abes99

Posiadacz elektryka
Wymiana naszej dziesięcioletniej floty "rodzinnej" nabiera tempa, z ciekawymi punktami zwrotnymi, ale to już opiszę jak się dokona ;). Czasy niepewne, auta drożeją z dnia na dzień, używane w cenie (to między innymi jedna z przyczyn wymiany aut), ceny paliw szaleją - więc jest szansa że po ponad roku wybierania będzie elektryk w rodzinie, a może i dwa :D.

Wracając do tematu - klasyczny "oczojeb" w podstawowej wersji M + pakiet Winter + pakiet Navi, rocznik 2021, za 128k po dofinansowaniu 27k i z rabatem na PV + koszty leasingu na 2 lata. Jeśli chodzi o wyposażenie - więcej nie potrzebuję. Będzie "głównym" autem w rodzinie, więc jakieś traski (~1kkm) będzie musiał sporadycznie obsłużyć (2-3 w roku), a tak to głównie wokół komina. Nie wiem na ile zostanie w rodzinie, zakładam 5 lat, z opcją skrócenia do 3 lat jak będzie opcja zmiany na coś fajniejszego i przy niewielkiej dopłacie. Roczny przebieg zakładam na poziomie 20kkm (aktualnie robię 16-18kkm rocznie). Jeszcze nie tak dawno wybrzydzałem, że tył mi się nie podoba, ale patrząc na to jak idą ceny aut do góry, chyba nie będę wybrzydzał. Na chwilę obecną to taki "praktycznie max" na elektryka, bo możliwe że wpadnie drugi ;). Nawet nim nie jechałem (testowałem bliźniaczą Konę 64kWh), tylko siedziałem w środku w wersji L, żeby sprawdzić czy "gabarytowo" podpasuje.

Jak oceniacie sens takiego zakupu? Pomińmy "zamiłowanie" do BEV, bo jesteśmy na odpowiednim forum ;). Mam nadzieję, że wartość nie spadnie mocno po 3 czy 5 latach, a sprawa pilna - dzisiaj mam wpłacić zadatek.

Ps. Jest sens brać tego wallboxa Kia za 1,9k? Zastanawiam się, czy w tej cenie nie kupię jakiegoś lepszego wallboxa (jeszcze nie rozeznawałem tematu). Czy może lepiej Teslowe EVSE za 1k z Allegro i wpakować wszystko do jakiejś skrzynki, a kabel wyprowadzić na zewnątrz i mieć mobilną ładowarkę?
Na plac mam pociągnięte 5x2,5m², mam nadzieję że na 11kW wystarczy (jakieś 25m kabla od rozdzielni, w peszlu). Jak musiałby być grubszy to musiałbym się trochę nagimnastykowac (da radę jakoś mało inwazyjnie przejść przez kostkę brukową i obrzeża?). Główne bezpieczniki domu (na przyłączu) są 50A. A zabezpieczenia w rozdzielni kabla z placu (niestety garażu nie będzie) mam takie:
 

Attachments

  • IMG20220415034615.jpg
    IMG20220415034615.jpg
    1,7 MB · Liczba wyświetleń: 154
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
To jest data zmiany modelu, a nie rok produkcji.
Model 2021 (wtedy była zmiana modelowa), to auto wyprodukowane w II połowie roku, ma m.in. zmienione logo.

Zauważ że nie ma MY20 do wyboru.
 

KKL

Posiadacz elektryka
Wiem, co to rok modelowy. Przyzwyczajony jestem z innych marek, że rok modelowy co roku się zmienia, i zazwyczaj jest wyprzedzający aktualną datę.. typu w połowie roku 2022 zaczyna się rok modelowy 23. A w Kia jak widzę w połowie roku 21 zaczął się rok modelowy 21. Dla mnie to dziwne :), że do połowy 2021 trwał rok modelowy 19.. ale zawsze jeździłem niemieckimi markami, nie jestem przyzwyczajony 😂😂
 

Cav

Pionier e-mobilności
To nawet nie jest rok modelowy, tylko faktyczna zmiana modelu.
Być może chodzi o moment zmiany urządzenia nawigacyjnego - zapewne nie zmienia się ono w każdym roku modelowym.

W każdym razie jak kiedyś pobrałem z niewiedzy aktualizację dla MY21, to była tak duża, że mi na pendrive nie weszła, a dla MY19 bez problemu.
Stąd wniosek, że w MY21 urządzenia mogą mieć m.in. większą pamięć, czyli być hardware'owo inne.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ja mam podobnie jak CAV z wersją XL (też MR21). Dostałem za to kartę Kia charge. Nie wiedziałem, że jej nie dają, więc przy odbiorze auta się o nią po prostu upomnialem :) Dostałem gratis.
Ba! Ja mam dwie karty 🤣 Jedną z serwisu (gratis), drugą jak zakładałem konto (chyba coś ytza było zapłacić, ale niewiele). Aktywowałem jedną.

Pozdrawiam
 
Top