments

  • 11849A75-6DD8-4C61-9543-7A0D07EE9099.jpeg
    11849A75-6DD8-4C61-9543-7A0D07EE9099.jpeg
    654,8 KB · Liczba wyświetleń: 53
Top